Twee personen zijn woensdag rond 18 uur zwaargewond geraakt bij een ongeval met een quad in Zolder.
De twee reden op Kolderhof in Zolder toen hun quad om een nog onbekende reden van de rijbaan raakte. Zowel de chauffeur als de passagier raakten bij hun val ernstig gewond.
Twee mug-teams kwamen ter plaatse om de zwaargewonde personen de eerste zorgen toe te dienen. Ze werden in allerijl overgebracht naar het Jessa-ziekenhuis in Hasselt.
een geluk dat ze nog leven.
Ik blijf het zeggen, een quad is niet gemaakt om met 2 op te zitten. Rechte stukken gaat dat, maar bochtenwerk met 2 is levensgevaarlijk.
wij rijden ook altijd met twee maar wij midderen toch de snelheid bij de bochten
maar als die wat achterop zat niet mee in de bochten ging hangen gaat hij ook recht door hoor
ik rij het laatste jaar ook veel met 2 geen last mee in de bochten, quad staat breed en ligt laag
als je de achterste banden bekijkt zit niet veel profiel meer op ( zag het in de krant ) en die atrax banden hebben ook minder grip
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
yamahakoppel schreef:ik rij het laatste jaar ook veel met 2 geen last mee in de bochten, quad staat breed en ligt laag
als je de achterste banden bekijkt zit niet veel profiel meer op ( zag het in de krant ) en die atrax banden hebben ook minder grip
Ja die bijna gladde achterbanden was ook het eerste wat mij opviel, daar zou ik niet mee durven rijden, laat staan met zijn tweeën. Volgende keer wat rustiger de bocht door en je banden wat eerder vervangen bij weinig profiel
Sterke bij het herstel.
Eindelijk in bezit
Suzuki LTZ 400 K9 (geel)
Nerfbars,
Maxxis Spearz weg banden,
14/38 tandwiel verhouding.
De weg is droog zo te zien, dan geven die banden juist extra veel grip. Maar wel weer opvallend dat het met twee man op een sportguad is, iedere keer het zelfde verhaal.
Is die quad wel gehomologeerd voor 2 personen ? Onze Can-Am's DS450 zijn maar gehomologeerd voor één persoon.
Eigenlijk wel logisch en waarom ?
Wanneer je met twee mensen op een sportquad zit, dan zit de duo boven of achter de achteras zodat de quad onbestuurbaar wordt.
Die suzuki is niet gehomolgeerd voor twee personen alleen omwille van het feit geen voesteunen voor de duozitter aanwezig zijn.
Wij als can-am dealers en can-am zijn op de hoogte van de gevaren en bestaat er bij ons de two seats waar dit gevaar van onbestuurbaarheid niet voorkomt.
http://www.lmmotors.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Official Can-Am Dealer
Team Lm Motors Can -Am Belgium
Dat is een goed punt. Maar iedere keer als we mensen hier op het forum waarschuwen dat je niet met z'n tweeën op een sportquad moet gaan rijden, komt er weer iemand langs die zegt dat het prima kan. En ik geloof best wel dat het kan, maar ik zou het toch iedereen afraden. En in het bijzonder onervaren quadrijders.
Quads zijn inderdaad maar voor 1 persoon gemaakt, maar ze worden meestal wel voor 2 gehomologeerd.
Is bij de mijne hetzelfde geval, maar ik gebruik men verstand.