sporing regelen...

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
technoflexer
Quadrider
Quadrider

sporing regelen...

Bericht door technoflexer »

vandaag heb ik de eerste rit gemaakt op de baan met mijn yfz450, nu trekt de quad wel heel fel op en af, en stuurt dus heel onrustig. ik moet er wel bij zeggen dat mijn quad vanachter nog te hoog staat. en ik dus eigelijk te weinig caster heb om een rustig stuur gedrag te hebben. ik heb mijn nieuwe achterveer nog niet eens de qaud achteraan ook lager gaat staan zal dit waarschijnlijk wel beter worden veronderstel ik???

maar ff to the point. hoeveel toesporing of open sporing hebben jullie meestal staan? in de service manual staat uitgeveerd ongeveer een 20mm toesporing moet hebben. nus is dit wel voor met de std veren enz. en dus niet met de vering die ik er nu onder heb.

of zoeken jullie meestal gewoon zelf een afstelling?
yfz 450 ride it like you stole it
airwolf
Quad GOD
Quad GOD

Re: sporing regelen...

Bericht door airwolf »

hier heeft ergens gestaan dat je 1cm toespoor moet hebben
technoflexer
Quadrider
Quadrider

airwolf schreef:hier heeft ergens gestaan dat je 1cm toespoor moet hebben
ok dat ga ik morgen al eens proberen
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

als de quad achter hoger staat is hij onrustig op de baan ja
ik heb mijn spoor momenteel recht staan omdat bij het doorveren met rijder de quad nog 2 cm zakt en dan mijn spoor toe komt te staan vroeger met de originele armen had ik ze ook recht staan :crosser: met mijn nieuwe A-armen heb ik ze even open gehad en het caster ook fel naar achter, bochten nemen ging veel zwaarder en trok zijn eigen steeds recht dus kon gemakkelijk stuur los laten tegen 120 km/u blijf mooi in lijn is het mooie aan deze A-armen zijn volledig instelbaar en elke verandering geeft een totaal ander stuur gedrag
het enige spijtige is bij elke hoogte wijziging veranderd ook het spoor volledig met dit zijn de originele dan minder gevoelig
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
technoflexer
Quadrider
Quadrider

yamahakoppel schreef:als de quad achter hoger staat is hij onrustig op de baan ja
ik heb mijn spoor momenteel recht staan omdat bij het doorveren met rijder de quad nog 2 cm zakt en dan mijn spoor toe komt te staan vroeger met de originele armen had ik ze ook recht staan :crosser: met mijn nieuwe A-armen heb ik ze even open gehad en het caster ook fel naar achter, bochten nemen ging veel zwaarder en trok zijn eigen steeds recht dus kon gemakkelijk stuur los laten tegen 120 km/u blijf mooi in lijn is het mooie aan deze A-armen zijn volledig instelbaar en elke verandering geeft een totaal ander stuur gedrag
het enige spijtige is bij elke hoogte wijziging veranderd ook het spoor volledig met dit zijn de originele dan minder gevoelig

mja hopelijk heb ik tegen het einde van volgende week de achterveer, dat zal dan wel al een hele verbetering zijn
en kan ik dan alles tegoei afstellen kzal nog maar ff wachten dan.
nijsluc
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door nijsluc »

technoflexer schreef:
yamahakoppel schreef:als de quad achter hoger staat is hij onrustig op de baan ja

mja hopelijk heb ik tegen het einde van volgende week de achterveer, dat zal dan wel al een hele verbetering zijn
en kan ik dan alles tegoei afstellen kzal nog maar ff wachten dan.

hoe is het verder afgelopen ?
Kymco MXU 250
Barossa 250 Silverhawk
Raptor 660
Can-Am outlander 800 xt
technoflexer
Quadrider
Quadrider

wel, ik heb de achterveer er nu al een tijdje onder zitten. maar heb ook nog ff liggen kloten met de afstelling en rijhoogte van de vering, eerst stond de voorspanning veels te hoog van de achterveer. en vooraan stond die te laag, waardoor ik dus geen caster meer had. en dat stuurt dus enorm kut. dit is in tussen helemaal veranderd achteraan is de quad nu een pak gezakt vooraan een stuk omhoog. de sporing staat nu 1cm toe, en nu kan ik op overal volgas over vlammen zonder bang te moeten hebben dat ik het decor ga in vliegen
nijsluc
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door nijsluc »

Welke achterveer heb je gestoken ?

