turbo op mijn raptor 660 VAN JUMPINGJET
- 
				raptorfreak
 - Toeschouwer

turbo op mijn raptor 660 VAN JUMPINGJET
bij jumpingjet verkopen ze een turbo-kit voor de raptor 660
de vraagprijs voor het totale pakket bedraagt 4500euro
mijn vermogen qua pk zou zo'n 82pk worden
de uitlaat,carburateur luchtfilter alles wordt veranderd
dus de quad ondergaat veel veranderingen
is zoiets goed voor mijn blok na langdurige tijd mits hij goed wordt onderhouden?
wat raden jullie mij aan,zou ik er voor gaan ja of nee
mijn quad is van bouwjaar 2003

de vraagprijs voor het totale pakket bedraagt 4500euro
mijn vermogen qua pk zou zo'n 82pk worden
de uitlaat,carburateur luchtfilter alles wordt veranderd
dus de quad ondergaat veel veranderingen
is zoiets goed voor mijn blok na langdurige tijd mits hij goed wordt onderhouden?
wat raden jullie mij aan,zou ik er voor gaan ja of nee
mijn quad is van bouwjaar 2003
cant wait 2 buy me a six-sixty

aan dit topic staan misschien al een deel antwoorden op je vragen:
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... ight=turbo

http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... ight=turbo
- 
				CivicTurbo
 - Quadfanaat

waarom bouw je het niet zelf?
ik ga het ook doen. ik zoek daarom een daihatsu charade GTI turbo of een smart turbo.
Ik wil werken met een draw-throug systeem. simpeler kan het niet...
als je dit doet kan je de originele carburatuer behouden (wel een iets grotere sproeier nemen)
als je zoeits zelf maakt heb je maar een paar dingen nodig en dat kost GEEN 4500 euro !
turbo 100- 250 eu (gewoon een 2ehandse)
olie aanvoer + pompleidingen en drain 100 eu
piping 50 eu
slangklemmen 15 eu (waterslang van een vrachtwagen knippen)
Custom uitlaat/ downpipe 100 eu
wastegate 150 eu
je hebt kans dat je turbo aangepast moet worden. sommige keringen kunnen niet tegen onderdruk.
Ik heb voor mijn auto ook een custom turbokit gemaakt. en dat kostte toch zeker niet meer als 600 euro !
1 je moet er verstand van hebben.
2 je moet goed researchen of mij dingen vragen.
3 zelf iets maken kost tijd.
4 je hebt 3 keuzes: bling bling, of functioneel of beide
maarschijnlijk halen ze met dat systeem die jij wilt, meer pks er uit. omdat het met injectie is.
met een draw-throug setup haal je er minder vermogen er uit als met een blow-throug setup of een injectie setup.

ik ga het ook doen. ik zoek daarom een daihatsu charade GTI turbo of een smart turbo.
Ik wil werken met een draw-throug systeem. simpeler kan het niet...
als je dit doet kan je de originele carburatuer behouden (wel een iets grotere sproeier nemen)
als je zoeits zelf maakt heb je maar een paar dingen nodig en dat kost GEEN 4500 euro !
turbo 100- 250 eu (gewoon een 2ehandse)
olie aanvoer + pompleidingen en drain 100 eu
piping 50 eu
slangklemmen 15 eu (waterslang van een vrachtwagen knippen)
Custom uitlaat/ downpipe 100 eu
wastegate 150 eu
je hebt kans dat je turbo aangepast moet worden. sommige keringen kunnen niet tegen onderdruk.
Ik heb voor mijn auto ook een custom turbokit gemaakt. en dat kostte toch zeker niet meer als 600 euro !
1 je moet er verstand van hebben.
2 je moet goed researchen of mij dingen vragen.
3 zelf iets maken kost tijd.
4 je hebt 3 keuzes: bling bling, of functioneel of beide
maarschijnlijk halen ze met dat systeem die jij wilt, meer pks er uit. omdat het met injectie is.
met een draw-throug setup haal je er minder vermogen er uit als met een blow-throug setup of een injectie setup.
- 
				CivicTurbo
 - Quadfanaat

- 
				CivicTurbo
 - Quadfanaat

daar heb je helemaal gelijk in ! 

