Bashan start probleem

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Re: Bashan start probleem

Bericht door Scratch »

Anders ff met henk bellen:P
http://link.marktplaats.nl/183346134" onclick="window.open(this.href);return false;

Hij heeft ook onze quad geleverd en kan u zeker raad geven.
Super goede service mocht je hem door deze meneer laten repareren.

greetz. Tim
dieseltank
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door dieseltank »

rogier16 schreef:ik heb het probleem gevonden het tandwiel wat achter het vliegwiel zit zit niet meer met elkaar in verbinding dus ontstaat er geen ontsteking en word de cilinder ook niet aangedreven ik ga het vliegwiel eraf halen en kijken wat de schade is.
Nog tips om het vliegwiel eraf te halen?

Mvg Rogier
net wat ik zij :D
dieseltank schreef:kan ook zijn dat de start rondsel niet uit schiet, en de starterkrans niet raakt, waardoor de motor niet zal draaien...
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}

somthing comming soon...:roll:
QUADLOOS :shock: ( op 't moment)
rogier16
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door rogier16 »

Weet iemand hoe ik aan een passende vliegwieltrekker kom voor mijn bashan 200S-7?? :oops:
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door SlOoT »

Ik denk dat een Bashan dealer dat wel heeft. :p

Kan zijn dat ik zelf ook zo'n ding heb, heb een hele la vol met allemaal verschillende.
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
hassanbashan
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door hassanbashan »

Rogier ik heb precies dit zelfde probleem wat moest er bij jou vervangen worden laat het me even weten Rogier Mvg
rogier16
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door rogier16 »

hassanbashan schreef:Rogier ik heb precies dit zelfde probleem wat moest er bij jou vervangen worden laat het me even weten Rogier Mvg
We hebben inmiddels een vliegwieltrekker. De verkoopprijs zal incl. afdraaien op 6,50 euro liggen. Je bent echter onze eerste klant hiervoor, dus we willen je deze verkopen voor 3,- euro. We horen dan graag hoe het ging.

Met vriendelijke groet,

Beste Rogier,

Ik heb alles vandaag verzonden. Bedankt voor de snelle betaling.

De gebruiksaanwijziging:

Eerst de bout uit het vliegwiel draaien. Vervolgens de geleverde bout erin draaien. Stevig op spanning draaien en vervolgens een tik met de hamer op de kop van de bout geven.

Dit eventueel meerdere keren herhalen, totdat het vliegwiel los komt.

Met vriendelijke groet,

Beste Alg.

Jullie wouden van mij weten hoe het met de vliegwiel trekker ging. Het enige moeilijke punt is de bout helemaal goed vast draaien. Dit is lastig omdat het vliegwiel in dezelfde richting meedraait. Maar na 5 minuutjes zat hij goed en kreeg ik hem er zo af.
Nu komt mijn volgende probleem.
Achter het vliegwiel zit nog een ander gedeelte wat vast zit met imbus moeren. Binnen in dit stuk zit een lager die zich vast klempt aan het tandwiel erachter als de starmotor de tandwielen laat draaien.
Ik heb te lang achter elkaar hem geprobeert te starten. Hij is toen te warm geworden, uit gaan zetten en in duizenstukjes geknapt.
Ik heb foto's gemaakt om het probleem te verduidelijken.
1e foto: hier heb ik het tandwiel vast hoe hij achter het vliegwiel moest zitten.
2e foto: hier kan je zien dat het uitstekende gedeelte in de lager hoort. en dat het stuk waarin de lager zich moest bevinden is vast gedraait met imbus moeren. En je ziet nog het gedeelte wat alle kleine stukjes vast moest houden(hierin zitten ook enkele scheuren.)
3e foto: De ijzeren vorm die alle kleine stukjes vast moest houden.
4e foto: Hier zie je de kleine stukjes die in de vorm moesten zitten. En een ijzeren ring om ze op de plek te houden(ook stuk). En nog allerlei ijzeren stukjes die er ook in horen maar ook gebarsten zijn.
Met dit probleem kan ik dus niet zorgen voor ontsteking en de motor starten.
Er stond ook nog een getallen reeks op het stuk achter het vliegwiel waar die stukjes in moeten: WJLO610(misschien dat jullie daar nog wat aan hebben)
Hebben jullie hier iets voor? Moet ik een nieuw stuk waarin de lager al in zit kopen? of alleen de lager(maar die zit goed vast). Of moet ik een totaal nieuw vliegwiel waaraar het stuk vast zit en een nieuwe lager zit?(die imbus moeren zijn namelijk moelijk los te draaien)
Ik zadel jullie misschien met een probleem op maar ik hoop toch graag wat te horen!

Als we het zo zien, lijkt het ons het verstandigste dat je alles vervangt. Dus vliegwiel incl. vrijlooplager en het tandwiel wat er achter zit.

Je kunt ook de onderdelen los bestellen.

Het vliegwiel incl. vrijlooplager kost 39,- euro.
Het vrijlooplager los kost 18,- euro.
Het tandwiel wat er achter zit kost 14,- euro.

Wellicht heb je ook nog de pakking nodig? Deze kost 4,50 euro.

Ik heb hier even wat ter informatie emailtjes die ik met alg moto heb gehad.
Als je meer vrage heb stuur maar:D
Ps mijn quad rijd intusse alweer een paar maandjes :afgestudeerd:
Plaats reactie