gehele jaar quad rijden

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
vincentwekken
Toeschouwer
Toeschouwer

gehele jaar quad rijden

Bericht door vincentwekken »

Beste ervaren quadrijders,

ik ben van plan een quad te kopen voor woon-werk verkeer en stukjes in de buurt te rijden.
nu woon ik maar 10 km van me werk af dus dat is lekker te doen op de quad.

nu kwam mijn werkgever ermee dat het maar een slecht idee was (al iets oudere man) en vooral dat het bok koud is in de winter zo open te zitten in de wind/regen.
net bij de auto dealer geweest om mijn huidige auto te slijten en ook hij zei, das leuk voor de zomer verders niet.

nu hecht ik iets meer waarde aan de ervaren mensen die gewoonweg al meerdere winters hebben doorgereden op de quad.

is het te doen?

ik heb bijvoorbeeld al wel een lekker warme ski-broek en een wind-water dichte winterjas (Lafuma).
lijkt me wel dat als het begint te sneeuwen dat offroad banden zijn aan te raden.

en nog iets, onderhoud, lees wel hierendaar elke 300 km filters vervangen en dergelijken, ik rijd al snel 8000 km per jaar.
dan wordt ik niet vrolijk, of mag je meer rijden tussen de beurten als je er enkel op de wegen mee rijdt?
LTZ-400 SE 2007
racemini
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Re: gehele jaar quad rijden

Bericht door racemini »

vincentwekken schreef:Beste ervaren quadrijders,

ik ben van plan een quad te kopen voor woon-werk verkeer en stukjes in de buurt te rijden.
nu woon ik maar 10 km van me werk af dus dat is lekker te doen op de quad.

nu kwam mijn werkgever ermee dat het maar een slecht idee was (al iets oudere man) en vooral dat het bok koud is in de winter zo open te zitten in de wind/regen.
net bij de auto dealer geweest om mijn huidige auto te slijten en ook hij zei, das leuk voor de zomer verders niet.

nu hecht ik iets meer waarde aan de ervaren mensen die gewoonweg al meerdere winters hebben doorgereden op de quad.

is het te doen?

ik heb bijvoorbeeld al wel een lekker warme ski-broek en een wind-water dichte winterjas (Lafuma).
lijkt me wel dat als het begint te sneeuwen dat offroad banden zijn aan te raden.

en nog iets, onderhoud, lees wel hierendaar elke 300 km filters vervangen en dergelijken, ik rijd al snel 8000 km per jaar.
dan wordt ik niet vrolijk, of mag je meer rijden tussen de beurten als je er enkel op de wegen mee rijdt?
beste
ik gebruik de mijne ook voor woon-werkverkeer en in de winter is dat goed te doen met de nodige winterkledij, want het kan
bar koud zijn zenne ( spreek uit ervaring)
Wildcat250
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Wildcat250 »

Als er in de winter een vet pak sneeuw ligt is het juist nog leuker dan in de zomer. Op sneeuw hoef
je niet eens moeite te doen om 'em dwars door de bocht te sturen :D Alleen even een goede jas +
handschoenen aan doen.

Als je redelijk wat kilometers moet maken, lijkt het mij prettiger om een comfortabele quad op te
zoeken. Zeker op de verharde weg is een quad wat minder interessant, dus zorg ervoor dat je niet
helemaal stijf afstapt als je op je werk komt. Je komt dan (wat mij betreft) snel bij een Utility Quad
terecht. Maar da's ieder z'n eigen smaak.
Mzzls, Marco

TGB Target 525 4x4 "Dakar" Limited Editon
Voorstelronde: viewtopic.php?f=32&t=35781

.
Kev006
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Kev006 »

Ik rij liever in de winter als in de zomer eigenlijk.

Tis bar koud, ma daar kunt ge u op kleden. En da valt al bij al wel mee, quad rijden is toch niet voor mietjes, wel ?? :D

en in de zomer met dieje stof, manman, ge kunt moeilijk e stofmasker aan doen eh. Dus voor quad te rijden, geef mij maar winter.
Drive high so you can fly...

