Sparen voor Quad!
-
Homienator
- Toeschouwer

- Berichten: 3
- Lid geworden op: vr 26 mar, 2010 11:43
Sparen voor Quad!
Geachte medeleden,
Ben een jongen van 18 dat binnenkort aan men rijbewijs ga beginnen.
Dit doe ik dus speciaal voor een quad^^
-Nu voor een quad te mogen besturen moet een rijbewijs B in je bezit hebben klopt dit?
-Ik ben dus 18 en in september 19 maar tot hoeveel CC mag men quad gaan?of is dit onbeperkt?
Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten tijdens de aankoop ervan (Nieuw)
Ben op de site Deforce terrecht gekomen en de volgende 2 quads spraken me wel aan:
(Ik wil zowieso een Yamaha Raptor)
http://www.deforcescooters.be/fiche.asp?id=47
http://www.deforcescooters.be/fiche.asp?id=46
Zijn dit goede machientjes of raden jullie me toch een andere aan?
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten in het algemeen dan?
Hopelijk kunnen jullie mij wat helpen want het gaat toch over behoorlijk wat geld!
,Vriendelijke groeten Homienator
Ben een jongen van 18 dat binnenkort aan men rijbewijs ga beginnen.
Dit doe ik dus speciaal voor een quad^^
-Nu voor een quad te mogen besturen moet een rijbewijs B in je bezit hebben klopt dit?
-Ik ben dus 18 en in september 19 maar tot hoeveel CC mag men quad gaan?of is dit onbeperkt?
Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten tijdens de aankoop ervan (Nieuw)
Ben op de site Deforce terrecht gekomen en de volgende 2 quads spraken me wel aan:
(Ik wil zowieso een Yamaha Raptor)
http://www.deforcescooters.be/fiche.asp?id=47
http://www.deforcescooters.be/fiche.asp?id=46
Zijn dit goede machientjes of raden jullie me toch een andere aan?
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten in het algemeen dan?
Hopelijk kunnen jullie mij wat helpen want het gaat toch over behoorlijk wat geld!
,Vriendelijke groeten Homienator
Re: Sparen voor Quad!
Welkom en groetjes,Homienator schreef: -Nu voor een quad te mogen besturen moet een rijbewijs B in je bezit hebben klopt dit? Klopt inderdaad
-Ik ben dus 18 en in september 19 maar tot hoeveel CC mag men quad gaan?of is dit onbeperkt?
Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten tijdens de aankoop ervan (Nieuw)
Zorgen dat je bij een goede dealer zit en goede afspraken maakt. En dat je natuurlijk alle papieren krijgt
Ben op de site Deforce terrecht gekomen en de volgende 2 quads spraken me wel aan:
(Ik wil zowieso een Yamaha Raptor)
http://www.deforcescooters.be/fiche.asp?id=47
http://www.deforcescooters.be/fiche.asp?id=46
Zijn dit goede machientjes of raden jullie me toch een andere aan? Zijn zeer goede machines
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten in het algemeen dan?
Zie eerdere vraag. of bedoel je nadat je de quad gekocht hebt?
Hopelijk kunnen jullie mij wat helpen want het gaat toch over behoorlijk wat geld!
PS: waarom geen 2dehands?? in belgie vind je jonge quads voor zeer mooie prijzen!
Michiel
Re: Sparen voor Quad!
Leuke "machientjes" om te beginnen...Homienator schreef:Geachte medeleden,
Ben op de site Deforce terrecht gekomen en de volgende 2 quads spraken me wel aan:
(Ik wil zowieso een Yamaha Raptor)
http://www.deforcescooters.be/fiche.asp?id=47
http://www.deforcescooters.be/fiche.asp?id=46
Zijn dit goede machientjes of raden jullie me toch een andere aan?
,Vriendelijke groeten Homienator
Hahaha... racemachienen zul je bedoelen...
Het is ook te zien welk type je wil hé... race of 4x4...
Grtz,
-
Homienator
- Toeschouwer

