Prijzen member?

Plaats hier al je positieve of negatieve commentaar op de website van De Modderberen.
www.demodderberen.be

Ben jij betalend lid van de modderberen?

Ja
8
21%
Neen
24
63%
Binnekort
6
16%
 
Totaal aantal stemmen: 38

No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Fré, je hebt gewoon een verkeerd beeld over onze ritten en bent a priori negatief ingesteld tov de club en ik kan maar niet vinden waarom.

Er zijn idd nogal wat modderfoto's, maar dat zijn nu net ook de punten waar je stopt en tijd hebt om foto's te nemen. Het is ook zo dat niemand verplicht wordt om door die modderbak te rijden, meestal kan je er gewoon rond of kan er simpelweg een omwegje gemaakt worden. Op een rit van 150 km heb je dan misschien één of twee punten waar er een moddersituatie is.

Ik denk dat je beter eens wat over en weer mailt met stoftje hier van 't forum, die heeft onze laatste rit meegedaan en kan je echt vertellen hoe het was, zonder partijdig te zijn.

Nu, ik ga er geen woorden meer aan vuil maken ( :wink: ), we hebben de discussie al eens gevoerd en je blijft toch 100 % contra dus verdoe ik hier toch maar mijn tijd. Mensen die effectief lid zijn weten wat ze er aan hebben en voor de rest : ze weten niet wat ze missen.

Maar misschien toch een beetje respect voor de club, waar vind je zo een professionele site en wie heeft het initiatief genomen om een beneluxquadforum op te richten ? Vergeet aub de uren vrijwilligerswerk niet van het volledige bestuur.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Als ik naar de foto's kijk dan zijn 50% van de ritten in de modder. .
Zoals reeds al aangehaald zitten we in ons Belgenlandje ook 50 % van het jaar met modderige onverharde wegen, of niet soms ? Anders moet je gewoon on-road blijven rijden ![/quote]
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

Ik ben niet "negatief ingesteld" tegenover de club, en ik ben niet "contra", en ik heb respect voor de club, de mooie website en de blijkbaar goede organisatie door jullie harde inzet.

waarom moet je alles toch altijd zo extremiseren? :?

Ik zeg: ik, persoonlijk, kwestie van goesting, heb niet direkt behoefte om mij in te schrijven bij de modderberen, maar ik begrijp ook dat er zijn die dat wel willen, evenals ik begrijp dat er zijn die zich niet inschrijven.
Meer wil ik toch niet zeggen. Ik haal maar enkele mogelijke oorzaken aan die zouden kunnen verklaren waarom niet iedereen zich hier lid maakt.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

No Limit YFZ schreef:
Als ik naar de foto's kijk dan zijn 50% van de ritten in de modder. .
Zoals reeds al aangehaald zitten we in ons Belgenlandje ook 50 % van het jaar met modderige onverharde wegen, of niet soms ? Anders moet je gewoon on-road blijven rijden !
[/quote]

ja akkoord, maar dat zijn dan ook 50% ritten die je zowieso al niet meedoet he.
Nogmaals: hierover discussiëren heeft geen zin, want het is enkel een kwestie van smaak en gedacht.
White LTZ-450 - powered by MSD -
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Fré schreef: Ik dacht dat het eenvoudigeR was.
Een tijdje geleden was hier een poll om eens een evenement op een crossparcours (budel dacht ik) te organiseren, maar dat is blijkbaar niet goed doorgekomen. En dat was niet omdat er geen interesse was!
Verbeter me als ik verkeerd ben, dat is maar mijn indruk.

Je mag de mensen niet onderverdelen in een groep die lid is van de modderberen en een andere groep die op hun geld zitten.
De beste stuurlui staan meestal aan wal. Praten over organiseren en het effectief doen is nog iets anders. Kom gerust eens naar de trial van de zomer !
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

Kheb nooit gezegd dat ik quadritten kan organiseren. Dat het niet doorgegaan is in Budel dat was volgens mij enkel omdat het alles behalve eenvoudig was om die baan af te huren. En het zou bovendien nog duur uitgevallen zijn ook.
En ik hoef ook helemaal niets te bewijzen ivm quadritten organiseren. Ieder doet waar hij zich geroepen toe voelt en waarvoor hij de mogelijkheden heeft.

