king quad of can am 800R max XT-P

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Newken
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 56
Lid geworden op: za 15 jan, 2011 20:28
Locatie: Vlaams Brabant

king quad of can am 800R max XT-P

Bericht door Newken »

Nog maar eens een nieuweling die hier om raad komt vragen :D

Sinds geruime tijd overweeg ik het om een 4x4 quad te kopen met de bedoeling om de helft van de tijd ritten mee te maken en de andere helft hout te gaan halen in het bos. Om zeker te zijn dat de quad de kar met hout kan trekken ben ik op zoek gegaan naar de hogere cc klasse. Oorspronkelijk ging mijn voorkeur uit naar de Grizzly 700, de Brute Force of de King quad.
Maar na vandaag een ganse dag in hall 1 en 3 van het autosalon rondgelopen te hebben is mijn idee enigzins gewijzigd. Hopelijk kunnen jullie mij helpen om de laatste knoop door te hakken!

Onderstaande analyses en prijzen zijn steeds voor de standaardversie +homologatie + trekhaak + winch.
- De grizzly 700, waar we eigenlijk veel van verwacht hadden, was een beetje een teleurstelling. De afwerking leek niet zo top te zijn en in vergelijking met de andere vond ik de prijs van +-11.000euro toch wel genoeg
- Bruto Force zal blijkbaar niet meer op onze banen te zien zijn want er worden geen homologaties meer voor gemaakt!
- CF X6, voor de prijs van +-6500 euro kan je natuurlijk niet echt sukkelen, maar we hebben toch wat twijfels bij de kwaliteit en de stevigheid.
- Can Am Outlander 800 Max XT-P: mooi, stevig beesje maar dat was de prijs uiteraard ook 13.800 euro. Op deze website zijn er eigenlijk wel voornamelijk goede reviews over deze quad te lezen wat dan weer een aanmoediging is.
-Tot slot de King quad 700, leek ons een heel mooie middenmaat tussen de x6 en de Can Am met een prijs van 10.400 euro.

Na mijn zoektocht van vandaag gaat mijn voorkeur dus uit naar de King Quad & de Can Am. Uiteraard kost de Can Am 3.400 euro meer dan de King Quad. Rekening houdend met dit prijsverschil, wat vinden jullie de beste quad?
Gajje
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 24 nov, 2010 20:04

Re: king quad of can am 800R max XT-P

Bericht door Gajje »

Ik zou persoonlijk gaan voor de Can-Am. Je kan comfortabel met 2 rijden op de weg of licht off road. Zwaar off road werk is sowieso af te raden met 2 :D. Een aanhanger of hout aan ketting is geen probleem voor een can am 800. Dingen slepen, aanhanger of boomstam(men) aan ketting zou zeker geen probleem mogen zijn voor een Can-am 800. Ik ken meerdere mensen die voor het zwaardere beulwerk erg tevreden zijn van Can-am. Het prijsverschil te groot is kun je misschien opteren voor een 650 van can am.

Nog wat getallen:

-Can Am 800 64PK - 73 Nm
-Can Am 650 56PK - 59,5 Nm
-Suzuki King Quad 700EFI 50PK - ? Nm
lexjeweetwel
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 241
Lid geworden op: za 13 dec, 2008 20:56
Locatie: MWB

Re: king quad of can am 800R max XT-P

Bericht door lexjeweetwel »

kijk ook eens naar de uitslag van Dakar :applaus: , kwaliteit hoeft niet mooi te zijn. :crosser:

een tevreden grizzly rijder :idea:
XMR 1000
300
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 25
Lid geworden op: do 27 apr, 2006 07:27
Locatie: Friesland

Re: king quad of can am 800R max XT-P

Bericht door 300 »

Ongeacht het merk van de quad is deze alleen geschikt om hout te halen met een kleine aanhanger.
Voor het zwaardere werk kun je beter een tractor kopen.

Zelf heb ik de Kingquad 700. Ik heb goede ervaring met de Suzuki.
Je hebt het over de 700; als je voor de Kingquad gaat, kies dan voor de 750 met EPS.

Veel info over de king is te vinden op http://www.nyrocatv.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gr. Henk.
Newken
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 56
Lid geworden op: za 15 jan, 2011 20:28
Locatie: Vlaams Brabant

Re: king quad of can am 800R max XT-P

Bericht door Newken »

Vandaag nog is bij Deschouwer motorcycle megastore langs geweest en volgens hun verkoper is de King Quad in de verste verte niet te vergelijken met de Outlander 800 max. Het zou natuurlijk ook kunnen dat hij gewoon meer verdient aan de Can Am :-)

Vermoedelijk gaat de keuze dus naar de Can Am gaan, tenzij hier, voor volgende week, nog iemand met enkele zwaar doorwegende argumenten komt om toch voor de King Quad 750 te gaan :D.

Hoeveel wegenbelasting moet er in Belgie eigenlijk op dergelijke quads betaald worden? (eenmalig + jaarlijks). en hoe doen jullie het met de verzekeringen? Quad samen met de auto verzekeren? Of zijn er speciale makelaars met voordelige tarieven voor quads?

Alvast bedankt voor jullie advies!
Newken
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 56
Lid geworden op: za 15 jan, 2011 20:28
Locatie: Vlaams Brabant

Re: king quad of can am 800R max XT-P

Bericht door Newken »

lexjeweetwel schreef:kijk ook eens naar de uitslag van Dakar :applaus: , kwaliteit hoeft niet mooi te zijn. :crosser:

een tevreden grizzly rijder :idea:
Amaai 7 yamaha's in de top 10 :-)
lexjeweetwel
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 241
Lid geworden op: za 13 dec, 2008 20:56
Locatie: MWB

Re: king quad of can am 800R max XT-P

Bericht door lexjeweetwel »

Newken schreef:
lexjeweetwel schreef:kijk ook eens naar de uitslag van Dakar :applaus: , kwaliteit hoeft niet mooi te zijn. :crosser:

een tevreden grizzly rijder :idea:
Amaai 7 yamaha's in de top 10 :-)

Mischien iets om over na te denken. :idea:
XMR 1000
Newken
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 56
Lid geworden op: za 15 jan, 2011 20:28
Locatie: Vlaams Brabant

Re: king quad of can am 800R max XT-P

Bericht door Newken »

Het bewijst dat Yamaha goeie machines en goeie racers heeft in de Dakar rally...
maar als je gaat kijken naar het totaal aantal deelnemers dan zie je dat een bijna evenredig pecentage bestaat uit yamaha rijders, dus eigenlijk zegt het niet zoveel ;-)
lexjeweetwel
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 241
Lid geworden op: za 13 dec, 2008 20:56
Locatie: MWB

Re: king quad of can am 800R max XT-P

Bericht door lexjeweetwel »

Newken schreef:Het bewijst dat Yamaha goeie machines en goeie racers heeft in de Dakar rally...
maar als je gaat kijken naar het totaal aantal deelnemers dan zie je dat een bijna evenredig pecentage bestaat uit yamaha rijders, dus eigenlijk zegt het niet zoveel ;-)
ik denk van wel anders zouden er meer deelnemers voor een ander merk kiezen :lol: , ze willen toch allemaal winnen :bier:
XMR 1000
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: king quad of can am 800R max XT-P

Bericht door cyberdrone »

Het zijn idd allemaal goede machines, maar als je regelmatig met 2 gaat rijden zul je meer comfort hebben op de Can-Am, de can-am is ook een 2 cylinder en heeft volgens mij meer koppel dan de yam of suzuki, en zul je makkelijker een balast kunnen trekken. Heb alleen nog maar op een Suzuki gereden, maar tijdens ritten was het toch wel duidelijk dat de Can-am meer power had .. Ikzelf zou naar een polaris gaan :D
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Newken
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 56
Lid geworden op: za 15 jan, 2011 20:28
Locatie: Vlaams Brabant

Re: king quad of can am 800R max XT-P

Bericht door Newken »

cyberdrone schreef:Het zijn idd allemaal goede machines, maar als je regelmatig met 2 gaat rijden zul je meer comfort hebben op de Can-Am, de can-am is ook een 2 cylinder en heeft volgens mij meer koppel dan de yam of suzuki, en zul je makkelijker een balast kunnen trekken. Heb alleen nog maar op een Suzuki gereden, maar tijdens ritten was het toch wel duidelijk dat de Can-am meer power had .. Ikzelf zou naar een polaris gaan :D
En waarom zou jij naar een Polaris gaan?
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: king quad of can am 800R max XT-P

Bericht door cyberdrone »

Ik voor polaris gaan voor de looks, en hun technologie in 4x4 aandrijving ...
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Newken
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 56
Lid geworden op: za 15 jan, 2011 20:28
Locatie: Vlaams Brabant

Re: king quad of can am 800R max XT-P

Bericht door Newken »

Over de technologie van de 4x4 aandrijving kan ik niet mee spreken maar ik vind de looks van de can am dan wel beter
Maar over smaken en kleuren wordt natuurlijk niet gediscusieerd :-)
Newken
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 56
Lid geworden op: za 15 jan, 2011 20:28
Locatie: Vlaams Brabant

Re: king quad of can am 800R max XT-P

Bericht door Newken »

Heeft er hier iemand ervaringen met motoshop Deschouwer in Zemst?
Lazii
Quadrider
Quadrider
Berichten: 487
Lid geworden op: di 27 apr, 2010 21:51
Locatie: BE

Re: king quad of can am 800R max XT-P

Bericht door Lazii »

Ik ben er geweest toen ik een raptor wou kopen. Kmoet zeggen, ik was daar gaan horen achter een prijs en die mens was heel onvriendelijk. Misschien had hij toen een slechte dag fzo... :p

Ik ben daarna nog eens terug gegaan voor een jas (zijn andere mensen die u dan helpen) maar die waren dus echt heel vriendelijk.

Kheb er een beetje mixed feelings over. Maar zeker eens de moeite om te gaan horen, quadwinkels vind je namelijk niet om de 20km ofzo :p
Plaats reactie