Verbodsbord voor quads op komst !!!

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
pk19000
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 186
Lid geworden op: za 29 dec, 2007 12:22
Locatie: brabantse kempen - hageland

Re: Verbodsbord voor quads op komst !!!

Bericht door pk19000 »

JBX schreef:Het heeft niks met Chinezen te maken. De idioten die ik tegenkom rijden 9 keer op 10 met een Raptor.
wel, hier is nu geen woord gelogen se
KrisZ400
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 979
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 09:42
Locatie: Limburg

Re: Verbodsbord voor quads op komst !!!

Bericht door KrisZ400 »

heb je misschien gelijk in maar als het enkel bij die raptors gebleven was dan was er niets aan de hand.
Tis doordat de quads meer en meer in het straatbeeld gekomen zijn dat ze geviseerd worden. En net DAT is de aanleiding geweest.
Geloof me, ik zit er niet ver naast.

Toen ik begon te rijden waren er ook cowboys (7jaar geleden), maarja voor die enkele keer dat je een quad tegen komt maakt dat niet uit... Zo denkt de bevolking er over.
DQT_Erasmus, Making Friends Gives Winning Teams
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
pk19000
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 186
Lid geworden op: za 29 dec, 2007 12:22
Locatie: brabantse kempen - hageland

Re: Verbodsbord voor quads op komst !!!

Bericht door pk19000 »

Hier zitten ook woorden van waarheid in maar zal ik jullie nu eens vertellen waar het uiteindelijk om draait. De mensen zijn
ongelooflijk onverdraagzaam geworden en daar zijn wij nu ook de dupe van.
Gebruikersavatar
kwatter
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 aug, 2009 22:12

Re: Verbodsbord voor quads op komst !!!

Bericht door kwatter »

En iedereen die op welke manier dan ook iets niet leuk vind en er klacht gaat tegen indienen krijgt nog gelijk ook en zo blijven er binnenkort enkel nog zuurpruimen en grijze mussen over.
Ik denk ni da we hier een bepaalde groep van quads mogen viseren ik denk dat het begint bij iedere voor zichzelf zien of hij wel een goed voorbeeld is.
Veel mensen waaronder ikzelf kopen eerst een chinees om het te leren of om te zien of het wel echt iets voor hem is en daarna een A-merk maar ik heb toen ik nog met mijn chineesje reed ook wel eens iets gedaan wat eigenlijk niet echt zou mogen en nu gebeurt dat nog wel eens maar zijn wij daarom misdadigers.
Ik heb het hier niet over eigendommen kapotrijden of flagrante overtredingen maar wie gooit er al eens niet zijn gat opzij in een bocht.
Het feit is dat de groep van tegenstanders groter wordt dan de groep "GOEDE" quadrijders en in belgie zijn ze goed bezig om het vroegere regime van den duits terug in te voeren.

Greetz
Gebruikersavatar
niko
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: do 30 okt, 2008 14:49
Locatie: waregem
Contacteer:

Re: Verbodsbord voor quads op komst !!!

Bericht door niko »

Eerlijk gezegd hé, ze kunnen allemaal mijn ..... kussen met al hun verbiedingen! Ik rij gewoon waar en wanneer ik zin heb. En als het hun niet aanstaat moeten ze maar beboeten. Dat is hier toch het enigste wat ze kunnen in belgië; de werkende mens beetje bij beetje uitmelken door allemaal stomme regels.
Als ze zo voort doen, word het weer het wilde westen, iedereen doet gewoon z'n zin; kijk maar naar Brussel! Voor 50 euro koop je daar een kalashnikov en doe je gewoon waar je zin in hebt. Word je opgepakt, geen probleem, binnen de 3uur sta je weer op straat omdat er nergens plaats is!


Kzie ons hier al rijden met onze rifles op onze quad! De moderne tijden :D
porsche lover
Gebruikersavatar
niko
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: do 30 okt, 2008 14:49
Locatie: waregem
Contacteer:

Re: Verbodsbord voor quads op komst !!!

Bericht door niko »

En waarom zou je gat opzij duwen in een bocht strafbaar zijn? Staat daar iets over in de wet ofzo? Dan kunnen ze evenwel zeggen dat je als motorijder niet met je knieën op de grond mag in een bocht.
Een aantal jaren geleden stond ik(met een cabrio) aan de verkeerslichten naast een politieagent. Mijn muziek stond redelijk luid, maar ook daar kunnen ze niets op tegen hebben. Ik zag ze al kijken, van waar gaan we da ventje eens voor pakken zi...
Ik wist dat je op die baan 90 mocht rijden, toen de lichten op groen sprongen reed ik volle bak tot dat ik aan 90/u zat. Natuurlijk direct hun sirene en zwaailichten aan en achter me rijden. Eer dat ze bij mij waren was ik al een heel eind verder. Toen ze naast me reden en mij teken deden om te stoppen, deed ik dat ook direct. Man, man, wat waren die 2 vies gezind!
En het eerste dat die vroegen, waarom stop je niet direct als we de sirene aan doen; jah in de wet staat niet dat je moet stoppen als je sirene hoort, enkel de weg vrij maken en zonodig stoppen. Tot je door hebt natulijk dat het voor jou bestemd is. Die vroeg dan, weet je wel hoe snel je reed? En ik; ja 90 km/u, maar tis niet omdat jullie niet kunnen volgen bij het optrekken dat mijn topsnelheid daarvoor meer is.
Enfin om een lang verhaal kort te maken, je moet je niet altijd laten doen door de politie, zij weten ook niet alles.
porsche lover
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: Verbodsbord voor quads op komst !!!

