Schouppe wil verkeersborden voor quads

Groepeer hier berichten mbt quad verboden !
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door Charger69 »

.
Laatst gewijzigd door Charger69 op zo 21 mar, 2010 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
drace
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 96
Lid geworden op: vr 19 okt, 2007 19:54

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door drace »

Ik had me aangesloten bij MAG omdat ik dacht dat zij wel iets konden doen voor de quadrijders,
maar als ik de artikels lees dan begin ik toch mijn geloof in MAG te verliezen.
Er moet dringend actie ondernomen worden indien we onze hobby willen
blijven uitoefenen.
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door Charger69 »

.
Laatst gewijzigd door Charger69 op zo 21 mar, 2010 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door cyberdrone »

@ Charger en al de rest, ik begrijp jullie volledig, en had ook gehoopt dat MAG meer had kunnen verwezenlijken, maar persoonlijk denk ik nog steeds dat hun aanpak de beste is. Ik weet niet wat de verder plannen zijn ivm acties, maar ik denk dat alles nu wel door de beugel kan, zolang het gepland en respectvol gebeurd.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door cd_BE »

nicknamebelgium schreef:.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... omst.dhtml

Verbodsbord voor quads op komst

Het kabinet van staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe werkt momenteel aan de invoering van een uniform verkeersbord om quads zonaal te verbieden. Via een aanpassing van de wegcode zullen politiediensten overlast ook beter kunnen aanpakken. In februari of maart al moet er een koninklijk besluit komen.

Steeds meer steden en gemeenten klagen de laatste jaren over overlast door quadvoertuigen. Vaak duikt er beschadiging op van landelijke wegen, is het rijgedrag onveilig of veroorzaken de voertuigen geluidsoverlast.

Paaltjes
Een aantal steden en gemeenten zocht in het verleden al naar oplossingen via overleg met de belangengroepen, het plaatsen van paaltjes of het invoeren van een aanvullend verkeers- of politiereglement. Maar omdat een duidelijke omschrijving van een 'quad' tot nu toe ontbrak in het wegverkeersreglement, boden dergelijke maatregelen geen toereikende oplossing. Belangengroepen trokken meermaals naar de Raad van State om een verbod te betwisten.

Juridisch argument
Staatssecretaris Schouppe voert momenteel overleg met de provinciegouverneurs en de Vereniging voor Steden en Gemeenten. Hij gaat in op de vraag om een uniform verkeersbord en een aanpassing in de wegcode in te voeren, zodat de steden en gemeenten een sluitend en juridisch afdwingbaar instrument hebben om de quad te verbieden als ze dat wensen.
(belga/svm)

28/01/10 16u04
Die belangengroepen dat is MAG. MAG is er dus wel degelijk met bezig. Maar zoals gewoonlijk is de krant weer eens verkeerd. Er is nog lang niets concreet.

Het voorval van de trikes heeft 3 jaar geduurd, reken maar dat het voor de quads ook een tijd zal duren. Dat is hier een heen en weer spel. De quadrijders blijven idioot rijden (Geraarsbergen) dus de gemeentes willen het verbieden. Omdat Antwerpen het verkeerd heeft aangepakt (Raad van state) willen de gemeentes een bord. Schouppe heeft nog geen geen enkel signaal gegeven dat ze klaar zijn met hun bord. Het kan nog al de kanten uit.

http://www.mag.be/dutch/modules.php?nam ... e&sid=2975" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat acties betreft, M.A.G. is sterk in het lobbyen. Harde acties zijn de laatste oplossing bij M.A.G. Met protesten geef je direct een verkeerd beeld. Als er echt niet geluisterd wil worden, dan schiet je uit je sloffen. Nu staan de politici nog open voor voorstellen tot oplossingen van belangengroepen: o.a. M.A.G.

Ik kan begrijpen dat dit voor sommige een te trage aanpak is, maar geloof me dit is de beste aanpak om tot een resultaat te komen.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door Charger69 »

.
Laatst gewijzigd door Charger69 op zo 21 mar, 2010 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door cd_BE »

Charger69 schreef:Die balangengroepen is M.A.G !

