PROTESTRIT op 4 oktober in ANTWERPEN

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
jeroenkingquad700
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 18 mei, 2009 10:52

PROTESTRIT op 4 oktober in ANTWERPEN

Bericht door jeroenkingquad700 »

Hey collega quadrijders,

Heb al jullie reacties gelezen, en we moeten het weeral eens ondergaan.
Net zoals onze goede vriend Herman de Croo in Brakel, heeft ook PJ
zijn persoonlijke vriendjes DEMOCRATISCH laten stemmen.

Daarom organiseren de mannen van quad active magazine nu een protestrit in antwerpen.
Uiteraard is dit aangevraagd en onder politiebegeleiding.

op deze site vinden jullie alle details: http://www.quadprotest.be

Jullie zeggen herhaaldelijk dat we moeten samenwerken en als groep moeten spreken.
Dit kan nu en daarom hoop ik dat we massaal onze hobby gaan steunen.

Sommigen zullen dit geen goed idee vinden maar er is geen enkele andere manier,
om ons ongenoegen toch te laten blijken. Ze mogen gerust weten dat veel kiezers
met een quad rijden ;-)

Daarom vraag ik ook als je komt, om uw gezond verstand te gebruiken, en dus geen
lawaaierige uitlaat, agressie en zeker geen acrobaten-toeren uit te halen. Het zou zeer spijtig
indien de pers ons op deze manier kan afschieten.

ALvast bedankt.
groeten van een bezorgde quadrijder
Gebruikersavatar
quadgirl82
Quadrider
Quadrider
Berichten: 314
Lid geworden op: di 02 jun, 2009 13:55
Locatie: Puurs (Breendonk)

Re: PROTESTRIT op 4 oktober in ANTWERPEN

Bericht door quadgirl82 »

Het grote probleem is dat je de cowboys tijdens zo'n protestritten niet gaat kunnen uitsluiten.
We hebben hier al genoeg over gediscussieerd. http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 75&t=29535" onclick="window.open(this.href);return false;
My Raptor and me, love at first sight.
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: PROTESTRIT op 4 oktober in ANTWERPEN

Bericht door airwolf »

zoals quadgirl vermeld dit gaat dus het grootste probleem zijn de cowboys gaan weer de gek uithangen voor den tv en meer slecht doen dan goed!
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 685
Lid geworden op: wo 30 aug, 2006 11:57
Locatie: Achterhoekse Halle

Re: PROTESTRIT op 4 oktober in ANTWERPEN

Bericht door Koen Berendsen »

Gewoon doen!

Laat ze dan anders zien dat slechts 5% van die rotte appels zijn. Ik vind het een zeeer goede actie maar zal niet aanwezig zijn (te ver weg).
Je moet gewoon heel Antwerpen en omgeving tegelijk bij elkaar zien te krijgen. Ook al zitten die rotte appels ertussen, als jullie nu zeggen dat de politie de voertuigen controleerd. Ik heb de argumenten van Antwerpen eens bekeken. Net z'n onzin. Natuurlijk maakt z'n ding geluid maar niet (veel) meer dan andere voertuigen. En dat ze snelzijn. Prosche's niet soms? Laat de politie toch gewoon strenger controleren en eventueel ook controleren bij deze rit. Kunnen jullie later ook zeggen "maar 5% van alle quads waren te luidruchtig hierdoor klopt het argument van Antwerpen niet"

Dus ga er nu aub heen, voor jullie eigen bestwil. Ik steun jullie maar helaas zal ik nergens aanwezig zijn maar ik zal het volgen.
YAMAHA BREEZE 125cc
Gebruikersavatar
quadgirl82
Quadrider
Quadrider
Berichten: 314
Lid geworden op: di 02 jun, 2009 13:55
Locatie: Puurs (Breendonk)

Re: PROTESTRIT op 4 oktober in ANTWERPEN

Bericht door quadgirl82 »

Koen Berendsen schreef:Gewoon doen!

