VERBOD op quads is ONWETTIG

Groepeer hier berichten mbt quad verboden !
Fre*
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 29 aug, 2007 15:21
Locatie: Meldert

Re: VERBOD op quads is ONWETTIG

Bericht door Fre* »

Geachte heer De Pauw,


Het Vlaams Belang heeft inderdaad – net zoals alle andere partijen in de gemeenteraad – het door het Antwerpse stadsbestuur voorgestelde verbod op quads gesteund. Quads worden vrijwel nooit gebruikt als vervoermiddel, maar wel recreatief. Het is een feit dat quads in Antwerpen door roekeloos rijgedrag van de bestuurders veel overlast veroorzaken. Overigens is het rijden met een quad in een stad als Antwerpen nog geheel iets anders dan ermee rijden in een plattelandsgemeente. Volgens de Antwerpse politie houdt slechts een minderheid van de bestuurders zich aan de verkeersregels. Daarom steunde het Vlaams Belang het verbod.

Ondertussen had een delegatie van de Vlaams Belang-fractie van de Antwerpse gemeenteraad een aangenaam en constructief onderhoud met Theo Beeldens, de nationale voorzitter van de Motorcycle Action Group (MAG). Het Vlaams Belang was zeker wel bereid tot een gesprek met de MAG (in tegenstelling tot sommige andere Antwerpse politieke partijen). Het Vlaams Belang heeft de MAG beloofd om in september – bij de evaluatie van het verbod – enkele kritische vragen te stellen.

Misschien weet u dat het mogelijk is om ondanks het verbod toch een vergunning te bekomen voor het rijden met een quad (om professionele redenen, op een bepaald parcours,…). Wij zullen ook vragen stellen over de procedure tot het bekomen van een vergunning. Volgens het Vlaams Belang moet zeker mogelijk gemaakt worden dat mensen die op een fatsoenlijke manier gebruik maken van hun quad voor woon-werkverkeer, professionele doeleinden, of als gehandicapte op een vlotte manier deze vergunning bekomen.

Wanneer u over nuttige informatie beschikt met betrekking tot deze materie, vraag ik u deze te bezorgen aan ons Antwerps gemeenteraadslid en Vlaams Parlementslid Wim Wienen ( wim.wienen@stad.antwerpen.be ).

Met vriendelijke groeten,


Wim Van Osselaer
Antwerps gemeenteraadslid Vlaams Belang

Dit was het antwoord op mijn mail die ik gestuurd heb naar het VB.
nicknamebelgium
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: za 21 okt, 2006 12:18
Locatie: leuven

Re: VERBOD op quads is ONWETTIG

Bericht door nicknamebelgium »

't is misschien fatsoenlijk dat ze antwoorden, maar 't zijn nog altijd vijgen na pasen
ik versta hieruit dat het voorstel nu al algemeen aanvaard is, en dat het verbod er zeker komt
dat verantwoordt nog altijd niet om een hele groep quadrijders uit de bebouwde kom te bannen, terwijl er feitelijk alleen maar de "cowboys" die de wetten aan hun laars lappen, zowel qua verkeersreglement als qua geluidsoverlast, moeten gestraft worden
de uitzonderingen zijn niet meer dan een pleister op een houten been
ik vind dit heel zwak van het VB
2010 raptor 700
Gebruikersavatar
quadgirl82
Quadrider
Quadrider
Berichten: 314
Lid geworden op: di 02 jun, 2009 13:55
Locatie: Puurs (Breendonk)

Re: VERBOD op quads is ONWETTIG

Bericht door quadgirl82 »

nicknamebelgium schreef:'t is misschien fatsoenlijk dat ze antwoorden, maar 't zijn nog altijd vijgen na pasen
ik versta hieruit dat het voorstel nu al algemeen aanvaard is, en dat het verbod er zeker komt
dat verantwoordt nog altijd niet om een hele groep quadrijders uit de bebouwde kom te bannen, terwijl er feitelijk alleen maar de "cowboys" die de wetten aan hun laars lappen, zowel qua verkeersreglement als qua geluidsoverlast, moeten gestraft worden
de uitzonderingen zijn niet meer dan een pleister op een houten been
ik vind dit heel zwak van het VB
Volledig mee akkoord.
My Raptor and me, love at first sight.
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: VERBOD op quads is ONWETTIG

Bericht door cd_BE »

nicknamebelgium schreef: ik versta hieruit dat het voorstel nu al algemeen aanvaard is, en dat het verbod er zeker komt
Het verbod is al goedgekeurd sinds 8 juli en is reeds actief. Maar VB stelt zich nu wel vragen over het verbod. Wat op zich een goed idee is.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: VERBOD op quads is ONWETTIG

Bericht door airwolf »

ja maar 1 partij aleen zal nie veel kunne veranderen hoor!
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: VERBOD op quads is ONWETTIG

Bericht door cd_BE »

airwolf schreef:ja maar 1 partij aleen zal nie veel kunne veranderen hoor!
Nee, maar door één partij die vragen stelt gaan de andere zich misschien ook vragen stellen. En er zijn er genoeg die PJ en co weg willen uit A. Dus als dit de manier is dan zijn we goed bezig.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: VERBOD op quads is ONWETTIG

Bericht door airwolf »

ik hoop dat andere partijen zich oo kvragen gaan stellen!!
jimmya3
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 111
Lid geworden op: do 30 jul, 2009 09:59

Re: VERBOD op quads is ONWETTIG

Bericht door jimmya3 »

Misschien weet u dat het mogelijk is om ondanks het verbod toch een vergunning te bekomen voor het rijden met een quad (om professionele redenen, op een bepaald parcours,…). Wij zullen ook vragen stellen over de procedure tot het bekomen van een vergunning. Volgens het Vlaams Belang moet zeker mogelijk gemaakt worden dat mensen die op een fatsoenlijke manier gebruik maken van hun quad voor woon-werkverkeer, professionele doeleinden, of als gehandicapte op een vlotte manier deze vergunning bekomen.
Dit betekend dus dat als je in't centrum van Antwerpen woont en de quad gebruikt als woon/werk verkeer je een vergunning kunt krijgen ? :afgestudeerd:

mensen wat let jullie met zijn alle een vergunning aanvragen dus...... :mrgreen:
Gebruikersavatar
quadgirl82
Quadrider
Quadrider
Berichten: 314
Lid geworden op: di 02 jun, 2009 13:55
Locatie: Puurs (Breendonk)

Re: VERBOD op quads is ONWETTIG

Bericht door quadgirl82 »

jimmya3 schreef:
Misschien weet u dat het mogelijk is om ondanks het verbod toch een vergunning te bekomen voor het rijden met een quad (om professionele redenen, op een bepaald parcours,…). Wij zullen ook vragen stellen over de procedure tot het bekomen van een vergunning. Volgens het Vlaams Belang moet zeker mogelijk gemaakt worden dat mensen die op een fatsoenlijke manier gebruik maken van hun quad voor woon-werkverkeer, professionele doeleinden, of als gehandicapte op een vlotte manier deze vergunning bekomen.
Dit betekend dus dat als je in't centrum van Antwerpen woont en de quad gebruikt als woon/werk verkeer je een vergunning kunt krijgen ? :afgestudeerd:

mensen wat let jullie met zijn alle een vergunning aanvragen dus...... :mrgreen:
Daar zijn de MAG leden al een tijdje mee bezig. Onze voorzitter heeft hiervoor ook een oproep gedaan op het forum naar alle quadbestuurders om dit te doen.
Zelf ben ik geen inwoner van A'pen en dien ik daar ook niet door voor mijn woon-werkverplaatsing maar heb wel een aanvraag gedaan. Al is het maar om ze daar eens aan het werk te kunnen krijgen. :wink:
My Raptor and me, love at first sight.
jimmya3
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 111
Lid geworden op: do 30 jul, 2009 09:59

Re: VERBOD op quads is ONWETTIG

Bericht door jimmya3 »

gelukkig is de wetgeving in NL geheel anders als ze de quads willen verbieden zullen ze alle voertuigen met 3 wielen moetenverbannen van de weg (dus ook de Trikes)...

hoop echt voor jullie dat dit niet door gaat zetten en het overal in belgie verboden word... ik heb in elk geval de petitie ook ingevuld !! 8)
Gebruikersavatar
quadgirl82
Quadrider
Quadrider
Berichten: 314
Lid geworden op: di 02 jun, 2009 13:55
Locatie: Puurs (Breendonk)

Re: VERBOD op quads is ONWETTIG

Bericht door quadgirl82 »

jimmya3 schreef:gelukkig is de wetgeving in NL geheel anders als ze de quads willen verbieden zullen ze alle voertuigen met 3 wielen moetenverbannen van de weg (dus ook de Trikes)...

hoop echt voor jullie dat dit niet door gaat zetten en het overal in belgie verboden word... ik heb in elk geval de petitie ook ingevuld !! 8)
Thx en ik hoop allesinds ook dat het geen nationaal verbod gaat worden.
My Raptor and me, love at first sight.
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: VERBOD op quads is ONWETTIG

