Yamaha Raptor660 "03 lekt olie uit raar klepje
-
- Quadfanaat
- Contacteer:
Yamaha Raptor660 "03 lekt olie uit raar klepje
Hallo allemaal,
Ik heb voor mijn vakantie naar Thailand een Yamaha raptor 660 uit 2003 opgepikt als opknap projectje. Nu besloot ik gisteren bij thuiskomst eerst de raptor eens goed te gaan testen Na een uurtje flink rondgescheurd te hebben zag ik dat er koelvloeistof uit een slangetje liep. Dit was gelukkig op te lossen door een paar nieuwe klemmetjes.
Vervolgens dacht ik dat hij droog was, maar na nog een uurtje rijden was er een behoorlijke rookontwikkeling bij de uitlaatbocht, hier kwam dus olie tegenaan. VOlgens mij lekt deze olie uit een soort kapje op de cilinderkop aan de rechterkant van de quad. Ik heb alleen geen idee wat dit is. Ik kan er niet zo snel een pakking zien zitten en hoopte dat dat misschien simpelweg de oplossing was.
Kan iemand mij vertellen wat dit voor kapje is??? En of er een pakking tussen moet of niet.
alvast bedankt!
Ik heb voor mijn vakantie naar Thailand een Yamaha raptor 660 uit 2003 opgepikt als opknap projectje. Nu besloot ik gisteren bij thuiskomst eerst de raptor eens goed te gaan testen Na een uurtje flink rondgescheurd te hebben zag ik dat er koelvloeistof uit een slangetje liep. Dit was gelukkig op te lossen door een paar nieuwe klemmetjes.
Vervolgens dacht ik dat hij droog was, maar na nog een uurtje rijden was er een behoorlijke rookontwikkeling bij de uitlaatbocht, hier kwam dus olie tegenaan. VOlgens mij lekt deze olie uit een soort kapje op de cilinderkop aan de rechterkant van de quad. Ik heb alleen geen idee wat dit is. Ik kan er niet zo snel een pakking zien zitten en hoopte dat dat misschien simpelweg de oplossing was.
Kan iemand mij vertellen wat dit voor kapje is??? En of er een pakking tussen moet of niet.
alvast bedankt!
Loud pipes save lives! http://www.geldprijs.com
Re: Yamaha Raptor660 "03 lekt olie uit raar klepje
Misschien kan iemand het al zeggen op basis van je beschrijving, maar kijk anders of je even een foto kunt maken.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Quadfanaat
- Contacteer:
Jazzy schreef:Misschien kan iemand het al zeggen op basis van je beschrijving, maar kijk anders of je even een foto kunt maken.
dat zal deze jongen gelijk eens even doen dan!:)
dat klepje dat rechts op je cilinderkop zit daar zou normaal een boutje in moeten zitten.
Dit dient om je oliedruk te controleren. Dus om te zien of de olie effectief rondgepompt wordt. Indien de olie goed wordt rondgepompt spuit die daar een beetje olie uit als de motor draait.
Dus er moet dan een boutje in.
Tussen de koelribben op je cilinderkop zit ook nog een gaatje waar olie kan uitkomen, dat is een overloop, indien daar olie uitkomt vermoed ik dat er te veel olie in zit.
Maar trek voor de zekerheid even een foto, dat we zeker zijn dat we het over hetzelfde klepje hebben
Dit dient om je oliedruk te controleren. Dus om te zien of de olie effectief rondgepompt wordt. Indien de olie goed wordt rondgepompt spuit die daar een beetje olie uit als de motor draait.
Tussen de koelribben op je cilinderkop zit ook nog een gaatje waar olie kan uitkomen, dat is een overloop, indien daar olie uitkomt vermoed ik dat er te veel olie in zit.
Maar trek voor de zekerheid even een foto, dat we zeker zijn dat we het over hetzelfde klepje hebben
-
- Quadfanaat
- Contacteer:
dat klepje, je ziet de olie druppel eraan hangen :'(
-
- Quadfanaat
- Contacteer:
JohnBeton schreef:dat klepje dat rechts op je cilinderkop zit daar zou normaal een boutje in moeten zitten.