Maar goed, we wijken af. De vraag was dus waarom er toch relatief weinig mensen hier op dit forum zich aansluiten bij de Modderberen.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Linhai
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 109
Lid geworden op: za 29 nov, 2003 18:17
Locatie: Geluwe
Contacteer:

Bericht door Linhai »

Stop effen met ruzie maken, dit komt verkeerd over bij de mensen. ondertussen vergeten jullie het probleem van Wantjes die niet naar de technische artikelen kan kijken en betalend lid is.
Eigenlijk hebben jullie beide gelijk; sommige mensen hebben hun machine gekocht om ermee te modderen, anderen houden hem voor op de baan.
Wat betreft organisatie, ik daag iedereen uit het initiatief te nemen om zoiets op poten te houden. Hierbij een pluim aan de vrijwilligerwerkers.
Hierbij dan ook de boodschap aan Fré en No limit, ga een pint pakken samen en leg de gebroken stukken effen bij.
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Linhai schreef:Stop effen met ruzie maken, dit komt verkeerd over bij de mensen. ondertussen vergeten jullie het probleem van Wantjes die niet naar de technische artikelen kan kijken en betalend lid is.
Eigenlijk hebben jullie beide gelijk; sommige mensen hebben hun machine gekocht om ermee te modderen, anderen houden hem voor op de baan.
Wat betreft organisatie, ik daag iedereen uit het initiatief te nemen om zoiets op poten te houden. Hierbij een pluim aan de vrijwilligerwerkers.
Hierbij dan ook de boodschap aan Fré en No limit, ga een pint pakken samen en leg de gebroken stukken effen bij.
Wat betreft de toegang tot de technische artikels van Wantjes heb ik hem het telnr gegeven. Een telefoontje kan wonderen doen !

Wat betreft fré : ik denk niet dat Fré een ander soort quadrijder is dan de meesten hier op het forum en in de club. Volgens mij blijft Fré voornamelijk op verharde wegen of droge onverharde wegen en dan is een club idd niet aangewezen. De meesten hier rijden meest op onverhard en parcours.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

idd daar zegt Nikolas het

Beetje op een veldje rijden, hier en daar es, je kent dat wel

Maar die zomer-endurance westrijden staan me toch wel enorm aan, idem voor budel :shock:
White LTZ-450 - powered by MSD -
wantjes #9
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 933
Lid geworden op: ma 08 mar, 2004 07:38
Locatie: geraardsbergen
Contacteer:

Bericht door wantjes #9 »

wat een reactie zeg! Ik heb toch enkel maar gemeld dat ik problemen had met die technische artikels of nie? Dat u zich daarmee zo aangevallen voelt mijn excuses maar het was totaal nie de bedoeling!
Ik heb dit hier eens nagekeken en heb mij op 9 februari geregistreerd en begin maart heb ik mijn lidgeld betaald, omdat ik nog steeds problemen had heb ik op 10/05 een mailtje gestuurd naar Steven met de vraag ik of IK iets verkeerd doe of, of IK een mailtje had gemist. Dus vriendelijker en afwachtender als dat kan ik toch niet zijn hé! ik nam tenslotte het vermoeden dat IK iets fout deed en niet de club!
en dat ik nu op deze topic reageerde, was enkel door dit voorval anders had ik zeker Steven nog wat de tijd gegeven om het uit te zoeken of te reageren. In verband met het telefoonnummer dat kan wonderen doen alvast bedankt maar er stond wel degelijk op de site dat bij eventuele problemen ik een mailtje moest sturen naar Steven en hem niet bellen!!!
Dus heb ik toch alles gedaan zoals het moest!!!
En nog één woordje voor de club en bestuursleden:
een dikke proficiat met alles wat jullie tot nu toe al bereikt hebben en echt veel respect ervoor(anders zou ik er mij niet bij aansluiten hé)
Maar u mag mij die preken van vele uren voor omver te vallen gerust besparen, ik ben zelf bakker van beroep, ik zit in 3 verenigingen allemaal van bakkers en voor bakkers en waar IK niks aan heb!!! dus vrijwillig!
Ik heb gemiddeld 3a4 uur per week vrij om te quadten, wat ik wel jammer vind maar swat, ik ga binnenkort 1rit op eens gans jaar meedoen en als je ziet wat ik daarvoor uit mijn mouw moet toveren om dit te kunnen doen + de uren dat ik doe zou ik wel eens willen zien wie hier omver valt!?
Sorry maar ik had mijn verwelkoming bij de club anders voorgesteld.
ik ga hier geen punt van maken en hoop dat alles in orde komt, dan starten we met een nieuwe lei en is alles voorbij (scheun gezeid hé)
Groeten wantjes.
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Denk dat het allemaal niet kwaad bedoeld is en je moet dit topic dan ook niet als een ruzie zien maar meer als een discussie over een (aantal) standpunt(en).