Laat ze dan anders zien dat slechts 5% van die rotte appels zijn. Ik vind het een zeeer goede actie maar zal niet aanwezig zijn (te ver weg).
Je moet gewoon heel Antwerpen en omgeving tegelijk bij elkaar zien te krijgen. Ook al zitten die rotte appels ertussen, als jullie nu zeggen dat de politie de voertuigen controleerd. Ik heb de argumenten van Antwerpen eens bekeken. Net z'n onzin. Natuurlijk maakt z'n ding geluid maar niet (veel) meer dan andere voertuigen. En dat ze snelzijn. Prosche's niet soms? Laat de politie toch gewoon strenger controleren en eventueel ook controleren bij deze rit. Kunnen jullie later ook zeggen "maar 5% van alle quads waren te luidruchtig hierdoor klopt het argument van Antwerpen niet"

Dus ga er nu aub heen, voor jullie eigen bestwil. Ik steun jullie maar helaas zal ik nergens aanwezig zijn maar ik zal het volgen.
Het is echter zo dat de media niet de cowboys in beeld zal brengen als MAAR 5% van het totaal maar ALLEEN de cowboys in beeld zal brengen als het beeld van DE QUADRIJDERS in zijn totaliteit. Zij zullen het beeld geven dat we allemaal zo zijn waardoor we weeral maar eens slecht in beeld zullen komen en veel politiekers en hun kiezers zullen denken dat we idd beter te verbieden zijn. :verymad:
My Raptor and me, love at first sight.
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: PROTESTRIT op 4 oktober in ANTWERPEN

Bericht door cd_BE »


Bottom line: wij (MAG) hebben samen gekozen om een bepaalde strategie te volgen, waarschijnlijk de lange, EN de dure.

Mijn ervaring (17 jaar , waaronder 7 betogingen met als tot Brussel 96 met 40.000 motoren) en ik heb er wel wat is dat betogen steeds het allerlaatste is waar men aan begint. Als er niemand wil luisteren, of alles is ten einde (wat bij ons bijlange na nog niet het geval is) dan pas gaan wij deze piste berijden.

Al de miserie is begonnen met de publieke opinie die naar de politiek is gestapt.
Bij een betoging NU, hebben wij maar één klootzak nodig die alles voor altijd zal verpesten.En geloof mij, dat kunnen jullie niet gebruiken.

Blijkt het nu dat er M.A.G. quad leden het toch nodig acht om mee te betogen , voor mij niet gelaten, maar weet het dan te zeggen, op deze piste moeten wij (MAG) dan ook geen geld meer uitgeven aan advocaten en procedures.

Dit klinkt misschien cru, maar je kent mij nu al een beetje? Geen onduidelijke boodschappen.

Laat je maten maar nadenken om iets origineels te verzinnen, de mensen laten lachen is beter dan ze te ergeren.

Theo
Kortom quadrijders die meerijden met de protest rit geven Patrick Janssen en de ander 19 steden munitie om de quad overal te verbieden. Als dat het doel is om 4 oktober de laatste keer met je quad te rijden moet je zeker gaan. Maar M.A.G. bewandeld het pad van dialoog, en de politiek kennende is dit de lange weg.

Door dat ik naar de raad van staten ben gestapt zijn er 19 steden die wachten met een verbod en het via Brussel willen doen. Als er M.A.G. quad leden meedoen met de rit dan is alles waar we voor vechten verloren. Dus de reden waarom er in 19 andere steden nog met een quad gereden MAG worden is omdat WIJ hebben aangetoond dat Antwerpen ergens een foutje heeft gemaakt.

Zonder MAG waren er nu 20 steden met een verbod in plaats van 1.

Het is een vrij land, maar als je een beetje gevoel van vrijheid hebt heeft de geschiedenis ons geleerd dat geweld en protest altijd de LAATSTE oplossing is.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
drace
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 96
Lid geworden op: vr 19 okt, 2007 19:54

Re: PROTESTRIT op 4 oktober in ANTWERPEN

Bericht door drace »

Ik vind het niet nodig een protestrit te organiseren.
Trouwens is de datum zeer slecht gekozen vind ik persoonlijk aangezien
op 3 en 4 oktober het erasmus quadweekend plaatsvindt. Activ quad
magazine zou beter wat meer aandacht geven aan derlijke organisatie in plaats van
een protest rit te organisren.

Ik zal op 3 en 4 oktober dan ook naar het erasmus quadweekend gaan en niet
naar de protestrit.
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 685
Lid geworden op: wo 30 aug, 2006 11:57
Locatie: Achterhoekse Halle

Re: PROTESTRIT op 4 oktober in ANTWERPEN

Bericht door Koen Berendsen »

Nounou heb wel medelijden met die gene die de rit organiseren. Proberen ze eits is 't weer neit goed.
Als jullie met honderden voertuigen rond rijden zal echt niet enkel decowboys in beeld gebracht worden. Maar ik snap jullie vrees. Maar zet dat aan de kant. LAat Belgie zien hoeveel quadrijders er zijn.

