Welke reserveonderdelen meenemen.

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Xander
Toeschouwer
Toeschouwer

Welke reserveonderdelen meenemen.

Bericht door Xander »

Hoi,

Ik heb zoas een nieuwe Outlander Max gekocht, waarmee ik volgende maand wil deelnemen aan de Lybian Dessert Challenge.
Dit is een woestijrit van 2700 km over zes dagen, en ja % hoge duinen.
Welke wisselstukken moet ik meenemen.Wat denken jullie van draaigas? Hoeveel km rijdt je met de tank van een Outlander?
Hoe neem ik best extra brandstof mee?

Xander
Danny
Quadrider
Quadrider

Re: Welke reserveonderdelen meenemen.

Bericht door Danny »

Ik heb de mijne ook nog maar pas en heb met het ritje in de kempen meegedaan dit weekeinde en dat was volgens sommige een 115 km en tank was volledig leeg achteraf.
2008 Can am outlander 800 max
Denus
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Denus »

Kan je deze vragen niet beter stellen aan de de leden van de organisatie?
Ik neem aan dat deze profs heel wat meer ervaring hebben dan wie dan ook.

Misschien kan Quickly je ook wat tips geven:
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 59&t=22236" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar ehh: mooie trip man! Ik ben benieuwd naar de foto's straks!
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

Er bestaan fuel packs die je op je rekken kan installeren, waar zo een 12 of zelfs 15 l in kan, valt een beetje te zien welk merk van fuelpack je koopt. Bougies zou ik zeker en vast mee nemen, alsook een banden herstel kit, misschien een paar stangen van je voorste ophanging (ken de technische term niet..) en ik zou toch ook eens horen of je misschien geen pre-filter over je luchtfilter moet installeren om zo weinig mogelijk zand in de filter zelf te krijgen. Misschien ook een extra benzine filtertje steken ?

Misschien eens contact op nemen met Koen Celis van trekk workshop (0495-533326) die gaat dit jaar ook mee en heeft een pak ervaring in van die raids, zowel met de jeep als met de quad denk ik.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Xander
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Xander »

cyberdrone schreef: Misschien eens contact op nemen met Koen Celis van trekk workshop (0495-533326) die gaat dit jaar ook mee en heeft een pak ervaring in van die raids, zowel met de jeep als met de quad denk ik.
Ik denk dat ik met die jongen ga meerijden, met zijn Magirus, dan kan hij me vertellen over zijn ervaring.
Mijn probleem is dat de quad, en zeker de Can Am nieuw is voor mij. Dus wou specifieke tips van Can Am rijders. Ben verleden jaar al naar Libië geweest, een ook Dakar en Tunesië in het verleden.

Xander
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

Xander schreef:
cyberdrone schreef: Misschien eens contact op nemen met Koen Celis van trekk workshop (0495-533326) die gaat dit jaar ook mee en heeft een pak ervaring in van die raids, zowel met de jeep als met de quad denk ik.
Ik denk dat ik met die jongen ga meerijden, met zijn Magirus, dan kan hij me vertellen over zijn ervaring.
Mijn probleem is dat de quad, en zeker de Can Am nieuw is voor mij. Dus wou specifieke tips van Can Am rijders. Ben verleden jaar al naar Libië geweest, een ook Dakar en Tunesië in het verleden.

Xander
Lucky bastard ! ik dacht ook met hem mee te gaan, maar mijn madam zag dat zo niet zitten...
Ik kan ze misschien warm maken voor volgend jaar ... :wink:
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
libie
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door libie »

Zeker extra brandstof, fuelpack. Model 2008 in superpromo, kris.libbrecht@telenet.be
Plaats reactie