Maxxis Razr, of RazrII?
Maxxis Razr, of RazrII?
Goedemiddag,
Mijn originele dunlops op mijn LTZ beginnen nu aardig te op te raken. Over een paar weken zijn ze wel aan vervanging toe(na 1600km)
Nu wil ik de Maxxis Razr, omdat deze van wat ik gelezen heb ideaal zijn voor mij. Ik rijd landwegen, bos en harde crossbaan ondergrond en stukken over de straat.
Nu blijft alleen nog steeds mijn vraag is de II echt zoveel anders dan de I? Verschilt namelijk behoorlijk in prijs. Wie heeft biede banden gehad en kan mij iets vertellen over slijtage en ervaringen? De RazrII ziet er in mijn ogen ook wat boller uit met als gevolg dat deze sneller in het midden gaan slijten of niet?
RazrI
RazrII
Ik vind het niet erg om meer te betalen als het ook echt zin heeft.
Gr,
Ronald
Mijn originele dunlops op mijn LTZ beginnen nu aardig te op te raken. Over een paar weken zijn ze wel aan vervanging toe(na 1600km)
Nu wil ik de Maxxis Razr, omdat deze van wat ik gelezen heb ideaal zijn voor mij. Ik rijd landwegen, bos en harde crossbaan ondergrond en stukken over de straat.
Nu blijft alleen nog steeds mijn vraag is de II echt zoveel anders dan de I? Verschilt namelijk behoorlijk in prijs. Wie heeft biede banden gehad en kan mij iets vertellen over slijtage en ervaringen? De RazrII ziet er in mijn ogen ook wat boller uit met als gevolg dat deze sneller in het midden gaan slijten of niet?
RazrI
RazrII
Ik vind het niet erg om meer te betalen als het ook echt zin heeft.
Gr,
Ronald
Re: Maxxis Razr, of RazrII?
Op deze is het verschil nog wat beter te zien. Vind de RazrI dan ook eigenlijk nog wel mooier eruit zien, maar hoeveel km gaan ze mee?
Re: Maxxis Razr, of RazrII?
Ik rij met de razr 1. Zowel voor als achter. De voorste staan er al meer dan een jaar op en zijn nog steeds meer dan goed genoeg.
De achterste waren bij aankoop al niet meer super meer maar da heb ik toch nog een dik half jaar mee gedaan.. Nu heb ik er nieuwe opsteken en de slijtage is nog niets noemenswaardig te noemen.
Ik heb alleen niet echt een idee van hoeveel km's.
Ik rij er meestal op de baan mee en ik rij zonder problemen (trillingen, gevaarlijke wegligging...) 100km/u met die banden op de baan. Ook offroad heb ik tot hier toe nog geen last mee gehad, maar zoooo zwaar offroad ben ik nog niet gaan rijden. Ik zal meer kunnen vertellen na de piranha offroad day
De achterste waren bij aankoop al niet meer super meer maar da heb ik toch nog een dik half jaar mee gedaan.. Nu heb ik er nieuwe opsteken en de slijtage is nog niets noemenswaardig te noemen.
Ik heb alleen niet echt een idee van hoeveel km's.
Ik rij er meestal op de baan mee en ik rij zonder problemen (trillingen, gevaarlijke wegligging...) 100km/u met die banden op de baan. Ook offroad heb ik tot hier toe nog geen last mee gehad, maar zoooo zwaar offroad ben ik nog niet gaan rijden. Ik zal meer kunnen vertellen na de piranha offroad day
- 2002 Yamaha Warrior 350
- 2002 Volvo v40 1.9dci 102pk
- 2002 Volvo v40 1.9dci 102pk
Re: Maxxis Razr, of RazrII?
Dat wilde ik graag horen. De dunlops gaan goed, maar op weg slijten ze zo weg. Daarbij geeft het de quad ook een prachtig aanzicht. Maar iemand nog ervaring met de II?
Re: Maxxis Razr, of RazrII?
ik heb nu Innova Powergear banden, deze zijn ook wel goed, maar op fora en youtube lees ik vaak wel dat Razr2 ook zeer goede bande zijn!
Yamaha YFZ480Build in progress
-
- Quadrider
- Berichten: 477
- Lid geworden op: zo 20 sep, 2009 11:02
- Locatie: noord brabant
Re: Maxxis Razr, of RazrII?
Op de foto lijkt mij de rzr2 veel dikker profiel te hebben. Maar misschien lijkt dat ook maar net als het bolstaan van de rzr2. Als het prijsverschil erg groot is zou ik de rzr1 pakken
Re: Maxxis Razr, of RazrII?
