olie suzuki ltz400
olie suzuki ltz400
Hallo,
Om de olie te verversen van een ltz 400. Moet ik dan enkel de bout uitdraaien onderaan het olie tankje? Of is er nog ergens iets waar ik de olie moet aflaten. Ik heb al vanalles gelezen. En zou het nu graag zeker zijn.
Mvg Armin
Om de olie te verversen van een ltz 400. Moet ik dan enkel de bout uitdraaien onderaan het olie tankje? Of is er nog ergens iets waar ik de olie moet aflaten. Ik heb al vanalles gelezen. En zou het nu graag zeker zijn.
Mvg Armin
-
- Easy Quadrider
Re: olie suzuki ltz400
onder aan het vatje zit een bout en onder aan het blok zit ook een bout anders blijft de olie wat in het blok zit zitten
van cr250 naar can-am ds250 naar ltz400
Onder het olievaatje zit een boutje + Onderin het carter van je blok zit een boutje.
Eerst even je blok warm rijden, zodat de olie warm, dus dunner wordt. Daarna de olie aftappen. Beste is om ook meteen de oliefilter te vervangen. Deze zit aan de rechterzijde van je motorblok achter het ronde plaatje wat met 3 boutjes vastzit.
Als alle olie eruit is, 2,3L olie bijvullen. Je doet dan eerst 2L in je olievaatje, dan start je even droog (zonder bougiekapje op de bougie), en je laat de olievuldop van het reservoir. Hierna giet je er nog 300ml bij.
Voilá klaar!
Suc6 ermee
Eerst even je blok warm rijden, zodat de olie warm, dus dunner wordt. Daarna de olie aftappen. Beste is om ook meteen de oliefilter te vervangen. Deze zit aan de rechterzijde van je motorblok achter het ronde plaatje wat met 3 boutjes vastzit.
Als alle olie eruit is, 2,3L olie bijvullen. Je doet dan eerst 2L in je olievaatje, dan start je even droog (zonder bougiekapje op de bougie), en je laat de olievuldop van het reservoir. Hierna giet je er nog 300ml bij.
Voilá klaar!
Suc6 ermee
Grtz Daan
Banshee CT-Racing SM
Banshee CT-Racing SM
Dat is wat ik wou weten.
Bedankt
Bedankt
Daniello schreef:Onder het olievaatje zit een boutje + Onderin het carter van je blok zit een boutje.
Voilá klaar!
Suc6 ermee
2,3 liter is veel te veel. Begin maar met in totaal 2 liter en dan eens je olie peilen en desnoods bij doen.
DQT_Erasmus, Making Friends Gives Winning Teams
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
-
- Quadrider
idd 2.3 is zeker te veel .
in de manual staat 2.0 als je gewoon olie ververst.
2.1 als je ververst met oliefilter.
en 2.2 als je motor helemaal vernieuwd geweest is.
maar 2.3 is erover, je motor zal dan zijn olie beginnen uitduwen.
dus beste is 2.2 met nieuwe oliefilter.
in de manual staat 2.0 als je gewoon olie ververst.
2.1 als je ververst met oliefilter.
en 2.2 als je motor helemaal vernieuwd geweest is.
maar 2.3 is erover, je motor zal dan zijn olie beginnen uitduwen.
dus beste is 2.2 met nieuwe oliefilter.
Heb 2.3L in blok gedaan bij oliewissel incl. filter....pijlstokje geeft net geen max aan en kotst ook nergens over.... ...raar maar waar
Grtz Daan
Banshee CT-Racing SM
Banshee CT-Racing SM
Had mijn vraag misschien beter hier even kunnen posten...
Even een vraagje. Morgenochtend wil ik ook mijn olie vervangen, maar ik wacht nog op mijn filter. Kan ik deze achteraf ook nog vervangen, of moet er dan weer alle olie uit? Hoe werkt dit? Ik heb er nu 1200km na laatste oliewissel mee gereden en wil niet langer wachten..
Bedankt.
Ronald
Even een vraagje. Morgenochtend wil ik ook mijn olie vervangen, maar ik wacht nog op mijn filter. Kan ik deze achteraf ook nog vervangen, of moet er dan weer alle olie uit? Hoe werkt dit? Ik heb er nu 1200km na laatste oliewissel mee gereden en wil niet langer wachten..
Bedankt.
Ronald
het beste is om hem tegelijk te vervange, want er gaat altijd olie uitlopen
Yamaha YFZ480Build in progress
-
- Quadrider
Deze kun je gewoon achteraf ook nog vervangen. Dan moet je de quad niet warmrijden en gewoon het filterdekseltje eraf schroeven. Er komt wat olie uit de filter maar voor de rest niets. Natuurlijk de hoeveelheid olie die eruit is gekomen er weer in doen. Als je een helemaal schoon en droog bakje (waar je de kleine hoeveelheid olie in laat lopen die eruit is gekomen) hebt kun je deze ook nog terugschudden denk ik.
Bij mij waren de rubberen pakkingen van de oliefilterdeksel versleten dus heb deze ook gewoon tussendoor vervangen. Je hoeft niet alle olie eraf te laten. Teminste bij een kfx niet en neem aan dat dit voor iedere quad hetzelfde is
Gr
Bij mij waren de rubberen pakkingen van de oliefilterdeksel versleten dus heb deze ook gewoon tussendoor vervangen. Je hoeft niet alle olie eraf te laten. Teminste bij een kfx niet en neem aan dat dit voor iedere quad hetzelfde is
Gr
Weapon of Choice: Kawasaki KFX450R
handig topic, wilde namelijk de 400 tegelijkertijd verversen met m'n 700 aankomend weekend.
Yamaha Raptor 700
BJ [eind] 2006
Mods:
DMC Force 4 Duals
Powercommandor 5
Baby blue wire mod
Monster Intake
K&N High-Flow Filter
Vapor KM Teller
Powermadd Handkappen + Spiegels
Tusk Alu Tankdop
15/36 vertanding