Bericht door Boncari »

Nu ben ik wel benieuwd :D
Hebben ze je toen zo laten gaan??
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Gebruikersavatar
niko
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: do 30 okt, 2008 14:49
Locatie: waregem
Contacteer:

Re: Verbodsbord voor quads op komst !!!

Bericht door niko »

Ja, tzal wel zijn wat konden ze me doen? Behalve een beetje dreigen met smaad aan de politie en m'n nummerplaat opschrijven en zeggen dat ik er nog van zal horen. Jeah right, na 6 of 7 jaar nog altijd niets dus!
En je mag een raden hoe ik weer vertrokken ben :D :crosser:
porsche lover
Stino89
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 223
Lid geworden op: vr 10 apr, 2009 21:37
Locatie: Neerlinter

Re: Verbodsbord voor quads op komst !!!

Bericht door Stino89 »

niko schreef:En waarom zou je gat opzij duwen in een bocht strafbaar zijn? Staat daar iets over in de wet ofzo? Dan kunnen ze evenwel zeggen dat je als motorijder niet met je knieën op de grond mag in een bocht.
Valt onder gevaarlijk weggedrag, net zoals wheelies en dergelijke.
En ik kan het weten, ben er voor tegengehouden geweest (wel met de auto)

Op een industrieterrein de circuitauto aan het testen, beetje driften enzo. Kreeg een boete voor gevaarlijk weggedrag en het
niet onder controle hebben van het voertuig. (al dacht ik daar wel anders over :) )
Yamaha Yfz 450
Gebruikersavatar
kwatter
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 aug, 2009 22:12

Re: Verbodsbord voor quads op komst !!!

Bericht door kwatter »

Idd net zoals je voor optrekken met piepende banden ook een boete krijgt voor formule 1 toestanden en harde muziek mogen ze ook beboeten ze mogen alles waar ze denken een uitleg voor te hebben.
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Re: Verbodsbord voor quads op komst !!!

Bericht door Charger69 »

.
Laatst gewijzigd door Charger69 op zo 21 mar, 2010 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
HKW
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 73
Lid geworden op: di 19 jan, 2010 18:25

Re: Verbodsbord voor quads op komst !!!

Bericht door HKW »

met dat moto rijbewijs ben ik het niet mee eens, er zullen genoeg mensen zijn ( de oudere genratie) die hun moto rijbewijs bij hun B-rijbewijs gekregen hebben... dus die mensen zou je dan ook allemaal hun rijbewijs laten afnemen...
ik heb ook enkel een B-rijbewijs en durf te beweren dat ik beter kan rijden dan sommige met een moto rijbewijs. niemand hoeft zich geviseerd te voelen, heb het niet in't algemeen over quad rijders (want uit ervaring weet ik dat een quad moeilijker te berijden valt) maar ik durf het tegen veel moto rijders (2wielen ) opnemen . en dan niet racen maar deftig en verantwoord rijden.
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Re: Verbodsbord voor quads op komst !!!

Bericht door Charger69 »

.
Laatst gewijzigd door Charger69 op zo 21 mar, 2010 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
KrisZ400
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 979
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 09:42
Locatie: Limburg

Re: Verbodsbord voor quads op komst !!!

Bericht door KrisZ400 »

Charger69 schreef:Net zoals ALFA hier schrijft !!! Een motorrijbewijs verplichten en het probleem zal zich wel vanzelf oplossen. Want nu mag iedereen met een rijbewijs B zomaar op een quad rijden zonder enig probleem. Doe daar dan nog eens de goedkope Chineese rommel bij zodat iedereen zich ineesn een quad kan kopen en met een B rijbewijs kan rijden, en het gaat dan natuurlijk meer en meer in het straatbeeld opvallen bij een bepaalde soort groep mensen.

Erwin ( aka ALFA ) heeft groot gelijk. Hij komt ook uit het tuningmileu en heeft dit wereldje ook stilletjes aan kapot zien gaan omdat er steeds bij zijn waar extreem NOOIT extreem genoeg is :roll:
Het is Kris :wink:
maar maakt niet uit, ik blijf voorstander van het motorrijbewijs :!:
DQT_Erasmus, Making Friends Gives Winning Teams
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
Gebruikersavatar
kymcodriver
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 11:05
Locatie: Aalst

Re: Verbodsbord voor quads op komst !!!

Bericht door kymcodriver »

Dat ze gewoon een rijbewijs voor de quad invoeren.
Ik rij al 20 jaar met de moto (mijn rijbewijs apart gedaan nog) en 5jaar met de quad maar een moto kan je niet met een quad vergelijken.
Iemand die met een vrachtwagen rijdt mag ook niet met een bus rijden en andersom.
De staat verdient zo nog wat aan de rijbewijzen en het uitschot valt grotendeels af.
En voor de rest : quad maakt teveel lawaai? in beslag nemen en verbeurd laten verklaren en je zal eens zien hoeveel er nog met een open uitlaat zullen rijden.
Quadrijden is meer dan alleen de clown uithangen.
Plaats reactie