Iedereen heeft natuurlijk respect voor de mensen die achter de organisatie van een club staan, maar ik vind wel dat je ermee op moet passen dat je jezelf niet teveel ophemelt. Je moet in het bestuur van een club zitten omdat je dat leuk vindt om te doen, en dat mag ook gerespecteerd worden, maar hoeft er niet vingerdik opgelegd te worden.

Althans dat is mijn mening.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Omwille van topics als deze heb ik al dikwijls veel goesting gehad om de hele boel op te doeken, me niet meer in te zetten voor de club en zo wat meer tijd en plezier te hebben om zelf rijden.

Wat mij meest ergert is dat we met 150 leden zitten en niet voldoende actieve bestuursleden vinden.

Rocky is al lang lid en helpt sinds kort ook heel wat met de site en de magazines en Steven doet ook wat hij kan voor de site (ziet er trouwens schitterend uit vind ik). Verder hebben we nog een aantal mensen die helpen bij activiteiten maar daar stopt het dan ook mee.

Het is soms onbegrijpelijk hoe leden reageren. Men stelt zo'n hoge verwachtingen en als je die niet kan inlossen overladen ze je met kritiek, maar zelf iets doen, ho nee ! Iedereen verwacht van de club dat ze twee keer per maand een rit kunnen doen, maar als je leden vraagt om in hun eigen streek eens een ritje te doen, dan is dat voor de meesten te veel moeite gevraagd.

Ik heb al in diverse verenigingen gezeten en merk overal hetzelfde : mensen willen steeds meer en willen steeds minder doen.

Als er geen versterking komt, dan vrees ik dat we het laatste jaar ingaan als club. De site zal waarschijnlijk verder blijven bestaan als portal met af en toe nieuwsberichten en nieuwsbrieven, en er wordt waarschijnlijk wel nog een kalender bijgehouden met activteiten georganiseerd door anderen, maar geen eigen ritten meer en geen maandelijkse clubmagzines.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Wå®®iør
Quadrider
Quadrider
Berichten: 421
Lid geworden op: di 24 feb, 2004 13:21
Locatie: De Kust (België)
Contacteer:

Bericht door Wå®®iør »

No Limit YFZ schreef:Omwille van topics als deze heb ik al dikwijls veel goesting gehad om de hele boel op te doeken, me niet meer in te zetten voor de club en zo wat meer tijd en plezier te hebben om zelf rijden.
Ik voel mij een beetje verveeld door deze topic op te starten :oops:. Ik ben zeer geïnteresseerd om lid te worden vandaar ik deze topic starte met vraagjes over het lidmaatschap. Ik kon niet weten dat hier zo'n oneindige discussie ging uitkomen. Ongeacht wat er in deze topic staat geschreven ben ik toch van plan om lid te worden.

