Ik ben 20 jaar en samen met mijn ouders en broer in het bezit van 3 auto's. Mijn broer gaat dit jaar zijn rijbewijs behalen. De aankoop van een 4e auto komt veel te duur uit, maar toch zou ik een motorvoertuig willen aankopen om de lege momenten te vullen. Ik weet echter totaal niet in welke prijscategorie ik moet zoeken en welke praktische kosten erbij te pas komen.
Even een overzichtje:
Aankoop quad
Ik weet totaal niet welk model ik zou moeten kopen, en daarom vraag ik hier wat advies. Als goed forumlid zijnde heb ik dit topic al doorgenomen.
Als gevolg daarvan wat uitleg:
- De quad is niet echt bedoeld ter vervanging van een auto (maar ik zal hem wel gebruiken om af en toe naar school (20km), containerpark, oma en opa, ... te rijden;
- 4 x 4 is een vereiste (wonen op de boerderij, en zou wel handig zijn om op het veld te kunnen);
- Er zou moeten een kar aan kunnen gehangen worden (standaard 1-assige autoremorque (MTM 500kg));
- Bagageruimte is buiten een klein bakje niet echt nodig;
- Snelheid is niet echt een vereiste*;
- Passagiers worden normaal gezien niet meegenomen.
*Snelheid is geen vereiste, maar hoe sneller hij kan, hoe mooier dat is meegenomen (hangt ook af van inschrijving?)
Inschrijving
Ik ken er zeer weinig van, maar volgens wat ik heb verstaan zijn er twee mogelijkheden (klopt dit?):
- De quad inschrijven als landbouwvoertuig, met als nadeel dat hij begrensd wordt op 40km/h;
- De quad inschrijven als motor, met andere begrenzing? Is waarschijnlijk duurder;
Hier ken ik de ballen van...
Overige benodigdheden
Brandstof, helm (is dit altijd nodig? ik zie ook quadrijders zonder helm),...
Is het mogelijk om mij in dit topic zoveel mogelijk tekst en uitleg te geven?
Alvast bedankt!