Nouja jullie moeten het zelf maar weten. Ik heb er voorlopig nog geen last van hier in de Achterhoek.
Maar zoals op die site staat. Dit is de enge manier. Hier op het forum je onvreden uiten helpt niets. Handtekeningen actie organiseren werkt ook niet. Laat zien hoeveel er rijden en hoeveel zich aan de wet houden. De Politie moet zich maar bezighouden met de niet gehomologeerde quads.

Hiet klopt wel dat die rotte appels veel bederfen. Je leest indd alleen maar bij protesten dat er rellen zijn geweest en lang niet altijd waarom er dingen georganiseerd werden. Maar ze hebben wel meer effect dan op het forum rondlullen.

Bedenk dan alternatieven.
YAMAHA BREEZE 125cc
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: PROTESTRIT op 4 oktober in ANTWERPEN

Bericht door cd_BE »

Als we alternatieven organiseren dan is er geen responds. Waarom: omdat je dan een goed voorbeeld moet geven. Maar met 5 quads is dat geen nieuws. Er is een voorstel geweest om met quads de moerasbiotoop terug in ere te gaan herstellen. Maar daar is GEEN reactie op gekomen. Dat was voor de meeste waarschijnlijk te goed nieuws.

Je vergeet dat de pers aanwezig is. Als je daar met 100 quads bent zal die 1 ene die het slechte voorbeeld geven gefilmd worden en de krant halen. Dan heeft PJ alleen maar gelijk gekregen en ga je zien dat de volgende stap een nationaal verbod is.

De 19 steden die het nu nog toelaten wachten gewoon op iets om het verbod er door te krijgen. Deze rit is daar ideaal voor.

Ik vrees dat de mannen die voor het verbod gezorgd hebben als eerste in de rij staan voor deze rit. Dus Patrick Janssens en de andere burgemeesters zullen blij zijn: Nationaal quadverbod.
Dan gaan we nogal blij zijn dat we deze rit gereden hebben, want het was de laatste keer dat je met een quad hebt gereden.

Ik begrijp hoe lastig het is om de quad te laten staan. Dat je 45 dagen moet wachten op een toelating helpt ook niet veel om te reden met een Europeese goedgekeurd voertuig.

Maar protest ritten haalt niets uit. Als je komt aanhalen dat de buren hun gelijk krijgen door te protesteren moet je er wel bij denken die hebben een grotere poot om op te staan. Het uitgieten van de melk zal ons uiteindelijk allemaal nekken. Met een quad kan je zoiets niet.

Geloof me die rit is de laatste manier en voor de moment is dit het domste dat je kan doen. :verymad:
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
jeroenkingquad700
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 18 mei, 2009 10:52

Re: PROTESTRIT op 4 oktober in ANTWERPEN

Bericht door jeroenkingquad700 »

Uiteindelijk helpt er niets hoor collega's.
Het gaat hier gewoon om een politiek machtspel. :?

Ik wil toch even verwittigen dat de rit hoogstwaarschijnlijk zal doorgaan, omdat deze officieel aangevraagd
is en onder politiebegeleiding en dergelijke, dus er zullen zoiezo deelnemers zijn. :roll:

Mijn vraag is dan ook: Is het niet beter dat wij (als serieuze chauffeurs :crosser: ) er ook bij zijn om een oogje in
het zeil te houden indien er cowboys tussen zitten, en deze zonodig onze goede raad mee te geven :x ?

En dan heb ik het ook vooral tegen mensen met buggy's en 4x4 quads, omdat deze quads (met alle respect voor de
sportquadrijders) er niet zo snel en sportief uit zien. Ook bijvoorbeeld een open helm dragen i.p.v. een crosshelm.
We hebben al dikwijls ondervonden dat mensen gerustgesteld zijn indien ze uw gezicht zien

Indien je gaat zou ik ook al wat argumenten in het achterhoofd houden die van betekenis zijn. Dit om eventuele
pers te woord te staan, zodat niet de verkeerde mensen onze hobby verklaren. U weet allen dat het in Antwerpen
de fout is van een plaatselijke bende die de stad op stelten zette en de wetten aan hun laars lapten,
en na de klachten gewoon in de krant verklaarden dat ZIJ ZELF de regels bepalen in hun stad, en ze niet
bang waren van de politie. Het blijkt ook te kloppen want met een totaalverbod moet je ze ook niet persoonlijk
aanpakken :roll:

Wat denken jullie?
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: PROTESTRIT op 4 oktober in ANTWERPEN

Bericht door cd_BE »

jeroenkingquad700 schreef:Uiteindelijk helpt er niets hoor collega's.
Het gaat hier gewoon om een politiek machtspel. :?

