Dag mensen,
Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb afgelopen zaterdag een quad aangeschaft. Dit is mijn 2e quad welke ik aanschaf. Voorafgaand heb ik een Baschan (AGM) 200cc gehad, waar ik over het algemeen niet zo heel tevreden over was. Uiteraard heb ik destijds ook al veel op dit forum geneust over het model en heb dan ook de bekende kwaaltjes zelf onder ogen kunnen zien. Destijds wel een goed toppic gevonden waarin zowat alle kwaaltjes op een rijtje stonden en heb toen met een kammeraat op een Zaterdag een paar uurtjes de tijd genomen dan ook alles in orde te maken, denk daarbij aan de speling op de assen en lagers, schroeven etc. Ik heb er toen ooknog wegbandjes op laten leggen en dat was meteen een wereld van verschil, maar alles bijelkaar heb ik de quad dan maar ik schat een maand of 4 gehad.
Nu kriebelde het toch eigenlijk weer en keek ik weer regelmatig op dit forum en kwam ik tot de conclusie dat de SHINERAY XY250STIXE spider ook wel een aardig quadje is in verhouding met zijn prijs en natuurlijk de bekende aanpassingen.
Dus ik heb wat spaarcentjes bijelkaar genomen en mij een SHINERAY 250cc gekocht.
Echer toen ik bij de goede man aankwam welke de quad verkocht starte hij niet, omdat hij een tijdje heeft stil gestaan (accu leeg). Hij verzekerde mij anders wel dat hij zou lopen, dus met al het vertrouwen erin en misschien wel mijn slechte mensen kennis de quad toch genomen.
Naar een hele nacht de accu aan de druppelaar te hebben gehad was de accu niet of nouwelijks vol en heb ik maar een nieuwe accu gekocht. Nadat ik deze verwisseld had was dan eindelijk het uur (minuut) van de waarheid.
Maarnee, helaas je hoort de startmotor wel en de uitlaat dampt ook wel een beetje maar hij springt niet aan (ookniet als ik via de auto probeer over te starten).
Nu heb ik de Bouchie er eens uitgedraaid en deze was behoorlijk nat. Nadat ik deze had schoongemaakt heb ik deze eens tegen het chasis gehouden en de startknop ingedrukt, de bouchie lijkt gewoon goed te vonken.
Iemand eventueel nog tips wat ik kan proberen?
Zelf denk ik aan de cabrateur schoon maken, kijken of hij benziene krijgt en eventueel een nieuwe bouchie.
Tips / hulp altijd welkom.
hulp bij SHINERAY XY250STIXE
Re: hulp bij SHINERAY XY250STIXE
Hallo Mensen,
De quad loopt weer, de bougie eens vervangen en jahoor hij start weer met 1 simpelle druk op de knop.
Heb klein stukje gereden maar de wielen staan niet correct aan de voorzijde, deze zijn niet netjes uitgelijnt.
Wat is denkelijk het beste, de quad weg brengen om deze te laten uitlijnen (en eventueeș ballanceren), of is dat goed zelf te doen? En moet dit gedaan worden bij een speciaal bedrijf of kan dit gewoon bij een bandenboer?
Heb op sommige toppics gelezen dat de banden gepositioneerd moeten worden met wat toespoor, is dit op het blote oog goed te doen?
Heb een klein stukje gereden (straat op en af) maar strak op de weg liggen is anders , het wel bekende (Chinese) zwabberen , had eerlijk gezegd het minder verwacht als met mijn oude Bashan 200cc (met crossbanden), maar het was ongeveer even (erg) , maargoed die straatbanden van de Shineray zijn qualitatief even bacher (helaas).....
Iemand verder tips voor de wegligging (uiteraard later misschien toch betere straatbanden/scooterbanden)
Greetz
De quad loopt weer, de bougie eens vervangen en jahoor hij start weer met 1 simpelle druk op de knop.
Heb klein stukje gereden maar de wielen staan niet correct aan de voorzijde, deze zijn niet netjes uitgelijnt.
Wat is denkelijk het beste, de quad weg brengen om deze te laten uitlijnen (en eventueeș ballanceren), of is dat goed zelf te doen? En moet dit gedaan worden bij een speciaal bedrijf of kan dit gewoon bij een bandenboer?
Heb op sommige toppics gelezen dat de banden gepositioneerd moeten worden met wat toespoor, is dit op het blote oog goed te doen?
Heb een klein stukje gereden (straat op en af) maar strak op de weg liggen is anders , het wel bekende (Chinese) zwabberen , had eerlijk gezegd het minder verwacht als met mijn oude Bashan 200cc (met crossbanden), maar het was ongeveer even (erg) , maargoed die straatbanden van de Shineray zijn qualitatief even bacher (helaas).....
Iemand verder tips voor de wegligging (uiteraard later misschien toch betere straatbanden/scooterbanden)
Greetz
hoi,
http://www.algmotoparts.com/product_inf ... cts_id/317" onclick="window.open(this.href);return false;
daar heb je een setje INOVA wegbanden. Deze liggen ook onder onze shineray stixe en nu ligt de quad perfect op de weg.
greetz
http://www.algmotoparts.com/product_inf ... cts_id/317" onclick="window.open(this.href);return false;
daar heb je een setje INOVA wegbanden. Deze liggen ook onder onze shineray stixe en nu ligt de quad perfect op de weg.
greetz
Jullie heb er even op moeten wachten, maar hier komen dan eindelijk de foto's.
Naar een dagje plezier te hebben gehad, lekker veel kunnen rijden, leuke complimenten gekregen en echt genoten van deze mooie najaarsdag.
Kortom echt genoten vandaag hij rijd nu echt fijn.
Zoals jullie misschien wel kunnen zien enkelle kleine modificaties zoals breedstralers en een grootte ventilator achter de radiator. Ook zit er een koffertje op welke vrij makkelijk er af te monteren is en kleine style spiegels.
Denk dat ik hem sticker vrij ga maken en een net stickersetje ga zoeken
Greetz
Naar een dagje plezier te hebben gehad, lekker veel kunnen rijden, leuke complimenten gekregen en echt genoten van deze mooie najaarsdag.
Kortom echt genoten vandaag hij rijd nu echt fijn.
Zoals jullie misschien wel kunnen zien enkelle kleine modificaties zoals breedstralers en een grootte ventilator achter de radiator. Ook zit er een koffertje op welke vrij makkelijk er af te monteren is en kleine style spiegels.
Denk dat ik hem sticker vrij ga maken en een net stickersetje ga zoeken
Greetz