Quad rijders Limburg:
http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=211516494973
vincentwekken
Toeschouwer
Toeschouwer

mooie reacties, die IK eigenlijk wel verwachte,
maar wou toch wel wat respons horen voordat ik me auto verkoop :)

en voer het onderhoud bij 8000 per jaar? is dat dan maandelijks, of bijvoorbeeld 2 maandelijks even de filters nakijken/vervangen.

zat te denken aan een Warrior, dus een beetje tussen utility en raptor in lijkt mij.
LTZ-400 SE 2007
stephkewillems1
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door stephkewillems1 »

zomer,winter en alles wat er tussen licht,ge begint elke dag met een funfaktor,koude kunt ge u op kleden,maar fun is met nen auto vrij beperkt.en 10 km is nie echt ver,ik denk dat ge snel omtourkes zult beginnen maken :crosser:
JVos
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door JVos »

Hej Vincent,

Wat wellicht wel een optie is, is om verwarmde handvaten en vooral gasknop te bestellen. De gasduim is de eerste die eraf vriest. (Ik spreek uit ervaring: van de winter schoof ik met -38 graden sneeuw met mijn ATV. Ja min achtendertig, is geen typefout).

MvG Jan
vincentwekken
Toeschouwer
Toeschouwer

waar woon jij :)
maar goed me quad komt onder dak (carport) te staan,
maar verwarmde handvatten zal ik es naar kijken
LTZ-400 SE 2007
*michel*
Quadrider
Quadrider

Bericht door *michel* »

Ik wil wel het hele jaar rijden,maar in de winter zijn de wegen bij sneeuw hier dodelijk voor je quad zoveel zout dat ze hier strooien :shock:
Alles gaat er van kapot en je krijg je achterbrug niet meer schoon.(ik rij met een raptor)

Qua temperatuur rij ik veel liever na de zomer dan in de zomer je ga nu zowat kapot van de hitte
Yamaha raptor 700r 2007
JVos
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door JVos »

waar woon jij
Ik woon in Undersåker, Jämtlands län, Sverige http://www.ristafallet.se. Dat ligt ongeveer 2000 km ten noorden van 's Hertogenbosch. Prachtig quadrijden hier.

Groetjes Jan
fretje-pitbull
Quadrider
Quadrider

Bericht door fretje-pitbull »

het hele jaar door pure fun ermee,
in de zomer mooie warme rijwind, in de regen en in de winter glad :crosser:
verbruik, verzekering en taksen vallen mee :afgestudeerd:
kawasaki mojave 50pk
cagiva mito 350
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

Ik weet niet wat voor een werk je precies doet.

Maar geloof me dat wanneer het regent je ook ( afhankelijk van welke quad ) zeikenat op het werk aankomt. ( Spreek uit ervaring )

Je zult tevens 2 sets velgen met banden moeten hebben. crossbanden en baanbanden.

Zo kun je de baanbanden in de lente en zomer gebruiken, en de crossbanden in de herfst en winter. ( geloof me, dat zul je nodig hebben :wink: )

Tevens rij ik zelf niet meer in de winter. na 1 rit door het zout moet je hem echt goed poetsen. Anders worden somige delen al verroest/aangetast.
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door bonzaiking »

haha als ik 1 plas tegenkom ben ik gelijk zeik nat volgens mij werken je spatborden alleen met orginele breedte en wielen :D
stephkewillems1
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door stephkewillems1 »

daar kunt ge u op kleden,toch?
vincentwekken
Toeschouwer
Toeschouwer

zit van half 9 tot 5 op kantoor zonder pak,
zat te denken voor onderweg aan een regen-overall. zoals je tijdens het modder rijden aan kan hebben. en laarsen uiteraard. dan zou ik toch redelijk droog kunnen blijven lijkt me.

en misschien spatbord verlengers naar beneden tegen opspatten. en heb nog geen sm dus wielen blijven redelijk in de kassen ;)
LTZ-400 SE 2007
Plaats reactie