Teveel olie.... hmm zou het zo simpel zijn?? moet je olie peilen als hij warm is of koud???
uit de tips en trucks afdeling http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 20&t=10420:
Alvorens het oliepeil correct af te lezen en de motorolie te vervangen laat de motor een 2 à 3 minuten draaien. Let er wel op dat hete olie brandwonden veroorzaakt, dus voorzichtig bij het vervangen.
1 ) oliepeil nazien:
Draai je oliedop uit, veeg het antennetje schoon met een doek, plaats de dop terug, haal hem er terug uit en lees het oliepeil af.
LET OP !
Bij YFZ450:
Draai je oliedop uit, veeg het antennetje schoon met een doek, plaats de dop terug, haal hem er terug uit ZONDER die er terug in te draaien en lees het oliepeil af.
● Teveel olie is niet goed omdat de kans dat je motor zot begint te draaien groot is. Dan zuipt hij alle olie binnen in de verbranding. Als je quad witte damp uitstoot zit je met teveel olie!
● Te weinig is dan weer gevaarlijk voor vastlopers en hoge slijtage.
Zorg er dus altijd voor dat het oliepeil tussen het minimum en het maximum ligt, zo dicht mogelijk bij het maximum natuurlijk!
Geregeld nakijken is de boodschap, beter te vaak dan te weinig!
Eindelijk in bezit
Suzuki LTZ 400 K9 (geel)
Nerfbars,
Maxxis Spearz weg banden,
14/38 tandwiel verhouding.
Suzuki LTZ 400 K9 (geel)
Nerfbars,
Maxxis Spearz weg banden,
14/38 tandwiel verhouding.
-
- Quadfanaat
- Contacteer:
tivalus schreef:uit de tips en trucks afdeling http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 20&t=10420:Alvorens het oliepeil correct af te lezen en de motorolie te vervangen laat de motor een 2 à 3 minuten draaien. Let er wel op dat hete olie brandwonden veroorzaakt, dus voorzichtig bij het vervangen.
1 ) oliepeil nazien:
Draai je oliedop uit, veeg het antennetje schoon met een doek, plaats de dop terug, haal hem er terug uit en lees het oliepeil af.
LET OP !
Bij YFZ450:
Draai je oliedop uit, veeg het antennetje schoon met een doek, plaats de dop terug, haal hem er terug uit ZONDER die er terug in te draaien en lees het oliepeil af.
● Teveel olie is niet goed omdat de kans dat je motor zot begint te draaien groot is. Dan zuipt hij alle olie binnen in de verbranding. Als je quad witte damp uitstoot zit je met teveel olie!
● Te weinig is dan weer gevaarlijk voor vastlopers en hoge slijtage.
Zorg er dus altijd voor dat het oliepeil tussen het minimum en het maximum ligt, zo dicht mogelijk bij het maximum natuurlijk!
Geregeld nakijken is de boodschap, beter te vaak dan te weinig!
Hmm olie pijl zit net onder de F, komt geen witte rook uit, en er zit een boutje in dat klepje voor zover ik kan zien .....
-
- Quadfanaat
- Contacteer:
Naja ik heb het er maar allemaal even uitgedraaid. zit dus en schroefje in met een gat erin, zal wel zijn om olie doorheen te laten lopen er zit een ijzeren ringetje achter, geen pakking oid. Maargoed ik heb het weer vastgedraaid en volgens mij loopt er nu geen olie meer uit, alleen onder op het blok vallen nog steeds druppels, ik zal eens rond gaan scheuren om te kijken of het dat blijft doen of dat het gewoon een restje is dat nog op de cilinder ligt. D
Als dit is opgelost kan ik eindelijk aan het pimpen beginnen ghe ghe
Als dit is opgelost kan ik eindelijk aan het pimpen beginnen ghe ghe
Dat is inderdaad om je oliedruk te controleren, wss zal dat boutje niet goed vastgezeten hebben na de vorige controle. Als je het nu terug vast hebt gezet zal het wel in orde zijn.