Meet jij uw caster terwijl je erop zit ?

:crosser:
Kymco MXU 250
Barossa 250 Silverhawk
Raptor 660
Can-Am outlander 800 xt
technoflexer
Quadrider
Quadrider

nijsluc schreef:Welke achterveer heb je gestoken ?

Meet jij uw caster terwijl je erop zit ?

ik heb voor en achter technoflex veren er op zitten.

caster meten bij een quad wordt wat moeilijk negatief is natuurlijk geen probleem mar deze staat eigelijk zeer weinig dit wil ik nog veranderen. ik doe het gewoon op het gevoel, er kruipt wat tijd in eer je een goede setup gevonden hebt die je ligt maar ik vind het het leukste zo ik heb zelf ook een tijdje in de cicuit racerij gezeten en daar is het net hetzelfde zoeken zoeken en nog eens zoeken tot de piloot vind dat de auto doet wat hij wil en geloof me dit verschilt van persoon tot persoon.
nijsluc
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door nijsluc »

Jammer dat deze veren zo duur zijn maar ja ze zijn goed .

Heb je een stuurdemper staan ?

Kymco MXU 250
Barossa 250 Silverhawk
Raptor 660
Can-Am outlander 800 xt
technoflexer
Quadrider
Quadrider

nijsluc schreef:Jammer dat deze veren zo duur zijn maar ja ze zijn goed .

Heb je een stuurdemper staan ?

stuurdemper heb ik nog niet is wel iets wat ik er nog zou willen op zetten ik denk van mischien een elka te kopen maar dat zien we wel.
supermarcie
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door supermarcie »

misschien stomme vraag maar hoe meet je de toesporing?
is dat gewoon meten vooraan op de voorvelg en achteraan op de voorvelg?
als je spreekt van 1 cm toespoor dan moet de afstand vooraan 1cm kleiner zijn dan achteraan de voorvelg?
En moet je dit meten wanneer je erop zit of niet?

Een tijdje geleden is mijn voorwiel eraf gevlogen en denk tegen borduur terecht gekomen met als gevolg een lichte deuk erin.
Heeft er iemand enig idee of dit hersteld kan worden?
Je kan je velgen laten uitbalanceren met gewichtjes maar met een deuk erin gaat dit volgens mij niet veel helpen?
Yahama Raptor 700 special edition
nijsluc
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door nijsluc »

Misschien ,korte pijn ,een ander velg kopen :(

Kymco MXU 250
Barossa 250 Silverhawk
Raptor 660
Can-Am outlander 800 xt
supermarcie
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door supermarcie »

voordat ik nog grote kosten doe (allé weet niet wat een velg kost) wil ik het resultaat weten van heel het verbod gebeuren.
Als het verbod blijft zoals het is en alleen maar erger word dan zal de korte pijn de quad verkopen zijn!

Dus nu probeer ik het met zo weinig mogelijk kosten terug in orde te krijgen.
Yahama Raptor 700 special edition
ZmilleZ
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door ZmilleZ »

supermarcie schreef:misschien stomme vraag maar hoe meet je de toesporing?
is dat gewoon meten vooraan op de voorvelg en achteraan op de voorvelg?
als je spreekt van 1 cm toespoor dan moet de afstand vooraan 1cm kleiner zijn dan achteraan de voorvelg?
En moet je dit meten wanneer je erop zit of niet?

Een tijdje geleden is mijn voorwiel eraf gevlogen en denk tegen borduur terecht gekomen met als gevolg een lichte deuk erin.
Heeft er iemand enig idee of dit hersteld kan worden?
Je kan je velgen laten uitbalanceren met gewichtjes maar met een deuk erin gaat dit volgens mij niet veel helpen?
Ik heb onlangs nog mijn achtervelg laten rechten , daar zat ook een deuk in .
Als ge het ni weet , dan ziet ge het niet !
Is proper gedaan .
I 'm one of the two AKRA brothers
Plaats reactie