maar dat heet een blow-throug setup. hiervoor zijn speciale carberatuers nodig, want anders blaas je de turbodruk (lucht) de carberateur in.
daarom doe ik het meteen draw throug. de volgorde is anders, en daarom wel minder efficient, maar nogsteeds goed voor veel pk's en nm's
draw throug werkt als volgt:
omdat een carb dmv zuig werking werkt, wordt de turbo na de carb gezet. hierdoor zuigt de turbo de lucht aan door de carb.
de lucht komt dus door de carb(hier komt de benzine er bij), dan door de turbo (totale mengsel)
en dan via het intake spruitstuk de motor in.
het nadeel:
het aangezogen mengsel gaat door de turbo heen en warmt op.
een te grote intercooler kan er voor zorgen dat je mengsel condenseerd.
een BOV is gevaarlijk, omdat het een gemixt mengsel naar buiten laat, en je motor kan afslaan. (kwestie van afstellen van je BOV.
met deze setup dus Geen BOV of je BOV goed afstellen, en een kleine of Geen intercooler.
voordeel:
GEEN brandstof management nodig. de carb blijft gewoon werken, en de zuigkracht is groter dus er wordt ook meteen meer brandstof aangezogen.
een iets grotere sproeier monteren, om de AFR ongeveer op 12 a 13 te houden. (afhankelijk van je turbo druk)
je fuel management kost dus minder als 10 euro. integen stelling tot een standalone injectie systeem van 800 of 1200 euro.
98 tanken is wel noodzakelijk.
een standaart blok moet zowiezo wat turbo druk kunnen hebben. er zit altijd een tolerantie waarde bij elke motor.

maar dat heet een blow-throug setup. hiervoor zijn speciale carberatuers nodig, want anders blaas je de turbodruk (lucht) de carberateur in.
daarom doe ik het meteen draw throug. de volgorde is anders, en daarom wel minder efficient, maar nogsteeds goed voor veel pk's en nm's
draw throug werkt als volgt:
omdat een carb dmv zuig werking werkt, wordt de turbo na de carb gezet. hierdoor zuigt de turbo de lucht aan door de carb.
de lucht komt dus door de carb(hier komt de benzine er bij), dan door de turbo (totale mengsel)
en dan via het intake spruitstuk de motor in.
het nadeel:
het aangezogen mengsel gaat door de turbo heen en warmt op.
een te grote intercooler kan er voor zorgen dat je mengsel condenseerd.
een BOV is gevaarlijk, omdat het een gemixt mengsel naar buiten laat, en je motor kan afslaan. (kwestie van afstellen van je BOV.
met deze setup dus Geen BOV of je BOV goed afstellen, en een kleine of Geen intercooler.
voordeel:
GEEN brandstof management nodig. de carb blijft gewoon werken, en de zuigkracht is groter dus er wordt ook meteen meer brandstof aangezogen.
een iets grotere sproeier monteren, om de AFR ongeveer op 12 a 13 te houden. (afhankelijk van je turbo druk)
je fuel management kost dus minder als 10 euro. integen stelling tot een standalone injectie systeem van 800 of 1200 euro.
98 tanken is wel noodzakelijk.
een standaart blok moet zowiezo wat turbo druk kunnen hebben. er zit altijd een tolerantie waarde bij elke motor.
- 
				CivicTurbo
 - Quadfanaat

- FLIPmode
 - Quadracer

- Contacteer:

Misschien in plenum een eenweg klep plaatsen voor in de lagere toerentallen, naderhand als turbo aanslaat wordt de klep vanzelf toegeduwd door de druk (zelfde systeem als yam sv650 turbo ) of een vnt turbootje nemen, dat pakt een beetje vroeger aan.CivicTurbo schreef:ik ga de compressie niet verlagen omdat:
ik geen hoge turbo druk ga rijden. max 8 psi
het rendement in het turbogat omlaag gaat.
en de compressie verhouding van 9.5:1 wel ok is.
hierdoor is het vermogen van de motor niet afhankelijk van de turbo.
Ben er zelf ook veel over aan het lezen maar bij mij komt er na het euroquadweekend een ander blokje en een blowthr systeem op. Moet wel compressie verlagen en hoop voorzichtig dat ik er tegen de 200 pk uitkrijg. Volgens de mannen van bigcc zou dat geen probleem zijn. Word een wintertje knutselen.
maar back OT.
Kunnen van elkaar leren (of ik in ieder geval van u
Maar alleen voor het durven
Wild & Wicked 
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!

Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!