Heb vandaag nog 112,5km/u gereden met die razr 1 banden
Je voelt dat ze niet gemaakt zijn voor veel hogere snelheden.
Maar het is wel zo dat mijn wielen niet speciaal uitgelijnd zijn ofzo.
Misschien dat ik dit wel eens zal laten doen...
Je voelt dat ze niet gemaakt zijn voor veel hogere snelheden.
Maar het is wel zo dat mijn wielen niet speciaal uitgelijnd zijn ofzo.
Misschien dat ik dit wel eens zal laten doen...
- 2002 Yamaha Warrior 350
- 2002 Volvo v40 1.9dci 102pk
- 2002 Volvo v40 1.9dci 102pk
-
- Quad Expert
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
- Locatie: Zuid Holland (NL)
Re: Maxxis Razr, of RazrII?
Razr I heeft minder "bite" als Razr II. Dit zit hem in het loopvlak. Razr II staat boller, waardoor je met minder
nokken op de ondergrond staat. Als je niet weg zakt heeft die dus maximale druk op een beperkt aantal
nokken.
Word de ondergrond wel zachter dan zakt de band weg in de ondergrond, en gaat die meer nokken gebruiken,
o.a. als draag vermogen, ondertussen houd die maximale druk op de onderste nokken.
Voordeel is een berg extra grip.... nadeel is op hardere ondergronden een enorme slijtage. Razr I heeft een
vlakker loopvlak en verdeeld de druk dus over bijna alle nokken... waardoor ze minder snel slijten en gelijkmatig
slijten.
nokken op de ondergrond staat. Als je niet weg zakt heeft die dus maximale druk op een beperkt aantal
nokken.
Word de ondergrond wel zachter dan zakt de band weg in de ondergrond, en gaat die meer nokken gebruiken,
o.a. als draag vermogen, ondertussen houd die maximale druk op de onderste nokken.
Voordeel is een berg extra grip.... nadeel is op hardere ondergronden een enorme slijtage. Razr I heeft een
vlakker loopvlak en verdeeld de druk dus over bijna alle nokken... waardoor ze minder snel slijten en gelijkmatig
slijten.
No Can't Do!
Re: Maxxis Razr, of RazrII?
Kijk, dit zijn de antwoorden. Voor mij is de RazrI dus ideaal. Ik ben geen modderfanaat en rij meer op hardere ondergronden. Dan is mijn keuze snel gemaakt.Ardjuh schreef:Razr I heeft minder "bite" als Razr II. Dit zit hem in het loopvlak. Razr II staat boller, waardoor je met minder
nokken op de ondergrond staat. Als je niet weg zakt heeft die dus maximale druk op een beperkt aantal
nokken.
Word de ondergrond wel zachter dan zakt de band weg in de ondergrond, en gaat die meer nokken gebruiken,
o.a. als draag vermogen, ondertussen houd die maximale druk op de onderste nokken.
Voordeel is een berg extra grip.... nadeel is op hardere ondergronden een enorme slijtage. Razr I heeft een
vlakker loopvlak en verdeeld de druk dus over bijna alle nokken... waardoor ze minder snel slijten en gelijkmatig
slijten.
Bedankt!!!
Ronald
-
- Quad Expert
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
- Locatie: Zuid Holland (NL)
Re: Maxxis Razr, of RazrII?
Geen dank, succes!RonaldTD schreef:Kijk, dit zijn de antwoorden. Voor mij is de RazrI dus ideaal. Ik ben geen modderfanaat en rij meer op hardere ondergronden. Dan is mijn keuze snel gemaakt.Ardjuh schreef:Razr I heeft minder "bite" als Razr II. Dit zit hem in het loopvlak. Razr II staat boller, waardoor je met minder
nokken op de ondergrond staat. Als je niet weg zakt heeft die dus maximale druk op een beperkt aantal
nokken.
Word de ondergrond wel zachter dan zakt de band weg in de ondergrond, en gaat die meer nokken gebruiken,
o.a. als draag vermogen, ondertussen houd die maximale druk op de onderste nokken.
Voordeel is een berg extra grip.... nadeel is op hardere ondergronden een enorme slijtage. Razr I heeft een
vlakker loopvlak en verdeeld de druk dus over bijna alle nokken... waardoor ze minder snel slijten en gelijkmatig
slijten.
Bedankt!!!
Ronald
No Can't Do!
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Maxxis Razr, of RazrII?
Misschien een wat late reactie maar ik zie hier toch een behoorlijke foute opmerking staan.
De RAZR2 staat niet super veel boller. Op het asfalt en je zet hem op een druk van 1 bar dan rijd hij echt perfect. Dan heb je dus idd slijtage in het midden van het loopvlak. Dit is overrigens niet heel veel.