No Limit YFZ schreef:Als er geen versterking komt, dan vrees ik dat we het laatste jaar ingaan als club. De site zal waarschijnlijk verder blijven bestaan als portal met af en toe nieuwsberichten en nieuwsbrieven, en er wordt waarschijnlijk wel nog een kalender bijgehouden met activteiten georganiseerd door anderen, maar geen eigen ritten meer en geen maandelijkse clubmagzines.
Met wat bedoel je als versterking? Als ik lid zal worden kan je altijd op mijn hulp rekenen.
Mijn quad en aanhangwagen staat te koop op http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... highlight=
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

hmmm nee niks verkeerd aan deze topic volgens mij.

Niet alles loopt altijd gesmeerd, zeker geen zware taken zoals een club in stand houden. Dat is een feit, en het mag eens gezegd worden.

Zo weten we tenminste dat de modderberen blijkbaar toch heel gediend zouden zijn als bv iemand eens met een voorstel afkomt om een leuk ritje te doen.

Kben der al mee bezig, ik ben leuke onverharde wegen aan het kleuren op mijn stafkaartje.

Weet iemand trouwens of je stafkaarten gewoon op het gemeentehuis kan gaan kopen? Of moet je dat bij het IGN bestellen (+-7€ per kaart)?


Oh ja, over onverharde wegen gesproken:
Gisterenavond was ik dus aan het verkennen, rijdt er opeens een scootertje achter me dat ik in de verte al achter mij had gezien.
zij: "Wat kom je hier doen?"
ikke: "leuke baantjes zoeken"
zij: "ja waarom reed je dan het bos in?"
ikke: "wel je hebt me toch zien terugkeren? Het leek me iets te delicaat aangezien er nogal veel bordjes stonden die aangaven dat het om een wandelroute ging"
zij: "ah ok dan, tis omdat er hier veel illegaal in het bos komen crossen"

Jammer toch, niet?
Blijkbaar moeten we zeer goed oppassen waar we rijden! Het is dus niet zoals ik in het begin dacht dat je overal mocht rijden waar geen bordje stond waarop expliciet vermeld staat dat je er niet in mag.
Toch zijn er nog altijd veel tegenstrijdige meningen hierrond.

Zou iemand de zaak nog wat meer kunnen ophelderen? Tis maar dat je met een groep quads geen overtredingen begaat! :o
White LTZ-450 - powered by MSD -
BluePower

Bericht door BluePower »

No Limit YFZ schreef:Als er geen versterking komt, dan vrees ik dat we het laatste jaar ingaan als club. De site zal waarschijnlijk verder blijven bestaan als portal met af en toe nieuwsberichten en nieuwsbrieven, en er wordt waarschijnlijk wel nog een kalender bijgehouden met activteiten georganiseerd door anderen, maar geen eigen ritten meer en geen maandelijkse clubmagzines.
No Limit YFZ en ik hebben inderdaad al zitten nadenken over de quadclub en zijn bestaan. Het vergt veel energie en tijd. Dit doen we met alle plezier maar het wordt steeds moeilijker om iedereen tevreden te stellen. De club is groot geworden maar het bestuur is niet meegegroeid. Indien het inderdaad niet meer haalbaar is zullen we enkel nog onze energie stoppen in een site. Een gratis portaal site voor quads en quadclubs. En we willen dan zeker ook ondersteuning geven aan kleinere quadclubs die zich meer lokaal profileren. Door deze portaalsite is er nog een centrale plaats om over quads te praten en moet je niet op ieder forum je vraag gaan posten.

Voor de organisatie van ritten is niet alleen het probleem om een ritmonitor te vinden maar ook dat je het aan verschillende gemeenten moet aanvragen om in groep over de veldwegen te rijden. Dit kost veel tijd om de gemeentebesturen te overtuigen van je goede bedoelingen. Het aantal quads is enorm toegenomen maar er zitten ook veel 'cowboys' tussen die illegaal gaan rijden of over velden gaan rijden zonder toestemming van de landbouwer. Op die manier hangt er een etiket op de quadrijder en worden veel landelijke weggetjes al verboden voor de quad. Nogal egoïstisch van die paar 'cowboys' omdat door hen zo de toegang verboden wordt tot vele aarde-weggetjes.
Plaats reactie