probleempje met men kfxje
probleempje met men kfxje
yo
zoals vermeld heb ik dus een probleempje
ik ben zondag even tot bij men ouders gereden en in't terugkomen
is mijn quadje beginnen slagen(uit de uitlaat)
en reed hij niet zo goed meer
ik dacht dat het de ontstekingskaars of bougie was en heb deze vandaag vervangen maar nu doet hij het nog altijd
nu blijft hij zelf niemeer draaien en als ik gas geef slaagt hij en valt hij uit
ik heb al mijn stekkers nagechekt en mijn carbu gekuist en t'helpt niks
heeft er iemand een ander gedacht?
zou het aan de ontsteking of de cdi kunnen liggen?
alvast bedankt!
geoff
zoals vermeld heb ik dus een probleempje
ik ben zondag even tot bij men ouders gereden en in't terugkomen
is mijn quadje beginnen slagen(uit de uitlaat)
en reed hij niet zo goed meer
ik dacht dat het de ontstekingskaars of bougie was en heb deze vandaag vervangen maar nu doet hij het nog altijd
nu blijft hij zelf niemeer draaien en als ik gas geef slaagt hij en valt hij uit
ik heb al mijn stekkers nagechekt en mijn carbu gekuist en t'helpt niks
heeft er iemand een ander gedacht?
zou het aan de ontsteking of de cdi kunnen liggen?
alvast bedankt!
geoff
john bedoel je de parkeerrem?
want die heb ik al lang verwijderd
ja ik vindt het ook maar raar
ik gebruik hem nu al enkele dagen om te gaan werken omdat mijn auto stuk is en dat heeft hij nog nooit gedaan
en nu ineens zo een 100m voor ik thuis was gaf hij enkele slagen uit de uitlaat en ging hij niet meer door
hij viel uit en ik starte hem terug en ben nog stillekes tot hier kunne rijden
ik heb gisteren geprobeerd om te rijen om te zien of hij het nog deed en idd hij reageerde op dezelfde manier
dan heb ik vandaag mijn bougie vervangen en dat hielp ook niks
nu heb ik carbu gekuist en luchfilter( die is nog aan't drogen)
en heb al het grootste gedeelte stekkers gechekt en ze steken nog allemaal in mekaar
te arm staat hij volgens mij niet want de bougie zag zwart
ik ga morgen nog is proberen met de droge luchtfilter
en als dat niet helpt zal ik hem wel moeten wegbrengen denk ik

want die heb ik al lang verwijderd
ja ik vindt het ook maar raar
ik gebruik hem nu al enkele dagen om te gaan werken omdat mijn auto stuk is en dat heeft hij nog nooit gedaan
en nu ineens zo een 100m voor ik thuis was gaf hij enkele slagen uit de uitlaat en ging hij niet meer door
hij viel uit en ik starte hem terug en ben nog stillekes tot hier kunne rijden
ik heb gisteren geprobeerd om te rijen om te zien of hij het nog deed en idd hij reageerde op dezelfde manier
dan heb ik vandaag mijn bougie vervangen en dat hielp ook niks
nu heb ik carbu gekuist en luchfilter( die is nog aan't drogen)
en heb al het grootste gedeelte stekkers gechekt en ze steken nog allemaal in mekaar
te arm staat hij volgens mij niet want de bougie zag zwart
ik ga morgen nog is proberen met de droge luchtfilter
en als dat niet helpt zal ik hem wel moeten wegbrengen denk ik
slagen in uitlaat wijst op ontsteking, zet gewoon es een bougie op de kop en start en kijk of vonk 'blauw-wit' genoeg is en uiteraard vonkt.
let wel op dit is totaal onbelast en onder atmosferische druk, in de verbrandingsruimte is er druk opgebouwd.
anders even cdi plaatsen van andere ? Staat nog originele op of de +1000 tr ?
brandstof kwaliteit ok ? geen water mee in genomen in carbu ? kan soms ook slagen geven omdat het water op bougie komt en dan ook ontsteking uitvalt.
basis is steeds : Benzine + zuurstof ok ? (genoeg lucht in, + carbu ok, zuigt uit benzinebak benzine?)
ontsteking ? (bouie van goede kwaliteit, kabel ok?, bobine ofin uwgeval CDi en spoel in vliegwiel ?)
Compressie ? (verlies ? zet in vitesse en probeer te duwen, lukt niet dan is die wel ok)
kijk is of die niet begrenst is zoals je achterruit rijd ?
grtz
let wel op dit is totaal onbelast en onder atmosferische druk, in de verbrandingsruimte is er druk opgebouwd.
anders even cdi plaatsen van andere ? Staat nog originele op of de +1000 tr ?
brandstof kwaliteit ok ? geen water mee in genomen in carbu ? kan soms ook slagen geven omdat het water op bougie komt en dan ook ontsteking uitvalt.
basis is steeds : Benzine + zuurstof ok ? (genoeg lucht in, + carbu ok, zuigt uit benzinebak benzine?)
ontsteking ? (bouie van goede kwaliteit, kabel ok?, bobine ofin uwgeval CDi en spoel in vliegwiel ?)
Compressie ? (verlies ? zet in vitesse en probeer te duwen, lukt niet dan is die wel ok)
kijk is of die niet begrenst is zoals je achterruit rijd ?
grtz
wel baleno ik ga da sebiet is testen se
toen ik zondag reed regende het dus zou hij misschien wel water kunne getrokken hebben
cdi is nog origineel
ik heb dus alles uitgekuist en uitgeblazen
maar niks bleek te helpen
dus heb ik hem maar binnen gedaan
en mijn technieker zegt dat het aan mijn kleppen ligt
vrijdag weet ik meer
toen ik zondag reed regende het dus zou hij misschien wel water kunne getrokken hebben
cdi is nog origineel
ik heb dus alles uitgekuist en uitgeblazen
maar niks bleek te helpen
dus heb ik hem maar binnen gedaan
en mijn technieker zegt dat het aan mijn kleppen ligt
vrijdag weet ik meer
kan kleppen zijn, dat is trouwens zoals ik beschreef de basis : COMPRESSIE
maar dan zou je in principe horen tijdens starten ( starter draait veel sneller rond dan normaal)
+ zo in één keerlijkt me abnormaal dat de speling te weinig is, of ze zouden verbrand moeten zijn (stukje afgebrand opklep door te arm mengsel of geen klepspeling, te arm denk ik dat jhe niet hebt aangezien je dynojet steken hebt)
Hopenlijk komt het snel en vooral goedkoop in orde !
maar dan zou je in principe horen tijdens starten ( starter draait veel sneller rond dan normaal)
+ zo in één keerlijkt me abnormaal dat de speling te weinig is, of ze zouden verbrand moeten zijn (stukje afgebrand opklep door te arm mengsel of geen klepspeling, te arm denk ik dat jhe niet hebt aangezien je dynojet steken hebt)
Hopenlijk komt het snel en vooral goedkoop in orde !
-
zilladude
- Pro Quadrider

hij gebruikt altijd dezelfde benzine dus daar kan het denk ik niet aan liggen
banshee power !
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;