tjobbie schreef:perssonlijk als je niet teveel geld uit wilt geven zou ik een ander uitlaatje zoeken, een 17,5 mm carb kost niet veel,zwaardere trekveertjes, drukveer, en een polini/mallossi vario.
het enige wat nu nog telt is de ervaring met de rollen in de vario tunen en de afstelling van de hoofdsproeier.
plus wat heel belangrijk is, is het SOORT uitlaat wat je eropzet.
vaak zijn de straight uitlaatjes goed in trekkracht maar niet in top.(zwaardere rollen benodigd)
en de terugloop uitlaatjes zijn goed in snelheid maar boeten in op trekkracht (lichtere rollen benodigd)
het is heel erg afhankelijk van hoe jij je quadje wil laten lopen.
met het afstellen van de rollen in een vario kun je het beste een setje polini rollen kopen in verschillende gewichten waarbij
je kunt spelen(luisteren) hoe de vario reageert, en na de definitieve afstelling het gewicht onthouden en goede rollen kopen
die niet zo hard slijten(plat worden).
dit lijkt mij het goedkoopste alternatief.
hierna kun je altijd nog over naar een 70cc ed.
beter ga je voor de power 1 vario omwille van het prijsverschil , power 1 = 33 euro , malossi = 55 euro ...
en de kwaliteit is hetzelfde. ( je hebt wel nog betere vario's zoals de polini super speed control en de malossi MHR vario , die kosten 90 euro , maar hebben enkel nut op een sprint setup)
idd, dat noemen ze testrolletjes. Bijna alle merken bieden ze aan. Persoonlijk vind ik die van stage 6 zeer goed.
Je ka gerust een ander merk van rollen in je vario doen , dus bijvoorbeeld malossi rollen in een power 1 vario ...
mvg,
raptor350
zou best kunnen dat dat de merken die jij opnoemt goedkoper zijn want die ken ik niet, ik ben namelijk al een
tijdje uit de scooters.
in mijn scooter tijd had je alleen testrollen van polini
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
ahzo, ja idd, stage6 en power one zijn er nog maar 2-3 jaar op de markt. Over stage 6 ben ik echt wel tevreden
power one maken eigl alleen maar vario's en nog wat ander klein spul.
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
dus jullie raden me aan om een andere uitlaat en daarna een power1 vario of andere merk vario en
zwaardere trekveertjes en drukveer.
ik dacht eerder gezegd aan dit:
power1 vario
andere gewichtjes
een vette kopeling
technigas uitlaat
erdal schreef:dus jullie raden me aan om een andere uitlaat en daarna een power1 vario of andere merk vario en
zwaardere trekveertjes en drukveer.
ik dacht eerder gezegd aan dit:
power1 vario
andere gewichtjes
een vette kopeling
technigas uitlaat
is dit goed ? en hoe snel zal ik ongeveer gaan ?
echte 80km/u zal je er wel makkelijk uithalen.
Drukveer / trekveren / rollen en sproeier moet je dan wel goed afstellen
Als je een stage 6 koppeling koopt, hoef je geen andere trekveren te kopen. Er staat een systeem op gebouwd waardoor je de trkveren harder of zachter kan instellen, zeer handig en goedkoper systeem
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
erdal schreef:en wat voor spullen raadt je me aan dan ? en via welke site bestellen ?
beter bestel je dit via een online shop, dat is veel goedkoper. Met alle volgende winkels heb ik al ervaring, steeds tevreden over geweest en wachttijd is ongeveer 1week.
kan best zijn maar zo te horen heeft deze beste kerel niet zo heel veel verstand van opvoeren.
als ie nu gewoon langs een zaakje dicht bij huis gaat kunnen ze hem visueel advies geven hoe hij bepaalde dingen moet installeren/afstellen.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves