raptor350 schreef:JohnBeton schreef:kan een beetje vanalles zijn, maar ik zou om te beginnen alle contacten en kabels eens nakijken of er geen kabel blootgeschuurd is. Ook de aarding even nakijken en eventueel even opschuren met schuurpapier
heb alle kabels eens nagelopen , zijn allemaal aangesloten en ziet er mij niet beschadigd uit ....
Het zijn toch enkel de kabels die onder de "hood" zitten hé ? Dus daar waar de bobine etc zit bij raptor = voorste kap in het midden.
Ze zijn wel heel nat ( vorige week naar de quad activ days geweest en alles was vol met modder. dus veel water gebruikt om te kuisen ) ...
Waar is die aarding juist aangesloten ?
thanks !
Die zit bij mijn warrior vanachter niet ver aan de cdi aangesloten.
Hier is alvast een goede manual
http://ydea.be/raptor350.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier zijn ook alvast de testwaarden van de stator
- Pickup coil resistance
459 ~ 561 Ω at 20 °C (68 °F)
(Color) (White/Red-White/Green)
- Rotor rotation direction detection coil resistance
0.083 ~ 0.101 Ω at 20 °C (68 °F)
(Color) (Red-White/Blue)
Met een beetje geluk is het enkel de pickup.
Met een minder beetje geluk de stator.
Vanachter heb je normaal ook nog een spanningsregelaar naast je CDI zitten.
Deze mag je alvast ook een lostrekken en proberen starten. Deze regelaar zet de wisselspanning van de stator om naar gelijk en laad de batterij daarmee op, en is niet noodzakelijk om te rijden (dan loopt de batterij langzaam leeg).
Maar stel dat er toch een kortsluiting in zou zijn, of in de stator dan kan het ook heel de boel boycotten.
Dus uittrekken die handel en kijken of het iets uit maakt
