grizzly 660 rijd slecht (valt uit) achteruit

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
mark-vd-lely
Toeschouwer
Toeschouwer

grizzly 660 rijd slecht (valt uit) achteruit

Bericht door mark-vd-lely »

beste forum gangers,

ik heb opdracht gekregen van mij broer om zn quad te maken.
het probleem is dat het accu niet bij laait. nu is het accu denk ik ook verrot hij staat onder de accu lader maar hij gaf 0,2 V aan dus die zal wel kaduuk zijn
maar het probleem is dat hij ook niet bij laait. als ik de multimeter op de massakabel die aan de accu zit en aan de + kabel die aan de accu zit zet krijg ik 3,56V k neem aan dat dit een beetje laag is.
ik weet alleen niet hoe hij opgeladen word. zit er een Dynamo op de quad of zitten er spoelen in het vliegwiel?

verder als ik met de startmotor wil starten en ik zet de acculader (met starthulp) erop begint er een relais (waarschijnlijk startrelais) te ratelen. ik vraag me alleen af of dit aan dit relais ligt of aan wat anders.
ik heb het over de ralais bij de cirkel:
Afbeelding

verder:
weet iemand een webshop waar je veel onderdelen kan vinden van ontsteking ed voor een grizzly 700?
ik zat op http://www.quadfun.be" onclick="window.open(this.href);return false; maar die heeft niet de echte ontstekingsdelen.

k wacht op hulp :)
Laatst gewijzigd door mark-vd-lely op do 29 jul, 2010 18:16, 2 keer totaal gewijzigd.
mark-vd-lely
Toeschouwer
Toeschouwer

Re: accu grizzly 660 laad niet bij

niemand?
het is trouwens een grizzly 660 foutje van mijn kant

verder viel ook op dat hij stationair soms goed loopt en dan ineens uit valt en soms springt hij nog net aan en soms niet.
heel vreemd
eddy1
Quadrider
Quadrider

Re: accu grizzly 700 laad niet bij

Bericht door eddy1 »

:lol: :lol:
Laatst gewijzigd door eddy1 op zo 17 okt, 2010 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door bonzaiking »

ik zou eerst het accu en laad probleem aanpakken en dan pas naar het start probleem kijken ik neem aan dat je accu normaal 12v is laad de accu op met een acculader komt hij dan nog niet op spanning ong 12,5 volt dan een nieuwe kopen die opladen en er op zetten je laad spanning moet ong 14,4 zijn wel eerst een keer goed gas geven voor je gaat meten!! laad hij niet bij dan je spoel doormeten mischien is die dan kapot sucses!!
mark-vd-lely
Toeschouwer
Toeschouwer

bonzaiking schreef:ik zou eerst het accu en laad probleem aanpakken en dan pas naar het start probleem kijken ik neem aan dat je accu normaal 12v is laad de accu op met een acculader komt hij dan nog niet op spanning ong 12,5 volt dan een nieuwe kopen die opladen en er op zetten je laad spanning moet ong 14,4 zijn wel eerst een keer goed gas geven voor je gaat meten!! laad hij niet bij dan je spoel doormeten mischien is die dan kapot sucses!!
we hebben net even gemeten en we krijgen een goede 14V als de quad draait. maar als we het accu los maken als de quad draait komt er op de polen die normaal op de accu zitten maar 3 á 4 Volt. dit zou toch 12v ofzo moeten zijn?

hoe kan ik de spoelen doormeten?
gr mark

Edit: startrelais ratelt niet meer, kwam door te lage accu spanning denk ik
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door bonzaiking »

accu is kapot heb je niks meer aan hij laadt goed niks mis mee !!! :bier:
mark-vd-lely
Toeschouwer
Toeschouwer

als er een nieuw accu op gezet word, is het dan niet zo dat hij binnen de kortste keren weer kapot gaat.
ik begrijp namelijk niet dat hij bij kan laden als je maar 4V meet als het accu er tussenuit is.

in zijn achteruit rijd hij heel slecht, vooruit doet hij het goed maar stationair is hij niet betrouwbaar en als je achteruit rijd kan je volgas geven en komt hij niet op toeren. rijd heel zacht.
nu hebben we er een accu van een gazonmaaier op gezet en toen deed hij dit nog steeds, dit was overigens wel een vloeistof accu. hij was wel groter.

moeten we nu dan toch een orginele accu kopen? graag wil ik ook weten waarom,
mvg mark
Plaats reactie