BK supermoto bilstain

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
Olivier
Easy Quadrider
Easy Quadrider

BK supermoto bilstain

Bericht door Olivier »

Terug van een geslaagd weekendje in bilstain.
Maxime cluydts, die dit jaar het kampioenschap leidt na 3 wedstrijden was aanwezig.
Christophe Cuche op RST, Zwitsers kampioen en vorig jaar toptijd in mettet (maar door crash op dubbel niet verder gereden) zou komen opdagen samen met nog een fransman op RST. (M. Blanc)
Lorenz Lambert op zijn GasGas die het parcour kent als zijn broekzak. Hij trained veel in bilstain en had als enige rijder cross-vering laten zitten.

Chrono's:
De eerste 10 minuten van de chrono's slaagde ik er niet in om deftig rond te gaan. De nieuwe banden en foute bandendruk speelde me partte waardoor ik eerst niet verder geraakte dan een 11de plaats. Binnengekomen en druk verandert van banden. Op 2 ronden tijd slaagde ik er toch nog in een 4de tijd neer te zetten. Met 1:33.9 stond ik achter christophe cuche met 1:33.1 die volgde op Lorenz. Maxime slaagde erin de laatste ronde de 1ste tijd neer te zetten met 1:30.8.
Lorenz bleek duidelijk in het voordeel te zijn met zijn cross-vering op het onverhard. De tafel en enkele dubbels waren onmogelijk om te nemen met SM-vering.

1ste manche:
Mocht op de 2de rij starten en had me achter Cuche geplaatst. Hij reed met vertemati-motor wat geen 450cc was.
3de weg na maxime en lambert. Op het onverhard vechten maxime en lambert voor de 1ste plaats met als gevolg dat ze in elkaar haken en ik voorbij kon. Ik leidde het groepje van cuche en maxime lombet op de suzuki die momenteel 2des staat in het kamioenschap. na 15 minuten race had ik en cuche lombet op een paar seconden gezet. Dan kwam de man met de hamer en had alle moeite om cuche achter me te houden. Na een lange 20 minuten op het toch wel zware sm circuit van bilstain behaalde ik mijn 1ste overwinning. Maxime cluydts kwam zeer sterk terug maar strandde uiteindelijk op de 4de plaats.

2de manche:
Door problemen met timing hadden we maar 1 uur tussen de 2 races. Omdat mijn fysiek nog niet goed genoeg is kwam ik met een dubbel gevoel aan de start.
Kopstart voor Cuche gevolgd door Lombet. Het ging me echter niet zo goed als de 1ste reeks en ik zakte al snel terug tot 4de plaats. Maxime won de reeks voor cuche. Lombet werd 3de.
Had dus 3de algemeen in het dagklassement en doe daarmee een goede zaak in het Kampioenschap.
Op naar Battice 19 september! :applaus:
2009 W-TEC crf450-R
airwolf
Quad GOD
Quad GOD

Re: BK supermoto bilstain

Bericht door airwolf »

proficiat! :applaus:
ja het is zwaar zo op circuit rijden!
maar als je zo blijft rijden komt het wel goe! :wink:
JR
Quad Master