Kan dicht
Kan dicht
Hallo,
Ik ben aan het overwegen om zo af een toe eerst eens wat hobbymatig wat wedstrijden te rijden. En dan later zien we wel
Ik ben nu 16 jaar. Ik ben op mijn 11e ongeveer begonnen met een yamaha 50cc, gewooon in weiland. En daarna al snel met een yamaha breeze 125cc tot nu toe (niet echt verder gekomen).
Nu mijn vraag eigenlijk, Wat is de beste beginnersquad voor op de crossbaan?
Ik zoek graag iets van yamaha, is raptor 350 wat?
Ik ben aan het overwegen om zo af een toe eerst eens wat hobbymatig wat wedstrijden te rijden. En dan later zien we wel
Ik ben nu 16 jaar. Ik ben op mijn 11e ongeveer begonnen met een yamaha 50cc, gewooon in weiland. En daarna al snel met een yamaha breeze 125cc tot nu toe (niet echt verder gekomen).
Nu mijn vraag eigenlijk, Wat is de beste beginnersquad voor op de crossbaan?
Ik zoek graag iets van yamaha, is raptor 350 wat?
Laatst gewijzigd door ___EvW___ op zo 02 mar, 2014 12:49, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Quadrider
Re: Crosswedstrijden beginner
Je bent in ieder geval in Quads geen beginner meer, maar als je wilt gaan crossen zou je toch beter een 450 nemen. Een raptor 350 is wel leuk om te beginnen maar als je wilt crossen ben je daar snel vanaf. Een quad met toch wat meer power is een suzuki lt 400 maar om te crossen/springen zal het denk ik wel wat tegenvallen..
Ik ben een hobbycrosser maar rij of en toe wel eens met anderen mee. Een Raptor 350 is wat log en niet al te snel, maar is aardig de baan rond te krijgen. Als je echt met de rest mee wilt rijden dan moet je eens naar een YFZ450 of vergelijkbaars kijken, dat is echt gemaakt voor de cross.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Oke, dat is duidelijk.
Maar ik ben nu 16 ben je dan niet te oud om te beginnen met crossen ?
-
- Quadrider
ik zou eerst wat gaan oefenen op eigen terrein of weiland. Dan kan je alles zoals schakelen bochten eens goed onder de knie krijgen. Ga je dan naar de crossbaan denk ik dat je genoeg ervaring hebt;)
Ik denk niet dat je te oud bent, maar je zult wel wat ervaring missen. De uitspraak jong geleerd is oud gedaan is er niet voor niets___EvW___ schreef:Oke, dat is duidelijk.
Als je op jonge leeftijd begint zul je meer lef en ervaring opgebouwd hebben, maar de ene persoon kan crossen en de andere kan het niet.
Zie het als met karten, de ene is veel sneller dan de ander, het gaat puur om lef, rijvaardigheid, hand-oog coordinatie etc.
Dus je mist wat ervaring, maar als je het in je hebt zul je het zeker kunnen bijwerken!
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
ik weet natuurlijk niet waar je woont
maar hier in de buurt (prov zeeland) is een crossbaan met een quad klassen (erg hoog hobby gehalte , zeer gezellig met rijders onderling)
de laatste wedstrijd stonden er maar 4 quads aan de start
je kan natuurlijk ook gewoon zo een keer komen proberen, op woensdag 16:00 tot 19:00 en zaterdag / zondag van 13:00 tot 17:00
http://www.msvdeuitlaat.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
maar hier in de buurt (prov zeeland) is een crossbaan met een quad klassen (erg hoog hobby gehalte , zeer gezellig met rijders onderling)
de laatste wedstrijd stonden er maar 4 quads aan de start
je kan natuurlijk ook gewoon zo een keer komen proberen, op woensdag 16:00 tot 19:00 en zaterdag / zondag van 13:00 tot 17:00
http://www.msvdeuitlaat.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
never drive faster then your angel can fly
een LTZ is niet slecht om te beginnen, zijn zeer goede quads en op parcour gaan ze ook wel goed vooruit, maar een 450 is natuurlijk echt gebouwd voor de cross, maar je moet ook zien wat je er aan wilt uitgeven, aangezien er bij een 450 meer kosten gaan komen kijken bij cross
Yamaha YFZ480Build in progress
lang leve de ltz400
IK heb meer als een jaar op de crossbaan gezeten met een ltz met de nodige aanpassingen.
Kon de rest best bijhouden en heb nooit geen stukken aan de quad gehad.
IK heb meer als een jaar op de crossbaan gezeten met een ltz met de nodige aanpassingen.
Kon de rest best bijhouden en heb nooit geen stukken aan de quad gehad.
-
- Quadfanaat
ga anders is kijken bij een lokale crosswedstrijd waar ook quads rijden. dan zie je gelijk de quads waar je ongeveer naar opzoek bent.
persoonlijk zeg ik voor de cross kun je het beste een 450cc nemen die lopen standaard heel goed en kun je al heel snel heel leuk mee komen met de rest. het merk is dan meer persoonlijk. aan deze machines hoef je ook het minste aan te passen omdat deze door de fabrikant gemaakt zijn voor het crossen op circuits.
persoonlijk zeg ik voor de cross kun je het beste een 450cc nemen die lopen standaard heel goed en kun je al heel snel heel leuk mee komen met de rest. het merk is dan meer persoonlijk. aan deze machines hoef je ook het minste aan te passen omdat deze door de fabrikant gemaakt zijn voor het crossen op circuits.
Oke, dit is duidelijk.
wat zou je bij een standaard YFZ 450 allemaal moeten veranderen ?
Nerfbars
Verbreden
verlagen
En hoe gaat het bij crosswedstrijden ? doen ze het per klasse van bijv 350cc een klasse en 450cc een klasse. Of alles bij elkaar ? En mag je je quad dan ook opvoeren ?
wat zou je bij een standaard YFZ 450 allemaal moeten veranderen ?
Nerfbars
Verbreden
verlagen
En hoe gaat het bij crosswedstrijden ? doen ze het per klasse van bijv 350cc een klasse en 450cc een klasse. Of alles bij elkaar ? En mag je je quad dan ook opvoeren ?
-
- Quadrunner
verlagen moet je niet doen
ze rijden bij elkaar maar bijna iedereen rijd met 450cc
en je mag hem ook opvoeren
club wedstrijdjes zijn mooi om mee te beginnen
ze rijden bij elkaar maar bijna iedereen rijd met 450cc
en je mag hem ook opvoeren
club wedstrijdjes zijn mooi om mee te beginnen
suzuki ltr450
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Product
www.bakkerbart.nl/winkels/cuijk/louis-jansenplein-16 bakker bart cuijk
www.donutracing.webs.com
lieve heer laot ut gauw avond worre ut liefst nog veur de middag
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.elfracing.nl Van dijck MX Product
www.bakkerbart.nl/winkels/cuijk/louis-jansenplein-16 bakker bart cuijk
www.donutracing.webs.com
lieve heer laot ut gauw avond worre ut liefst nog veur de middag
Ik heb besloten niet bij een vereniging crossen, Maar bij mij in de buurt wil ik dan mee gaan doen met wat quad crosjes. bij mij in de buurt zit gazonmaaierrace, en daar zit quad klasse bij. En nog een paar crosjes. Dan kan ik ongeveer 5x in een jaar beetje crossen, wat ik goed vind.
Mijn keuze valt op de Yamaha250/450. Bij mij is de buurt zit de quadwinkel Barneveld, en zal als ik mijn vader heb overgehaald daar eens een kijkje gaan nemen.
Ik wil er dan een met kenteken, achter in het weiland kan ik crossen, en dan ook over de weg. Dan wil ik er ook wegbandjes bij kopen als ik lang ga toeren als ik 18 ben dat ik dan de wegbanden erop zet.
Wat kan ik het beste doen als ik die crosjes wil gaan rijden?
-de quad verbreden?
-verlagen?
hoe?
-A-armen
-spoorverbreders?
Mijn keuze valt op de Yamaha250/450. Bij mij is de buurt zit de quadwinkel Barneveld, en zal als ik mijn vader heb overgehaald daar eens een kijkje gaan nemen.
Ik wil er dan een met kenteken, achter in het weiland kan ik crossen, en dan ook over de weg. Dan wil ik er ook wegbandjes bij kopen als ik lang ga toeren als ik 18 ben dat ik dan de wegbanden erop zet.
Wat kan ik het beste doen als ik die crosjes wil gaan rijden?
-de quad verbreden?
-verlagen?
hoe?
-A-armen
-spoorverbreders?
Laatst gewijzigd door ___EvW___ op wo 01 jun, 2011 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Quad Master
houd er wel rekening mee dat een YFZ een revisie van het motorblok nodig heeft na een x aantal uur en dat deze ook meer onderhoud nodig heeft dan een "gewone" quad.
CilinderHead-
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk
www.donutracing.nl
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk
www.donutracing.nl
het beste is natuurlijk verbreden met lange a-armen en brede achteras, maar aangezien je maar een paar crossjes per jaar doet, is het mss een beetje duur, hangt er natuurlijk vanaf hoeveel geld je eraan wilt uitgeven.
Het beste is ook een sportuitlaat, luchtfilterje en Powercommander(injectie) of andere naalden en sproeiers(carb)
greets
Het beste is ook een sportuitlaat, luchtfilterje en Powercommander(injectie) of andere naalden en sproeiers(carb)
greets
Yamaha YFZ480Build in progress