Als hij nog wat nadrupt, veeg alles eens schoon, het blok, frame, ... Zodat je zeker bent dat er nergens anders olie lekt.
Als hij nog wat nadrupt, veeg alles eens schoon, het blok, frame, ... Zodat je zeker bent dat er nergens anders olie lekt.
-
- Quadfanaat
- Contacteer:
Ik dus net happy happy joy joy rondscheuren, blijft ie dus olie lekken. Ik ben toen maar even langs de quad dealer op de hoek gegaan (niet echt op de hoek maar wel leuk om heen te rijden) en die zei dat het klepje het afdekkapje van de nokkenas ketting was en dat waarschijnlijk het rubber ringetje dat erin hoort er niet in zit
Dus rubber ringetje besteld en straks als het blok koud is eens kijken of hij gelijk had, ik hoop het wel anders heb ik weer een goeie dikke vette 2,69 euro verspild!!!
Dus rubber ringetje besteld en straks als het blok koud is eens kijken of hij gelijk had, ik hoop het wel anders heb ik weer een goeie dikke vette 2,69 euro verspild!!!
-
- Quadrider
van een xtz 660 zit daar de mechanishe toerenteller
kawasaki mojave 50pk
cagiva mito 350
cagiva mito 350
-
- Quadfanaat
- Contacteer:
Mja ik had bij motoport de technische tekeningen bekeken. Ik heb trouwens het hele ding eruit lopen hameren net, maar ik snap eeeeecht niet hoe dat kan lekken... hij is btw ook gebroken dus ik heb een nieuwe nodig
Kzal even foto's erbij gooien
Zo ziet het gat er dus uit, je ziet wel een duidelijke spleet lopen waar de cilinderkop vast zit... ik weet niet of dit helemaal afgedicht wordt door dat rubber ringetje (dat trouwens in concoursstaat verkeerd)
Het klepje zat dus echt moeilijk vast en er is dus ook een stuk afgebroken toen ik hem eruit hamerde ... weet iemand hoe dat dekseltje heet dan kan ik gelijk een nieuwe bestellen ....
Kzal even foto's erbij gooien
Zo ziet het gat er dus uit, je ziet wel een duidelijke spleet lopen waar de cilinderkop vast zit... ik weet niet of dit helemaal afgedicht wordt door dat rubber ringetje (dat trouwens in concoursstaat verkeerd)
Het klepje zat dus echt moeilijk vast en er is dus ook een stuk afgebroken toen ik hem eruit hamerde ... weet iemand hoe dat dekseltje heet dan kan ik gelijk een nieuwe bestellen ....
-
- Quad Master
je bent weer terug uit Thailand zie ik , als je nog draaigas nodig hebt ik heb hem nog liggen, heb al duimgas gekocht dus de draaigas is gewoon te koop.
weer een hamer en beitel monteur erbij haha, zonde van dat kapje denk dat dat nog wel wat moet kosten... anders even opzoeken bij motosport en dan het bestel nummer doorgeven bij de quad-dealer
weer een hamer en beitel monteur erbij haha, zonde van dat kapje denk dat dat nog wel wat moet kosten... anders even opzoeken bij motosport en dan het bestel nummer doorgeven bij de quad-dealer
CilinderHead-
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk
www.donutracing.nl
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk
www.donutracing.nl
-
- Quadfanaat
- Contacteer:
cilinderhead schreef:je bent weer terug uit Thailand zie ik , als je nog draaigas nodig hebt ik heb hem nog liggen, heb al duimgas gekocht dus de draaigas is gewoon te koop.
Net terug ja Hamer + beitel = sleutelen met beleid, werkte altijd prima bij m'n crossmotor... krukaslagers vasthameren enzo Maar eeeh, ik heb al draaigas online besteld, alhoewel ik net begin te wennen aan duimgas, opzich niet eens heel onaardig.
Maarja wat kan zo'n kut kapje nou kosten, anders las ik de hele tering zooi gewoon dicht en maak er een gaatje in voor dat olie peil boutje, ik kan niet echt een functie bedenken voor dat klepje om heel eerlijk te zijn ..... of zit ik er nu heel erg naast??