Ok en die belangengroep trok reeds meermaals naar de Raad van State. Mooi en wel, en wat werd er daar tot op heden beslist of niet beslist ? Hier zwijgt men in alle talen over.
Ik ben van mening dat mensen die lid zijn van M.A.G dit toch wel mogen weten zeker ! Of zijn deze leden enkel goed om hun lidgeld te storten en af en toe met een nietszeggende mail op de hoogte te brengen waarin NIETS staat over de stand van zaken.
Probleem is dat er veel mag leden zijn die willen weten hoe het met de raad van state staat, maar dat er in ons leden bestand ook "spionnen" zitten van Antwerpen. Waardoor ik pas iets kan zeggen over de RvS als onze deadline verstreken is, zodat we Antwerpen niet op voorhand info geven. Een foutje dat ik in het begin heb gemaakt. In het antwoord van Antwerpen staat iets dat naar de quad leden is gecommuniceerd. Waardoor we alles van de RvS zo stil mogelijk proberen te houden. Maar het is wel degelijk bezig.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Gebruikersavatar
JBX
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 08:12
Locatie: Genk

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door JBX »

Dan kan je op zijn minst toch zeggen dat jullie er mee bezig zijn zonder details te geven. Je kan zeggen of er vergaderingen zijn hier over of iets dergelijks, zonder dieper op de plannen in te gaan. Wij als lid moeten alles via de kranten te weten komen. Al zeg je maar één zin, dat is nog beter dan niets.
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door cd_BE »

Staat in het volgende mag-a-zine. :D

Moest het eerst via daar doen in plaats van via mail.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 656
Lid geworden op: vr 09 mei, 2008 11:43

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door cyclonedriver »

En ondertussen blijven er nog altijd quadrijders met een veel te luide uitlaat rondrijden ! :bier2:
Wat het bord betreft : positief blijven. En als er inderdaad spionnen zitten, is het verstandig om te zwijgen :afgestudeerd:
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door Charger69 »

.
Laatst gewijzigd door Charger69 op zo 21 mar, 2010 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door cd_BE »

Het mag-a-zine verschijnt na de deadline van de RvS. Dan kan het geen kwaad. Want dan hebben ze de info al van hun advocaat gekregen. Heel verschil.

Maar alle begrip als je vindt dat het te traag gaat en je je lidmaatschap wil opzeggen. Even goei vrienden. Het is van het begin gezegd dat heel dit spelletje lang gaat duren. De eerste overwinning die we hebben gehaald is dat de RvS het op de rol heeft gezet. Ze nemen ons serieus, iets dat je van Antwerpen niet kan zeggen.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Gebruikersavatar
Jorisvc
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 26
Lid geworden op: di 02 jun, 2009 21:14
Locatie: Sint-Amands

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door Jorisvc »

Charger69 schreef:Ik ga het heel simpel stellen.
Als het verbod dat de Stad Antwerpen nu reeds volgt ( en andere Gemeentes en Steden ) niet wettelijk is of anders gezegd, dat ze u niet zouden kunnen beboeten wil ik het volgende voorstellen.

We rijden een rondje door de Stad Antwerpen met CD_BE voorop als kopman. Als we aan de kant worden gezet wegens dat we in overtreding zijn volgens de Stad hun wetgeving en een boete ontvangen, stel ik voor dat CD_BE deze boetes allemaal betaald oftewel M.A.G.

Want deze wet staat niet opgenomen in het Verkeerswetboek en is dus nog niet van kracht, dus zou er in principe niets aan de hand moeten zijn. In het artikel staat duidelijk :
"Het kabinet van staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe werkt momenteel aan de invoering van een uniform verkeersbord om quads zonaal te verbieden. Via een aanpassing van de wegcode zullen politiediensten overlast ook beter kunnen aanpakken. In februari of maart al moet er een koninklijk besluit komen."

Trouwens CD_BE ge moet uzelf eens bezig horen :roll: . In het ledenbestand van M.A.G zouden spionnen zitten en het is voorlopig beter van te zwijgen zodat Antwerpen niet op voorhand info krijgt. Dan 2 postings later zegt ge dat het in het volgende mag-a-zine staat, dus dat het eerst via daar moet in plaats van mail.
Welk verschil maakt dit nu uit aangezien ieder lid dat mag-a-zine krijgt ??? Zo krijgen Antwerpen en de spionnen de info toch ook en dit zelfs via een mag-a-zine van M.A.G. en dit zelfs schriftelijk :roll:

Sorry dat ik het zeg hé maar ge klinkt zoals een politieker. Die zeveren er ook maar op los zodat het voor hun het beste uitkomt en hun onzin maar aan de man kunnen brengen.
Het klinkt allemaal naar zever in pakskes.
Ik weet in ieder geval dat ik mijn lidmaatschap bij M.A.G niet verleng en dat ze dus een lid minder hebben.

Aan de rest van de forum lezers en quadrijders hier hoop ik natuurlijk dat ik het bij het verkeerde eind heb en hoop op het beste resultaat. Maar zoals ik al eerder gezegd heb " ik vrees ervoor ".

Gij weet wa ge zegt... wa van de mannen van MAG ik ook iets zeggen ni kan gezegd worden!
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door Charger69 »

.
Laatst gewijzigd door Charger69 op zo 21 mar, 2010 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door cd_BE »

hmm, ik heb zo de indruk dat ik iets vergeten ben als ik dat lees.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Plaats reactie