Utility op radial banden en verlagen
Utility op radial banden en verlagen
Zijn er bestuurders onder ons die hun utility hebben lager gemaakt en op wegbanden hebben gezet ?
Its better to burn out then to fade away
About Valves:
A little loose is better then a little tight,unlike women
These valve get tighter the more you use them,again unlike women
About Valves:
A little loose is better then a little tight,unlike women
These valve get tighter the more you use them,again unlike women
Re: Utility op radial banden en verlagen
Zoeken in Duitsland.
De Cectek heeft toch reeds standaard zo'n type....
De Cectek heeft toch reeds standaard zo'n type....
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Re: Utility op radial banden en verlagen
Ik heb mijn grizzly 450 op baanbanden maar niet verlaagt. SS212 velgen met 215/65r14 sonar banden.
Re: Utility op radial banden en verlagen
Merk je met de grizzly ook verschil in wegligging met baan banden er op?
Its better to burn out then to fade away
About Valves:
A little loose is better then a little tight,unlike women
These valve get tighter the more you use them,again unlike women
About Valves:
A little loose is better then a little tight,unlike women
These valve get tighter the more you use them,again unlike women
Re: Utility op radial banden en verlagen
Uiteraard, ligt veel beter op het wegdek.
De bochter kan je veel beter nemen en aan hogere snelheid. Ik heb die set eigenlijk gekocht omdat mijn vrouw van plan was regelmatig met de quad te rijden, maar helaas hebben amper 60 Km gelopen.
Ik gebruik ze niet ben geen baanliefhebber, ik hou van off-road.
De bochter kan je veel beter nemen en aan hogere snelheid. Ik heb die set eigenlijk gekocht omdat mijn vrouw van plan was regelmatig met de quad te rijden, maar helaas hebben amper 60 Km gelopen.
Ik gebruik ze niet ben geen baanliefhebber, ik hou van off-road.
-
- Quadrider
- Berichten: 284
- Lid geworden op: do 15 jun, 2006 19:13
- Locatie: Nederland
Re: Utility op radial banden en verlagen
Als ik met mijn Grizzly op de weg rijd dan gaan er andere wielen onder met Maxxis banden. Die gebruik ik trouwens ook voor in het zand en op keienpaden.
Verlagen zou ik zeker niet doen, als je dan een keer het terrein in wil (waar een quad voor gemaakt is) dan heb snel een probleem.
Deze band rijd echt perfect op de weg. Ook als het nat is. Op/in zand heb je super veel grip. Zelfs in de modder heb je nog redelijk wat grip. Ook voor gravelpaden vindt ik het een erg fijne band.
Voor gebruik op de weg heb ik deze banden wel laten balanceren.
Verlagen zou ik zeker niet doen, als je dan een keer het terrein in wil (waar een quad voor gemaakt is) dan heb snel een probleem.
Deze band rijd echt perfect op de weg. Ook als het nat is. Op/in zand heb je super veel grip. Zelfs in de modder heb je nog redelijk wat grip. Ook voor gravelpaden vindt ik het een erg fijne band.
Voor gebruik op de weg heb ik deze banden wel laten balanceren.
Alles wat met 4x4 quads/auto's te maken heeft. Vooral Yamaha. Ruime ervaring in 4x4 rallyauto's, auto/quad banden
Re: Utility op radial banden en verlagen
hebben jullie de banden op de orginele velgen geplaatst of hebben jullie er ook een setje velgen bij voor het wisselen
van eventuele ondergrond.
Ik overweeg om de terrein banden op te rijden en dan direkt wegbanden te laten monteren.
Alleen zijn er niet zo veel winkels in de nabije omgeving van almere die ze hebben.
libie heb je toevallig ook een foto van je quad met baanbanden er op ?
van eventuele ondergrond.
Ik overweeg om de terrein banden op te rijden en dan direkt wegbanden te laten monteren.
Alleen zijn er niet zo veel winkels in de nabije omgeving van almere die ze hebben.
libie heb je toevallig ook een foto van je quad met baanbanden er op ?
Its better to burn out then to fade away
About Valves:
A little loose is better then a little tight,unlike women
These valve get tighter the more you use them,again unlike women
About Valves:
A little loose is better then a little tight,unlike women
These valve get tighter the more you use them,again unlike women
-
- Quadrider
- Berichten: 284
- Lid geworden op: do 15 jun, 2006 19:13
- Locatie: Nederland
Re: Utility op radial banden en verlagen
Ik heb een tweede setje velgen.
Dus 1 set met modderbanden en 1 set met genoemde wegbanden.
Quadtuning zit niet zo heel ver bij je vandaan.
Dus 1 set met modderbanden en 1 set met genoemde wegbanden.
Quadtuning zit niet zo heel ver bij je vandaan.
Alles wat met 4x4 quads/auto's te maken heeft. Vooral Yamaha. Ruime ervaring in 4x4 rallyauto's, auto/quad banden
Re: Utility op radial banden en verlagen
hebben jullie voor de wegband wel de ontrek en of de banden maat het zelfde gehouden
ik heb nu
185 - 88 - 12 voor
270 - 60 - 12 achter
en ben bang als ik in die maat radiaal monteer dat het dan weer ballonnen worden om mee te rijden ?
ik heb nu
185 - 88 - 12 voor
270 - 60 - 12 achter
en ben bang als ik in die maat radiaal monteer dat het dan weer ballonnen worden om mee te rijden ?
Its better to burn out then to fade away
About Valves:
A little loose is better then a little tight,unlike women
These valve get tighter the more you use them,again unlike women
About Valves:
A little loose is better then a little tight,unlike women
These valve get tighter the more you use them,again unlike women
Re: Utility op radial banden en verlagen
Ik heb mijn Grizzly 660 verlaagd, verbreed en met baanbanden erop op de SS106 velgen.
De banden zijn geen quadbanden maar autobanden van Cooper Tires. Het is gewoonweg een verbluffend verschil van rijden en voor mijn normen echt optimaal aangezien ik totaal geen off-road meer rij.
Hier de link naar het topic : http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 42&t=21735" onclick="window.open(this.href);return false;
De banden zijn geen quadbanden maar autobanden van Cooper Tires. Het is gewoonweg een verbluffend verschil van rijden en voor mijn normen echt optimaal aangezien ik totaal geen off-road meer rij.
Hier de link naar het topic : http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 42&t=21735" onclick="window.open(this.href);return false;