- Berichten: 3
- Lid geworden op: vr 26 mar, 2010 11:43
Re: Sparen voor Quad!
Alvast bedankt voor de snelle reactie's!
Waarom ik een nieuwe wil en geen 2ehands is dat er meestal geen garantie meer is en dat ik niet meteen weet naar wat ik moet kijken en hoe ik kan testen hoe alles werkt heb het topic hier op het forum gelezen maar lijkt me meer wat voor mensen die al ervaring hadden of hebben met scooters,brommers en dergelijke!
Voor de rest lees ik wel dat Deforce goede service heeft dus denk wel dat het ook een goede dealer is of heb ik het mis?
Misschien sites in BE waar er nog Yamaha raptors te koop zijn?
En met dingen waar ik zou op moeten letten in het algemeen bedoel ik dus wanneer ik de quad in men bezit heb^^
Nogmaals dank voor de snelle reacties!
,Vriendelijke groeten Homienator
Waarom ik een nieuwe wil en geen 2ehands is dat er meestal geen garantie meer is en dat ik niet meteen weet naar wat ik moet kijken en hoe ik kan testen hoe alles werkt heb het topic hier op het forum gelezen maar lijkt me meer wat voor mensen die al ervaring hadden of hebben met scooters,brommers en dergelijke!
Voor de rest lees ik wel dat Deforce goede service heeft dus denk wel dat het ook een goede dealer is of heb ik het mis?
Misschien sites in BE waar er nog Yamaha raptors te koop zijn?
En met dingen waar ik zou op moeten letten in het algemeen bedoel ik dus wanneer ik de quad in men bezit heb^^
Nogmaals dank voor de snelle reacties!
,Vriendelijke groeten Homienator
Re: Sparen voor Quad!
Als je hem in bezit hebt,
Is het gewoon eerst netjes inrijden.
Let erop dat je niet meteen de held probeert uit te hangen wanneer je nog nooit quad gereden hebt.
Die beestjes hebben power en je moet de snelheid door bochten langzaam opbouwen zodat je hem goed onder controle kunt houden.
( vooral op Belgische wegen
)
En denk aan goed onderhoud. Elke maand even de ketting inspuiten, olie checken en de Vetnippels nagaan.
Voor de rest kan er weinig mis zijn met een nieuwe machine.
Is het gewoon eerst netjes inrijden.
Let erop dat je niet meteen de held probeert uit te hangen wanneer je nog nooit quad gereden hebt.
Die beestjes hebben power en je moet de snelheid door bochten langzaam opbouwen zodat je hem goed onder controle kunt houden.
( vooral op Belgische wegen
En denk aan goed onderhoud. Elke maand even de ketting inspuiten, olie checken en de Vetnippels nagaan.
Voor de rest kan er weinig mis zijn met een nieuwe machine.
-
tjobbie
- Quadverslaafde

- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: Sparen voor Quad!
ja, en dat je jezelf niet overschat en je eigen kapotrijd of anderen, en respect heb voor de medeweggebruikers dus niet als een mongol over de weg scheuren. 
de quadrijders hebben het deze dagen toch al moeilijk zat om onze hobby te beschermen
de quadrijders hebben het deze dagen toch al moeilijk zat om onze hobby te beschermen


734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
Homienator
- Toeschouwer