Bericht door cd_BE »

jimmya3 schreef:
Dit betekend dus dat als je in't centrum van Antwerpen woont en de quad gebruikt als woon/werk verkeer je een vergunning kunt krijgen ? :afgestudeerd:

mensen wat let jullie met zijn alle een vergunning aanvragen dus...... :mrgreen:
Als ik zo iets lees vraag ik me af met wat ik bezig ben.

http://www.mag.be/dutch/modules.php?nam ... e&sid=2911" onclick="window.open(this.href);return false;

Of je kan het online doen:
http://formulierengenerator.antwerpen.b ... mmer=10342" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar dit hadden we allemaal moeten doen rond de 22ste juli. Kwestie van ze daar goed in het zweet te laten werken. Het was er het weer voor. Maar ja, vraag nog maar zo veel mogelijk aan. En hou me er van op de hoogte.

--> voorzitter@quad.mag.be :applaus:
Laatst gewijzigd door cd_BE op vr 21 aug, 2009 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Gebruikersavatar
quadgirl82
Quadrider
Quadrider
Berichten: 314
Lid geworden op: di 02 jun, 2009 13:55
Locatie: Puurs (Breendonk)

Re: VERBOD op quads is ONWETTIG

Bericht door quadgirl82 »

cd_BE schreef:
jimmya3 schreef:
Dit betekend dus dat als je in't centrum van Antwerpen woont en de quad gebruikt als woon/werk verkeer je een vergunning kunt krijgen ? :afgestudeerd:

mensen wat let jullie met zijn alle een vergunning aanvragen dus...... :mrgreen:
Als ik zo iets lees vraag ik me af met wat ik bezig ben.

http://www.mag.be/dutch/modules.php?nam ... e&sid=2911" onclick="window.open(this.href);return false;

Of je kan het online doen:
http://formulierengenerator.antwerpen.b ... mmer=10342" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar dit hadden we allemaal moeten doen rond de 22ste juli. Nu zijn het vijgen na Pasen. Maar ja, vraag nog maar zo veel mogelijk aan. En hou me er van op de hoogte.
Om ze daar aan het werk te krijgen is het nooit te laat é. :wink: Hoe meer aanvragen er zijn hoe meer ze daar mss gaan beseffen hoeveel mensen ze juist benadelen met hun verbod. Dus vuur maar af zou ik zeggen. :D
My Raptor and me, love at first sight.
Gebruikersavatar
quadgirl82
Quadrider
Quadrider
Berichten: 314
Lid geworden op: di 02 jun, 2009 13:55
Locatie: Puurs (Breendonk)

Re: VERBOD op quads is ONWETTIG

Bericht door quadgirl82 »

Quad rijden terug mogelijk in Antwerpen deze herfst?
door cd_BE op di 08 sep, 2009 14:31

Stefan Claeys, de jurist van MAG Belgium vzw, zal op maandag 14 september om 19 h een stand van zaken weergeven over het Quad verbod. Zoals eerder gemeld ( lees hier vorig persbericht) is er een verzoekschrift ingediend bij de Raad van State om deze beslissing terug te schroeven.
Meester Claeys zal toelichten welke klacht er neer gelegd is, hoe deze verder zal verlopen en wat de kansen zijn dat de quads terug kunnen rondrijden in Antwerpen.
Nationaal voorzitter Theo Beeldens zal eveneens een toelichting geven van het onderhoud met Federaal Staatssecretaris Schouppe dat nu vrijdag zal plaats vinden.
Naast deze gerechtelijke actie rekent MAG Belgium vzw ook nog op de steun van de Antwerpse politici om deze discriminerende maatregel terug op de agenda te zetten.
Dit persmoment zal doorgaan op 14 september om 19 h in het Dockshotel Noorderlaan 100 te Antwerpen.

Meer informatie :
Meester Stefaan Claeys H. Frére Orbanlaan 151, 9000 Gent 09/233.27.28
Nationaal voorzitter MAG Belgium vzw Theo Beeldens 0479/ 27.33.49
My Raptor and me, love at first sight.
cfmoto
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 30 aug, 2009 21:39
Locatie: roeselare
Contacteer:

Re: VERBOD op quads is ONWETTIG

Bericht door cfmoto »

ik woon in roeselare als ik naar antwerpen kom en ik zie geen bord gaat geen enkele politieagent MIJ een boete geven !! want ik weet van geen quadverbod !

Touring voegt er nog aan toe dat de lokale overheden enkel reglementen kunnen invoeren die aanvullend zijn en niet in strijd zijn met de federale verkeerswet, en merkt op dat er geen signalisatiebord bestaat om quads te verbieden.
side by side "uprised son of a bitch" movie ===> http://www.youtube.com/watch?v=kxoUXS_hlG8
Plaats reactie