gescheiden remsysteem ontluchten?
gescheiden remsysteem ontluchten?
Dag luitjes:D
Ben in het bezit van een bashan 200s-7 en heb al bijna zowat alle minpuntjes weg gewerkt.
Ben nu bezig met het gescheiden van het remsysteem. voet--> achter, en handrem voor. Heb achter al klaar en goed ontlucht en werkt perfect. Heb bij de lokale brommerzaak een rempomp op de kop getikt en alles aangesloten en wel.
ontluchten is normaal voor mij geen probleem. maar nu . ik krijg het maar niet werkend.
pomp werkt goed. nergens lek. of andere mankementen.
slang loopt van pomp dus naar de scheider en van daar lopen er 2 slangen door naar de remblokken.
heb er ondertussen al meer dan 2 dagen ontluchten opzittten en ben het nu wel zat
Eerst normaal pennetje los rem in pennetje vast rem los en nog versheidene andere methodes en ga zo maar door. niet geluktt. voel wel druk als ik me vinger achter het gat hou. Daarna alle slange en remblokken leeg laten lopen en opnieuw olie erin. maar nog geen resultaat.
Ben ook al met de cola flessen en de stofzuiger aan de gang gegaan maar dat werkte ook niet naar behoren
Voor iemand bekend probleem? zie ik iets over het hoofd?
Ben in het bezit van een bashan 200s-7 en heb al bijna zowat alle minpuntjes weg gewerkt.
Ben nu bezig met het gescheiden van het remsysteem. voet--> achter, en handrem voor. Heb achter al klaar en goed ontlucht en werkt perfect. Heb bij de lokale brommerzaak een rempomp op de kop getikt en alles aangesloten en wel.
ontluchten is normaal voor mij geen probleem. maar nu . ik krijg het maar niet werkend.
pomp werkt goed. nergens lek. of andere mankementen.
slang loopt van pomp dus naar de scheider en van daar lopen er 2 slangen door naar de remblokken.
heb er ondertussen al meer dan 2 dagen ontluchten opzittten en ben het nu wel zat
Eerst normaal pennetje los rem in pennetje vast rem los en nog versheidene andere methodes en ga zo maar door. niet geluktt. voel wel druk als ik me vinger achter het gat hou. Daarna alle slange en remblokken leeg laten lopen en opnieuw olie erin. maar nog geen resultaat.
Ben ook al met de cola flessen en de stofzuiger aan de gang gegaan maar dat werkte ook niet naar behoren
Voor iemand bekend probleem? zie ik iets over het hoofd?
- hardcorechaam
- Quadracer
- Contacteer:
Re: gescheiden remsysteem ontluchten?
vul je je reservoir wel bij?
als er niks uitgaat kan ik hem ook niet bijvullenhardcorechaam schreef:vul je je reservoir wel bij?
- hardcorechaam
- Quadracer
- Contacteer:
pomp, nippel even een stukje open zodat je de lucht hoort ontsnappen, nippel weer vast, weer pompen en weer stukje open, nippel weer dicht en weer pomp. dit herhalen tot er remvloeitstof uit de nippel komt.
p.s kom ook is langs op http://www.chinaquad.nl
dit na 2 dagen te doen lukt ook niet echt meerhardcorechaam schreef:pomp, nippel even een stukje open zodat je de lucht hoort ontsnappen, nippel weer vast, weer pompen en weer stukje open, nippel weer dicht en weer pomp. dit herhalen tot er remvloeitstof uit de nippel komt.
Iemand een slimme techniek truuk om het ook toe doen?
Eerst de langste leiding ontluchten, maar dit zal je wel weten denk ik zo te horen. Toch voor de zekerheid. En als je met u nippel open pompt komt er dan geen olie uit?
nou als je een poosje wacht komt er ietsie pietsie olie uit maar dat komt meer door de druk van de zwaartekrachtGertD schreef:Eerst de langste leiding ontluchten, maar dit zal je wel weten denk ik zo te horen. Toch voor de zekerheid. En als je met u nippel open pompt komt er dan geen olie uit?
heb alle dichtingen gechecked en nieuwe rubbers omheen gedaan en goed aangedraaid daarna nog niks.
toen maar eens de voetrem met cilinder op hoofdslang aangesloten ennnn ja hoor beetje pompe en het spoot eruit binne 5 min stond er druk of dat je stoppie kon make
Ga dus morge terug met de handrempomp naar de brommerzaak. Hij geeft wel ietsie druk maar er zal toch ergens iets fout in moeten zitten.
Ik laat het horen!
gegroet
-
- Quadrunner
had je geen garantie ???
rempomp blijkt gewoon goed te zijn maar is van het mark ajp en deze schijnt erg lastig te onluchten zijn.cyclonedriver schreef:had je geen garantie ???
Iemand weet hoe ik dit merk op de juiste manier kan ontluchten?
-
- Quadrunner
Ik bedoel garantie op de quad.bmw5s schreef:rempomp blijkt gewoon goed te zijn maar is van het mark ajp en deze schijnt erg lastig te onluchten zijn.cyclonedriver schreef:had je geen garantie ???
haha heb hem voor 400 gekocht van iemand anders en zate dus geen papieren of dergelijke bijcyclonedriver schreef:Ik bedoel garantie op de quad.bmw5s schreef:rempomp blijkt gewoon goed te zijn maar is van het mark ajp en deze schijnt erg lastig te onluchten zijn.cyclonedriver schreef:had je geen garantie ???
Maar heb nu alle olie eruit laten lopen en met een injectiespuit aangsloten op de ontluchtingsnippels onder druk alle olie er weer terug ingespoten. Dit werkt tot nu toe nog goed er staat al flink druk op en de laatste luchtbelletjes haal ik eruit met het pompen van me rempomp
- hardcorechaam
- Quadracer
- Contacteer:
ik heb precies hetzelfde gedaan als jij maar dan met de rempomp van een aerox, de slang zat er ook nog aan en die was precies de goeie lengte naar me verdeelblokje voor.
Ik had ook moeite met het ontluchten maar ben gewoon met alleen een achterrem gaan rijden, toen ik een week later weer wou proberen te ontluchten deed ik et reservoirtje open en toen was alle lucht na boven gekomen door de trillingen ofzo denk maar toen nog wat olie erin gedaan en toen was het goed. Alleen komt de hendel tegen me dodemans knoppie aan dus kan hem niet volop indrukke ga effe een andere dodemans halen.
Ik had ook moeite met het ontluchten maar ben gewoon met alleen een achterrem gaan rijden, toen ik een week later weer wou proberen te ontluchten deed ik et reservoirtje open en toen was alle lucht na boven gekomen door de trillingen ofzo denk maar toen nog wat olie erin gedaan en toen was het goed. Alleen komt de hendel tegen me dodemans knoppie aan dus kan hem niet volop indrukke ga effe een andere dodemans halen.
- hardcorechaam
- Quadracer
- Contacteer:
dodemansknop op een bashan zit aan de binnekant van het stuur, niet de buitenkant
hardcorechaam schreef:dodemansknop op een bashan zit aan de binnekant van het stuur, niet de buitenkant
ja maar dat knoppie zweeft niet.. hoor ik je denken, maar het is een kastje met je startknop ook erop kabel komt er aan de achterkant uit...