- Berichten: 3
- Lid geworden op: vr 26 mar, 2010 11:43
Re: Sparen voor Quad!
Jah ik ben niet van plan om meteen alles te geven wat hij in zen mars heefttjobbie schreef:ja, en dat je jezelf niet overschat en je eigen kapotrijd of anderen, en respect heb voor de medeweggebruikers dus niet als een mongol over de weg scheuren.
de quadrijders hebben het deze dagen toch al moeilijk zat om onze hobby te beschermen
Natuurlijk moet elk voertuig wennen en je moet hem ook aanvoelen dus dit komt wel goed^^
Re: Sparen voor Quad!
is een raptor 700 wel geschikt voor iemand die totaal nog geen ervaring heeft?
weet nu niet wat je al gehad hebt, maar ben je niet beter met een mindere zware quad en die 200% goed onder controle kunnen houden ipv een zware quad die je maar half kan besturen?
weet nu niet wat je al gehad hebt, maar ben je niet beter met een mindere zware quad en die 200% goed onder controle kunnen houden ipv een zware quad die je maar half kan besturen?
Re: Sparen voor Quad!
Je kunt ook half gas geven hoor. Ik zou gelijk de zwaarste kopen. Hoef je ook niet over te stappen en je geld verliezen doordat je je goodies niet over kunt zetten.Fre* schreef:is een raptor 700 wel geschikt voor iemand die totaal nog geen ervaring heeft?
weet nu niet wat je al gehad hebt, maar ben je niet beter met een mindere zware quad en die 200% goed onder controle kunnen houden ipv een zware quad die je maar half kan besturen?
Raptor 660 SM
Re: Sparen voor Quad!
En hoeveel mensen op 100 gaan zeggen, ik geef half gas? Niemand, iedereen gaat voluit...Mark_T schreef:Je kunt ook half gas geven hoor. Ik zou gelijk de zwaarste kopen. Hoef je ook niet over te stappen en je geld verliezen doordat je je goodies niet over kunt zetten.Fre* schreef:is een raptor 700 wel geschikt voor iemand die totaal nog geen ervaring heeft?
weet nu niet wat je al gehad hebt, maar ben je niet beter met een mindere zware quad en die 200% goed onder controle kunnen houden ipv een zware quad die je maar half kan besturen?
Ik ken mezelf, ben zelf 19jaar, het is nu mijn 3de quad en bij geen enkele heb ik me al ingehouden...
zelf volwassen mensen zeggen dat het verschil van 350 naar 700 immens is, dat de 700 veeeeel vinniger en agressiever is..
De ervaring die je opdoet door met een minder zware quad te leren rijden is voor mij meer waard dan mij ineens de zwaarste kopen en deze dan in de prak rijden omdat je hem niet onder controle kan houden. Je zal nadien des te meer plezier beleven als je een zwaardere quad koopt.
Volgens mij is het nog altijd beter om rustig te beginnen, een paar jaar met een minder zware quad te rijden en die dan 200% onder controle te kunnen houden dan ineens de zwaarste nemen. Je begint toch ook niet meteen met een R1 te rijden...
Dit is mijn mening, kan alleen maar advies geven
Re: Sparen voor Quad!
JawelFre* schreef:En hoeveel mensen op 100 gaan zeggen, ik geef half gas? Niemand, iedereen gaat voluit...Mark_T schreef:Je kunt ook half gas geven hoor. Ik zou gelijk de zwaarste kopen. Hoef je ook niet over te stappen en je geld verliezen doordat je je goodies niet over kunt zetten.Fre* schreef:is een raptor 700 wel geschikt voor iemand die totaal nog geen ervaring heeft?
weet nu niet wat je al gehad hebt, maar ben je niet beter met een mindere zware quad en die 200% goed onder controle kunnen houden ipv een zware quad die je maar half kan besturen?
Ik ken mezelf, ben zelf 19jaar, het is nu mijn 3de quad en bij geen enkele heb ik me al ingehouden...
zelf volwassen mensen zeggen dat het verschil van 350 naar 700 immens is, dat de 700 veeeeel vinniger en agressiever is..
De ervaring die je opdoet door met een minder zware quad te leren rijden is voor mij meer waard dan mij ineens de zwaarste kopen en deze dan in de prak rijden omdat je hem niet onder controle kan houden. Je zal nadien des te meer plezier beleven als je een zwaardere quad koopt.
Volgens mij is het nog altijd beter om rustig te beginnen, een paar jaar met een minder zware quad te rijden en die dan 200% onder controle te kunnen houden dan ineens de zwaarste nemen. Je begint toch ook niet meteen met een R1 te rijden...
Dit is mijn mening, kan alleen maar advies gevenwat je uiteindelijk doet is u zaak natuurlijk.
Raptor 660 SM
Re: Sparen voor Quad!
op een 350cc ken je je net zo goed kapot rijden..
ik zou het gewoon in 1x goed doen, en meteen de quad pakken wat je zkr wilt hebben. anders ben je na een week alweer gewend, en heb je spijt dat je niet meteen de zwaarste hebt gepakt. als je een beetje zelf controle hebt moet dat niets uitmaken, (heb je die zelfcontrole niet, dan behoor je ook niet op de openbaar weg) gewoon rustig naar een grote lege parkeerplek/industrieterein, en daar een beetje oefenen.
ik zou het gewoon in 1x goed doen, en meteen de quad pakken wat je zkr wilt hebben. anders ben je na een week alweer gewend, en heb je spijt dat je niet meteen de zwaarste hebt gepakt. als je een beetje zelf controle hebt moet dat niets uitmaken, (heb je die zelfcontrole niet, dan behoor je ook niet op de openbaar weg) gewoon rustig naar een grote lege parkeerplek/industrieterein, en daar een beetje oefenen.
Re: Sparen voor Quad!
Hoe jij het zegt zou het moeten zijn, jammer genoeg is dit in de praktijk wel anders...johnnyp schreef:op een 350cc ken je je net zo goed kapot rijden..
ik zou het gewoon in 1x goed doen, en meteen de quad pakken wat je zkr wilt hebben. anders ben je na een week alweer gewend, en heb je spijt dat je niet meteen de zwaarste hebt gepakt. als je een beetje zelf controle hebt moet dat niets uitmaken, (heb je die zelfcontrole niet, dan behoor je ook niet op de openbaar weg) gewoon rustig naar een grote lege parkeerplek/industrieterein, en daar een beetje oefenen.
en om je op een 350 kapot te rijden moet je toch al goed je best doen, heb ze allebei dus weet goed het verschil...
maar de topic starter heeft nu 2 goei meningen gehoord, hij kan nu zelf uitmaken wat hij doet
Re: Sparen voor Quad!
niks tegen een raptor eh maar mensen zoek toch eens verder dan yamaha quads en ga eens bij andere merken kijken daar zijn vaak ook leuke(voordelige) quads! het eerste wat iedereen denkt als hij/zij een nieuwe quad wilt kopen oohjooo dikke raptor hier en daar maar eigenlijk zijn een heel legio (betere) andere quads te koop 
w-tec club member
-
tjobbie
- Quadverslaafde

- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: Sparen voor Quad!
beter niet hoorL crosser schreef:niks tegen een raptor eh maar mensen zoek toch eens verder dan yamaha quads en ga eens bij andere merken kijken daar zijn vaak ook leuke(voordelige) quads! het eerste wat iedereen denkt als hij/zij een nieuwe quad wilt kopen oohjooo dikke raptor hier en daar maar eigenlijk zijn een heel legio (betere) andere quads te koop


734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves





