Ik ben op zoek naar een nieuwe quad voor op de weg, maar ook regelamtig es de bos in te trekken.
De raptor 700 en yfz 450 vind ik de geweldigste quads die er zowat zijn, maar naar het schijnt moet je bij
Yamaha om de 5 jaar een nieuwe blok onder steken en heb je er veel kosten aan
zou suzuki veel beter zijn?
Hoi en welkom op het forum! Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je niet de tijd hebt genomen om een tijdje mee te lezen hier. Indien wel, wat heb je zelf al gevonden over onderhoud en het verschil tussen de Raptor 700 en YFZ 450?
thnx, nee ik ben er ook nog maar net op en ben een beetje aant uitzoeke en wat aant lezen
maar ik had gehoord van een kameraad dat je veel minder kosten aan de suzuki's hebt.
maar eerlijk gezegd geloofde ik er niet veel van
Welkom op het forum!
Heb je de zoekfunctie al gebruikt?? Even als tip, zorg eerst dat je ingelezen bent voordat je een vraag gaat stellen. Zo kun je gerichtere vragen stellen en krijg je ook de beste antwoorden.
De discussie raptor 700 of yfz 450 is regelmatig gevoerd hier op het forum, daarom dat de forumgebruikers het niet leuk vinden om die discussie opnieuw te voeren.
kvind ze alle2 goed rij zelf met een 700 trekken doen ze alle2 ongv hard snelheid ligt van een 700 wel hoger . Dusja is te zien wat je wil doen he met je quad
450 kost meer aan onderhoud, is een wat opgefokter (cross-blok)
700 is een enduro-blok, dus iets minder onderhoud gevoelig.
Met de search functie is er meer over te vinden : )
Yamaha Raptor 700
BJ [eind] 2006
Mods: DMC Force 4 Duals
Powercommandor 5
Baby blue wire mod
Monster Intake
K&N High-Flow Filter
Vapor KM Teller
Powermadd Handkappen + Spiegels
Tusk Alu Tankdop
15/36 vertanding
D-Star schreef:ik heb een suzuki ltr 450, en ja je hebt er wel wat meer onderhoud aan Wrm? omdat het een 1 cilinder motor is die veel meer vermogen moet leveren dan bvb een raptor 700 dat een 2 cilinder heeft maar dat ze zeggen om de 100 uur een nieuwe piston enzo dat is zever als je er echt mee crost dag in dag uit dan is dat mogelijk maar bij gewoon gebruik kan je er tog enkele duizend km mee doen zonder problemen
goeie olie gebruiken is wel van top belang en regelmatig vernieuwen
heb vrienden met een raptor 700 en een 650 en die 650 kan juist niet mee in optrekken en in topsnelheid liggen we alle 3 dicht bij elkaar
dat is zeker nieuw een raptor met 2 cilinders
don't ride, just fly yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
D-Star schreef:ik heb een suzuki ltr 450, en ja je hebt er wel wat meer onderhoud aan Wrm? omdat het een 1 cilinder motor is die veel meer vermogen moet leveren dan bvb een raptor 700 dat een 2 cilinder heeft maar dat ze zeggen om de 100 uur een nieuwe piston enzo dat is zever als je er echt mee crost dag in dag uit dan is dat mogelijk maar bij gewoon gebruik kan je er tog enkele duizend km mee doen zonder problemen
goeie olie gebruiken is wel van top belang en regelmatig vernieuwen
heb vrienden met een raptor 700 en een 650 en die 650 kan juist niet mee in optrekken en in topsnelheid liggen we alle 3 dicht bij elkaar
XeromeX schreef:450 kost meer aan onderhoud, is een wat opgefokter (cross-blok)
700 is een enduro-blok, dus iets minder onderhoud gevoelig.
Met de search functie is er meer over te vinden : )
een 450 heeft ook een enduro blok,het 450blok van een quad is niet te vergelijken met een crossblok.
maar voor op de baan zou ik tog voor een 700 gaan,rijd veel lekkerder dan een 450 op de weg.