Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28
Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Loopt weer! P15
Had je de stator ook al vervangen of ga je geen batterij plaatsen?
Yamaha Banshee 350 2011 (kleuren 2007)"Low-Rider"
zeer mooi! hij draait echt zalig!
Yamaha YFZ480Build in progress
Ik weet niet of er al eens een andere stator geplaatst is, ik moet het wattage wat de stator opbrengt straks eens doormeten. Dit ondat er ook "Duncan racing" in de statorkom gegraveerd stond...weet dus niet wat er al aangepast is.jenzie schreef:Had je de stator ook al vervangen of ga je geen batterij plaatsen?
Grtz Daan
Banshee CT-Racing SM
Banshee CT-Racing SM
vliegwiel is denk alleen afgedraait
never drive faster then your angel can fly
Ja klopt wat je zegt van het verlichte vliegwiel...ik heb net even gegoogled naar een afbeelding van een OEM vliegwiel van een Banshee...je ziet bij de mijne inderdaad dat er materiaal is afgedraaid en erna weer gebalanceerd.mx jake schreef:vliegwiel is denk alleen afgedraait
Origineel vliegwiel:
Verlicht vliegwiel van mijn Banshee:
Grtz Daan
Banshee CT-Racing SM
Banshee CT-Racing SM
Vandaag weer wat leuks uit The States ontvangen
Alu oliepijlstok en Neutral Switch cover van Mattoon Machine:
Alu oliepijlstok en Neutral Switch cover van Mattoon Machine:
Grtz Daan
Banshee CT-Racing SM
Banshee CT-Racing SM
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Contacteer:
aardig wat er afgedraaid zo te zien wilde ze echt gewicht besparen anders maakte ze dat trapje er niet aan van un 3 mm als schatten moet
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Re: Daan's CT-Racing Banshee SM --> Up P14
Beste Daan wij rijden al jaren banshee en ik denk dat het bijvoorbeeld geen kwaad kan om wat rijker smeren de meesten rijden 1 op 30 ik zelf rijd 1 op 25Daniello schreef:Vandaag was het moment van de waarheid daar...de Banshee was startklaar...precies 11L vanuit de jerrycan gemixt met 300ml olie (1:36,5 om het blok mee in te gaan rijden)...benzinekraan open...alle schakelaars op "on"...chokes open...1x kicken
http://www.youtube.com/watch?v=L9vZgYDz ... ata_player" onclick="window.open(this.href);return false;
hoe veel te meer olie in je benzine, hoeveel te armer je mengsel gaat worden.
Rijk of arm heeft in principe enkel te maken met de verhouding benzine/lucht van je gasmengsel.
Ga je meer olie in je benzine doen, dan daalt de hoeveelheid benzine in het mengsel en gaat je gasmengsel armer worden met gebruik van dezelfde afstelling.
Persoonlijk rijd ik altijd 1:40 met Denicol A1, maar veel hangt ook af van de olie die je gebruikt.
Rijk of arm heeft in principe enkel te maken met de verhouding benzine/lucht van je gasmengsel.
Ga je meer olie in je benzine doen, dan daalt de hoeveelheid benzine in het mengsel en gaat je gasmengsel armer worden met gebruik van dezelfde afstelling.
Persoonlijk rijd ik altijd 1:40 met Denicol A1, maar veel hangt ook af van de olie die je gebruikt.
Op het moment heb ik Putoline RS 959 in gebruik. Omdat ie niet echt rookte uit de uitlaten heb ik idd verder aangemengd tot 1:30.
De lokale scootershop waar ik wels wat kleine onderdelen voor de quad koop raced ook veel met flink opgefokte scooters. Zij gebruikten voorheen Castrol A747 in mengverhoudinv 1:40. Zij zijn nu overgestapt op Putoline MX 7, waarmee ze zelfs proefondervindelijk als mengverhouding 1:50 aanhouden, dit omdat de cilinders en zuigers van de racescooters na een bepaald aantal uren nig steeds weinig tot gddn slijtage aan toonden door een te minne mengverhouding. De Putoline MX 7 olie is schijnbaar zó goed dat deze dit toelaat.
Misschien dat ik in de toekomst ook overstap naar de MX 7 variant...eerst even afwachten want ik kan misschien nog goedkoop aan een partij Castrol A747 komen. Even kijken wat t wordt...
De lokale scootershop waar ik wels wat kleine onderdelen voor de quad koop raced ook veel met flink opgefokte scooters. Zij gebruikten voorheen Castrol A747 in mengverhoudinv 1:40. Zij zijn nu overgestapt op Putoline MX 7, waarmee ze zelfs proefondervindelijk als mengverhouding 1:50 aanhouden, dit omdat de cilinders en zuigers van de racescooters na een bepaald aantal uren nig steeds weinig tot gddn slijtage aan toonden door een te minne mengverhouding. De Putoline MX 7 olie is schijnbaar zó goed dat deze dit toelaat.
Misschien dat ik in de toekomst ook overstap naar de MX 7 variant...eerst even afwachten want ik kan misschien nog goedkoop aan een partij Castrol A747 komen. Even kijken wat t wordt...
Grtz Daan
Banshee CT-Racing SM
Banshee CT-Racing SM
He daan je moet maar is eens proberen wat informatie te winnen in de kartsport daar zijn de meeste meningen dat meer olie in je mengsel de meeste motoren beter doet lopen. wat voor jou het juiste mengsel is kom je snel genoeg achter als je banshee warm hoef ie praktisch niet te roken alhoewel ik het zelf heerlijk vind die dikke pluimen.
in een 85 en 125cc crosser zijn er genoeg die 1:50 smeren
die maken heel wat meer toeren dan een banshee
het hangt er wel sterk vanaf welke olie je gebruikt
van duurdere olie hoef je vaak minder te gebruiken
die maken heel wat meer toeren dan een banshee
het hangt er wel sterk vanaf welke olie je gebruikt
van duurdere olie hoef je vaak minder te gebruiken
never drive faster then your angel can fly
hallo,
de plutoline mx7 is een goeie olie, of zen broertje de mx10. k heb zelf met de mx7 het meeste gereden in de brommercross, en daar draaien de 50cctjes aardig wat toeren en worden ook warm. maar dit is een van de weinige olie die nagenoeg niet verbrand. ik had toen als na de cross het blok uit elkaar moest zat overal een heeel mooi dun olie filmpje op....
in mijn ogen een van de betere olie om te mengen, heb er meer als 5 verschillende in gehad toen.
René
de plutoline mx7 is een goeie olie, of zen broertje de mx10. k heb zelf met de mx7 het meeste gereden in de brommercross, en daar draaien de 50cctjes aardig wat toeren en worden ook warm. maar dit is een van de weinige olie die nagenoeg niet verbrand. ik had toen als na de cross het blok uit elkaar moest zat overal een heeel mooi dun olie filmpje op....
in mijn ogen een van de betere olie om te mengen, heb er meer als 5 verschillende in gehad toen.
René
Daan, mooi werk geleverd Ik wil het eindrersuktaat toch wel eens zien... Waar in sittard woon je eigenlijk, dan kan ik de banshee miss eens int echt komen bewonderen (PB)
w-tec club member
a747, zelf ook aantal jaar mee gesprint, erg fijn.
als je goedkoop aan partij kan komen, laat het me aub weten, shit is tegen woordig goud waard
als je goedkoop aan partij kan komen, laat het me aub weten, shit is tegen woordig goud waard
die jonge van het forum, met die lekkere reet