hey allemaal,
het begint bij mij terug te kriebelen om mij een quad aan te schaffen.
Heb vroeger een KFX 400 gehad (maar nu zo'n 2jaar inactief) maar zou nu wat zwaarder gaan en meer voor utlity.
dus had ik deze in gedachte: grizzly 700, renegade 500, outlander 650 of 500.
maar ben er nog niet helemaal uit.
grizzly
+ eps
+betrouwbaar merk
+ziet er tof uit
-homologatie kit trekt op nieveel met die scooterpinkers.
- enkel cillinder (dus misschien sneller versleten dan can am)
- schijven zitten aan de remmen dus zwakker en sneller vuil waardoor remblokken sneller moeten vervangen worden.
dit was toch het geval met mijn kfx.
renegade 500
+looks
+betrouwbaar merk
+2cillinder
+ remmen binnen in chassis
- wel genoeg power voor zo'n zwaarder quad?
- minder praktisch
outlander 650
+betrouwbaar merk
+2cillinder
+ remmen binnen in chassis
- kostprijs
loop er al een tijd met in mijn hoofd maar geraak er niet echt uit.
misschien kunnen jullie wat tips geven met jullie ervaring.
alvast bedankt grtz.
renegade, grizzly of outlander???
renegade, grizzly of outlander???
kfx400, nerfs, killswitch, shockcovers, reigers vooraan, verbreede a armen, en nog wa komende
- Danny
- Quadrider
Re: renegade, grizzly of outlander???
Bij de renegade zitten de remschijven vanvoor toch nog in de wielen (gezien bij mister john)
Bij de outlander zitten deze verder naar het midden. Vanachter zitten ze bij de 2 can ams op de cadran en niet in de wielen.
Maar de mijn zijn vanvoor na 600 km toch ook helemaal opgevreten.
En op nen renegade word ge veel vuiler dan nen outlander.
En van de grizzly ken ik niet veel.
Bij de outlander zitten deze verder naar het midden. Vanachter zitten ze bij de 2 can ams op de cadran en niet in de wielen.
2008 Can am outlander 800 max
Voordeel van de remmen in de wielen is natuurlijk dat je ze gemakkelijk(er) zelf kunt vervangen.
Probeer mss een testrit te forceren voor de quads die je hier opnoemt.
Even terzijde: heb nu m'n 2de Griz en kan er niet over klagen...
Probeer mss een testrit te forceren voor de quads die je hier opnoemt.
Even terzijde: heb nu m'n 2de Griz en kan er niet over klagen...
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
alvast bedankt voor de info, de renegade gaat het al niet worden.
dus het wordt de grizzly of outlander. nu denk ik wel dat ik de grizzly beter onde kontrole kan houden omdat ik niet zo zwaar gebouwd ben en er dus minder gewicht kan tegenaan smijten. maar ik zal eens naar de cresens of phirana racing gaan en is een toertje doen met deze quads.
dus het wordt de grizzly of outlander. nu denk ik wel dat ik de grizzly beter onde kontrole kan houden omdat ik niet zo zwaar gebouwd ben en er dus minder gewicht kan tegenaan smijten. maar ik zal eens naar de cresens of phirana racing gaan en is een toertje doen met deze quads.
kfx400, nerfs, killswitch, shockcovers, reigers vooraan, verbreede a armen, en nog wa komende
- pro hauler
- Toeschouwer
Hallo,
We hebben hier nog een outlander 400 te koop, is van mijn echtgenote maar ze rijdt niet meer,
dus mag de quad weg. Neem een kijkje, is volledig vijblijvend . Prijs is nog bespreekbaar.
http://www.kapaza.be/detail/15995749/" onclick="window.open(this.href);return false;
We hebben hier nog een outlander 400 te koop, is van mijn echtgenote maar ze rijdt niet meer,
dus mag de quad weg. Neem een kijkje, is volledig vijblijvend . Prijs is nog bespreekbaar.
http://www.kapaza.be/detail/15995749/" onclick="window.open(this.href);return false;
- cyberdrone
- Quadracer
Dat remblok probleem kun je oplossen met na iedere rit je wilen af te nemen en de vuiligheid er tussenuit te spuiten, en dan brake-cleaner tussen spuiten. Mijn eerste waren erdoor na 1000km, mijn 2'de set heb ik bijna 3000km mee gedaanDanny schreef:Bij de renegade zitten de remschijven vanvoor toch nog in de wielen (gezien bij mister john)
@ carlito; je hebt ook nog Polaris ... vind ik persoonlijk een vette quad. Can-am heeft natuurlijk een pak power, maar dan zou ik wel een grilletje voor de radiator zetten als pre-filter voor steenslag, bladeren & modder .. want Can-am's durven nogal een warm lopen
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
- Danny
- Quadrider
cyberdrone schreef:Dat remblok probleem kun je oplossen met na iedere rit je wilen af te nemen en de vuiligheid er tussenuit te spuiten, en dan brake-cleaner tussen spuiten. Mijn eerste waren erdoor na 1000km, mijn 2'de set heb ik bijna 3000km mee gedaanDanny schreef:Bij de renegade zitten de remschijven vanvoor toch nog in de wielen (gezien bij mister john)
@ carlito; je hebt ook nog Polaris ... vind ik persoonlijk een vette quad. Can-am heeft natuurlijk een pak power, maar dan zou ik wel een grilletje voor de radiator zetten als pre-filter voor steenslag, bladeren & modder .. want Can-am's durven nogal een warm lopen
tegen wie zegde het he van da warm lopen. Kga daar ook een extra gril voor zetten.
En polaris zou niet zo goed zijn. flokkie heeft er veel probemen mee.
2008 Can am outlander 800 max