W
Inderdaad, het gaat hier om een politiek machtspel. Dat en dat is de enige reden waarom er een toelating gegeven zou kunnen zijn voor deze rit.

Voor de T-day in Brasschaat hebben we ook toelating gevraagd om vanuit Antwerpen (waar we dus wonen) tot aan het militair domein te geraken. Voor een goed doel. Dit is door de burgemeester geweigerd. Waarom, omdat dit laat zien dat quad rijders niet allemaal cowboy's zijn.

De protest rit zal Patrick Janssens enkel maar gebruiken om aan te tonen dat quad rijders cowboys zijn. Voor de toekomst van de quads is het best dat deze rit uitgesteld wordt. Patrick Janssens wil misschien niet praten in volt, maar via andere kanalen wel. En zo'n rit kan alles maar moeilijker en moeilijker maken.

Ik kan niemand tegenhouden om de rit te rijden. Maar als je nog met een quad wilt rijden, kan je deze rit beter even vergeten. Dialoog is nog altijd beter dan protesteren. En dat is wat we nu aan het doen zijn.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Gebruikersavatar
raptor350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1455
Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
Locatie: herne , vlaams-brabant

Re: PROTESTRIT op 4 oktober in ANTWERPEN

Bericht door raptor350 »

Gaan jullie nu echt blijven zeveren over die "cowboys"
Quads worden voor 2 redenen gekocht:

1) Landbouwquads om mee te werken en / of diepe modder door te rijden.
2) Een sport quad om u mee uit te leven , wheelie's , driften etc ...

Enja misschien een paar uitzonderingen die een quad kopen om 1 keer per maand is opt gemak mee te gaan rijden.

Geef gewoon toe dat het zo is ;-)

De pot verwijt dat de ketel zwart ziet.

man man , als ik hier in het pajotteland zie hoe supermotarders aan 120km/u wheelie's doen , en buikschuivers 3 keer de maximum toegelaten snelheid met gemak behalen !!!!
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
petit.123
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 06 mei, 2009 20:32
Locatie: Baasrode

Re: PROTESTRIT op 4 oktober in ANTWERPEN

Bericht door petit.123 »

@raptor350:
Ok, ge hebt gelijk.
Maar, en dit is net het probleem waar ik mee zit. Wat gaan ze dan doen aan allemaal de andere motorsportvrienden?
Gaan ze alle motards uit de stadskernen weren?
Van de middag heb ik het nog eens gezien hoe er een trio van 'racers' haasje over aan't spelen waren op een 70km/h stuk. Doe hun snelheid maar x2 van de toegelaten max.
Ook zaten ik en mijn gezinnetje vorige week zondag op de kermis en kwamen er 2 Harley's langs, wiens uitlaten hoog boven de muziek van de kermis uitkwamen.
Pas op, ik heb er niks op tegen hoor. Maar als je hypocriet wil doen, zoals de mannekes in Brussel, dan is't voor mijn part iedereen gelijk voor de wet!!
Yamaha Raptor660
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: PROTESTRIT op 4 oktober in ANTWERPEN

Bericht door cd_BE »

raptor350 schreef:Gaan jullie nu echt blijven zeveren over die "cowboys"
Quads worden voor 2 redenen gekocht:

1) Landbouwquads om mee te werken en / of diepe modder door te rijden.
2) Een sport quad om u mee uit te leven , wheelie's , driften etc ...
Reden 2 mag niet op de openbare weg. En er zijn geen terreinen om het legaal te doen. Door de cowboys die een quad voor optie 2 hebben gekocht zitten wij nu in de problemen.

Je kan moeilijk zeveren over de oorzaak van een probleem. :chagarijn:
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: PROTESTRIT op 4 oktober in ANTWERPEN

Bericht door airwolf »

idd driften en wheelie's kan je doen in afgelgen veldwegjes waar weinig of geen mensen komen dan stoor je er niemand mee!
en dat je rond een rond punt drift gaat niemand storen maar in't midden van't stad moet je dat nu niet gaan doen!
of wheelie's kan je ook gaan doen op grote parkings zoals bvb carefour s'zondags zijn die winkels toch dicht
als je een beetje nadenkt vindt je wel plaatsen waar je dat kan gaan doen en niemand stoort!
Plaats reactie