technieken voor modder en hellingen
technieken voor modder en hellingen
Hallo
Ik ben met een paar mannen gaan rijden die ook een warrior hebben. Ik ben een paar keer vastgereden in een modderige stuk waar de anderen wel door konden. Ik heb ook een helling niet gehaald en de anderen wel. Ik had wel de meest versleten banden
Ik vraag mij af of er technieken zijn die ik niet ken, ik heb al vanalles gezien maar ik weet niet wat het beste is.
voor de modder:
de quad van links naar rechts schudden?
de quad van voor naar achter schudden?
veel gas of weinig gas geven?
voor steile hellingen:
gewicht naar voor of naar achter?
Een algemene regel is om een zo hoog mogelijke snelheid te hebben voor je aan een moeilijk stuk komt, maar dat is ook niet altijd mogelijk
Ik ben met een paar mannen gaan rijden die ook een warrior hebben. Ik ben een paar keer vastgereden in een modderige stuk waar de anderen wel door konden. Ik heb ook een helling niet gehaald en de anderen wel. Ik had wel de meest versleten banden
Ik vraag mij af of er technieken zijn die ik niet ken, ik heb al vanalles gezien maar ik weet niet wat het beste is.
voor de modder:
de quad van links naar rechts schudden?
de quad van voor naar achter schudden?
veel gas of weinig gas geven?
voor steile hellingen:
gewicht naar voor of naar achter?
Een algemene regel is om een zo hoog mogelijke snelheid te hebben voor je aan een moeilijk stuk komt, maar dat is ook niet altijd mogelijk
Jezus schreef: Hoe vettiger, hoe prettiger!
-
- Quad Expert
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
- Locatie: Zuid Holland (NL)
Re: technieken voor modder en hellingen
- Goede banden
- Juiste tandwiel verhouding
- Gas houden
Als je rond de 100 km/h gaat ga je er gewoon overheen
Gevaar van helling zit hem in wanneer je grip verliest, dan gaat je achterkant zoeken
of graaft zich in. Wanneer je grip verliest direct gas los laten, en RECHT naar achter
laten lopen/rijden.
Ik rijd door de bagger met kenda bear claws, 22" x 12 x 9, en dan met voor een 1 tand lichter
en achter 2 tanden lichter.
- Juiste tandwiel verhouding
- Gas houden
Als je rond de 100 km/h gaat ga je er gewoon overheen
Gevaar van helling zit hem in wanneer je grip verliest, dan gaat je achterkant zoeken
of graaft zich in. Wanneer je grip verliest direct gas los laten, en RECHT naar achter
laten lopen/rijden.
Ik rijd door de bagger met kenda bear claws, 22" x 12 x 9, en dan met voor een 1 tand lichter
en achter 2 tanden lichter.
No Can't Do!
- cyberdrone
- Quadracer
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
- Locatie: meldert
Re: technieken voor modder en hellingen
er zijn zoveel mogelijkheden .. ik denk dat je moet zien dat je uw banden grip probeert te geven.
Teveel gas kan ervoor zorgen dat je je gaat ingraven, dus het valt allemaal een beetje te zien qua ondergrond en type banden, en natuurlijk ook je vermogen van je quad. Maar een grote factor voor succes zullen toch wel je banden en grondspeling (en ervaring) zijn ...
Op hellingen probeer ik mijn gewicht steeds zo dicht mogelijk tegen de helling te plaatsen...
Teveel gas kan ervoor zorgen dat je je gaat ingraven, dus het valt allemaal een beetje te zien qua ondergrond en type banden, en natuurlijk ook je vermogen van je quad. Maar een grote factor voor succes zullen toch wel je banden en grondspeling (en ervaring) zijn ...
Op hellingen probeer ik mijn gewicht steeds zo dicht mogelijk tegen de helling te plaatsen...
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Re: technieken voor modder en hellingen
Ik neem aan dat je snapt dat je, als je een hele steile helling oprijdt, voorop je quad gaat zitten en naar beneden dan uiteraard achterop.
Ik ben geen modderexpert, maar je moet gewoon zorgen dat je grip houdt.
Voor alles geld, de juiste banden is enorm belangrijk!
Ik ben geen modderexpert, maar je moet gewoon zorgen dat je grip houdt.
Voor alles geld, de juiste banden is enorm belangrijk!
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Re: technieken voor modder en hellingen
eerst zorgen voor goeie banden
uw gas mooi kunnen houwen niet dat hij direct dood is
bodem spelling speelt ook een rol
en van links naar rechts schudden helpt bv als hij op de bodem ligt ,..
en op een berg naar voor leunen bij opgaan
en afgaan naar achter leunen , en geen voorste rem in he
ma voral ervaring heb je nodig en da komp wel
grtjzz
uw gas mooi kunnen houwen niet dat hij direct dood is
bodem spelling speelt ook een rol
en van links naar rechts schudden helpt bv als hij op de bodem ligt ,..
en op een berg naar voor leunen bij opgaan
en afgaan naar achter leunen , en geen voorste rem in he
ma voral ervaring heb je nodig en da komp wel
grtjzz
<<<MAXXER_300>>>
-
- Quadrider
- Berichten: 439
- Lid geworden op: za 13 feb, 2010 03:56
- Locatie: roesbrugge (tssn veurne en ieper) west-vlaanderen
Re: technieken voor modder en hellingen
blijven gassen
als het motortoerental teveel zakt een versnelling lager steken
en als je opeens helemaal stil staat terwijl de achterbanden nog draaien, gewoon alle remmen toe en kijken hoe je het best naar beneden geraakt
als het motortoerental teveel zakt een versnelling lager steken
en als je opeens helemaal stil staat terwijl de achterbanden nog draaien, gewoon alle remmen toe en kijken hoe je het best naar beneden geraakt
kawasaki mojave 50pk
cagiva mito 350
cagiva mito 350
-
- Quadrider
- Berichten: 331
- Lid geworden op: vr 15 okt, 2010 10:14
- Locatie: Zuid Holland
Re: technieken voor modder en hellingen
Banden is een feit, rij nu ook met aardig versleten crossbanden, maar k houdt gewoon de vaart erin. Dan wilt het wel, alleen bij diepe modder raad ik je aan het even te vermijden En idd bove rijde na vore leune en benede andersom, maar dat heb je wel door naar paar keer lijkt mij.
K rij pas sinds kort een raptor 700, geen ervaringen ermee. Wist niet van hoe of wat dat ie zou reageren kwa rijden, maar dat went aardig snel. Bij het begin ben je gewoon voorzichtiger, want je wilt niet meteen alles slopen ( of je zelf )
Het is gewoon een kwestie van wennen en je machine leren kennen. Dan leer je t vanzelf en je grenzen verleggen.
Oefening baart kunst
K rij pas sinds kort een raptor 700, geen ervaringen ermee. Wist niet van hoe of wat dat ie zou reageren kwa rijden, maar dat went aardig snel. Bij het begin ben je gewoon voorzichtiger, want je wilt niet meteen alles slopen ( of je zelf )
Het is gewoon een kwestie van wennen en je machine leren kennen. Dan leer je t vanzelf en je grenzen verleggen.
Oefening baart kunst
Honda TRX450r MX #11
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Product
www.donutracing.webs.com
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Product
www.donutracing.webs.com
Re: technieken voor modder en hellingen
banden,banden,banden zeer belangrijk..bleef ook steken,enz..nu duro powergrips....en perfect door alles..wel inbinden op topsnelheid...maar dynojetkit gezet en kracht is er..
Eat My DUST....