Koude handen!

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: Koude handen!

Bericht door cyberdrone »

Idd, ik heb 2 paar botten, en verschillende soorten kousen, en het is zelden dat ik eens geen koude voeten heb als het kouder is dan 15°c. Ik denk dat ik het probleem is dat ik snel zweet, en mijn kousen absorberen dan dat zweet, en dan word dat ijskoud ..
Als ik aan het ploeteren ben is dat dan weer eventjes weg, maar als er daarna terug een stuk lang rijden is heb ik het weer vlaggen ..Ik heb er al leren mee leven ..
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
nijsluc
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 01 sep, 2008 22:33
Locatie: Sint-Truiden

Re: Koude handen!

Bericht door nijsluc »

Te dikke handschoenen is nogal moeilijk voor pinker bediening .


:crosser:
Kymco MXU 250
Barossa 250 Silverhawk
Raptor 660
Can-Am outlander 800 xt
RonaldTD
Quadrider
Quadrider
Berichten: 264
Lid geworden op: za 29 mei, 2010 19:37

Re: Koude handen!

Bericht door RonaldTD »

Even weer een oud toppie uit het stof halen. :) Het begint hier inmiddels weer aardig fris te worden. Al de hele week nachtvorst gehad en aan het eind van de week kans op sneeuw... Laat ik nu zo gelukkig zijn dat ik vrijdag / zaterdag mijn quad op kan halen en ik wil natuurlijk wel gaan knallen van het weekend!! :)

Las iets over thermokleding en dat lijk mij ook wel een goed idee, dan de bodyprotector en daaroverheen mijn skibroek en jas. Schaf al wel crosslaarzen aan en qua handschoenen moet ik even kijken wat het gaat worden.. Heb in dit topic nog geen oplossing gelezen die voor iedereen werken. Heb van die dunne handschoenen voor het skien en deze zitten echt heerlijk warm. Ik hoop dat dit samen met windkappen op de quad ook afdoende is..

We gaan het afwachten.
Gebruikersavatar
raptor350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1455
Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
Locatie: herne , vlaams-brabant

Re: Koude handen!

Bericht door raptor350 »

RonaldTD schreef:Even weer een oud toppie uit het stof halen. :) Het begint hier inmiddels weer aardig fris te worden. Al de hele week nachtvorst gehad en aan het eind van de week kans op sneeuw... Laat ik nu zo gelukkig zijn dat ik vrijdag / zaterdag mijn quad op kan halen en ik wil natuurlijk wel gaan knallen van het weekend!! :)

Las iets over thermokleding en dat lijk mij ook wel een goed idee, dan de bodyprotector en daaroverheen mijn skibroek en jas. Schaf al wel crosslaarzen aan en qua handschoenen moet ik even kijken wat het gaat worden.. Heb in dit topic nog geen oplossing gelezen die voor iedereen werken. Heb van die dunne handschoenen voor het skien en deze zitten echt heerlijk warm. Ik hoop dat dit samen met windkappen op de quad ook afdoende is..

We gaan het afwachten.
een mogelijke optie is handvatverwarming, ik heb een setje gekocht op internet voor 50 euro.
werkt zeer goed , enigste nadeel is dat het de accu zeer snel leegtrekt, dus nooit opzetten als de motor niet draait.
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
079Raptor700r
Quadrider
Quadrider
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 15 okt, 2010 10:14
Locatie: Zuid Holland

Re: Koude handen!

Bericht door 079Raptor700r »

http://www.quadfun.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Kijk onder diverse en dn wat naar beneden scrollen en zie je hand verwarming, vestverwarming, voetverwarming

En dan wat termo spul aan, moet wel voldoende zijn toch :bier:
Honda TRX450r MX #11

Donut ATV Racing team

Sponsored by :

www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Product


www.donutracing.webs.com
henrif
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 03 okt, 2010 14:25
Locatie: emmeloord

Re: Koude handen!

Bericht door henrif »

gewoon een regen pak aan ziet er niet uit maar houd de wind goed tegen :D
LeOke
Quadrider
Quadrider
Berichten: 449
Lid geworden op: za 05 mar, 2005 23:06
Locatie: Wingene

Re: Koude handen!

Bericht door LeOke »

ik heb door eigenlijk nooit last van gehad! Vorige winter nog samen met een vriend bij -2 gaan rijden... en ploeteren int water! gewoon dure handschoenen gekocht en met gewone sportschoenen en sokken van AS-adventure voor te skiën. geen enkel probleem!
Plaats reactie