Ga je er mee offroadrijden dan kun je de druk laten zakken tot 0.7 bar. Hierdoor is de band relatief vlak en de slijtage is minder. Of een hardere offroad ondergrond heb je dan een berg grip.
Wat je dan wel heb is dat hij op het asfalt wat minder perfect op de weg ligt.
Ga je op beide terrein soorten rijden dan zet je de druk op 0.8 bar zeg maar. Je hebt dan eigenlijk de perfect allroad band!
Conclusie:
Met een hoge druk in de band kun je gewoon lekker 130 km/h rijden
Met een lage druk in je band kun je lekker crossen.
Met gemiddelde druk is dit de band die je moet hebben!
De RAZR2 staat niet super veel boller. Op het asfalt en je zet hem op een druk van 1 bar dan rijd hij echt perfect. Dan heb je dus idd slijtage in het midden van het loopvlak. Dit is overrigens niet heel veel.
Ga je er mee offroadrijden dan kun je de druk laten zakken tot 0.7 bar. Hierdoor is de band relatief vlak en de slijtage is minder. Of een hardere offroad ondergrond heb je dan een berg grip.
Wat je dan wel heb is dat hij op het asfalt wat minder perfect op de weg ligt.
Ga je op beide terrein soorten rijden dan zet je de druk op 0.8 bar zeg maar. Je hebt dan eigenlijk de perfect allroad band!
Conclusie:
Met een hoge druk in de band kun je gewoon lekker 130 km/h rijden
Met een lage druk in je band kun je lekker crossen.
Met gemiddelde druk is dit de band die je moet hebben!
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 130
- Lid geworden op: di 17 nov, 2009 22:46
- Locatie: langemark
- Contacteer:
Re: Maxxis Razr, of RazrII?
ik rij nu ook met innova powergear banden, en ben daar zeer tevreden over,goede grip en slijten nog niet te rap-Laurens- schreef:ik heb nu Innova Powergear banden, deze zijn ook wel goed, maar op fora en youtube lees ik vaak wel dat Razr2 ook zeer goede bande zijn!
Re: Maxxis Razr, of RazrII?
ik rij ook met innova power gear, slijten helemaal niet snel, voor mij een groot pluspunt dus
<3 Yamaha Raptor 350 <3
-
- Quad Expert
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
- Locatie: Zuid Holland (NL)
Re: Maxxis Razr, of RazrII?
Vlakke band heb je juist minder grip!Jason McCoy schreef:Misschien een wat late reactie maar ik zie hier toch een behoorlijke foute opmerking staan.
De RAZR2 staat niet super veel boller. Op het asfalt en je zet hem op een druk van 1 bar dan rijd hij echt perfect. Dan heb je dus idd slijtage in het midden van het loopvlak. Dit is overrigens niet heel veel.
Ga je er mee offroadrijden dan kun je de druk laten zakken tot 0.7 bar. Hierdoor is de band relatief vlak en de slijtage is minder. Of een hardere offroad ondergrond heb je dan een berg grip.
Wat je dan wel heb is dat hij op het asfalt wat minder perfect op de weg ligt.
Ga je op beide terrein soorten rijden dan zet je de druk op 0.8 bar zeg maar. Je hebt dan eigenlijk de perfect allroad band!
Conclusie:
Met een hoge druk in de band kun je gewoon lekker 130 km/h rijden
Met een lage druk in je band kun je lekker crossen.
Met gemiddelde druk is dit de band die je moet hebben!
En je verhaal klopt van geen kante.... weet niet waar het op gebaseerd is?
No Can't Do!
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Maxxis Razr, of RazrII?
Jammer joh, verhaal klopt perfect.
Heb je weleens gecrost met een RAZR2 met 1 bar erin??
Dan zul je niet erg hard gaan want dan isie veel te hard!
Hij moet met crossen zo rond de 0.7/0.8 bar staan.
Iedereen die met regelmaat op een crossbaan komt zal het hier mee eens zijn. Kom je echt op een zandbaan dan moet je andere banden hebben.
Maar lees eens opnieuw jonge, er staat dat je met lage druk op de weg minder grip hebt.
Heb je weleens gecrost met een RAZR2 met 1 bar erin??
Dan zul je niet erg hard gaan want dan isie veel te hard!
Hij moet met crossen zo rond de 0.7/0.8 bar staan.
Iedereen die met regelmaat op een crossbaan komt zal het hier mee eens zijn. Kom je echt op een zandbaan dan moet je andere banden hebben.
Maar lees eens opnieuw jonge, er staat dat je met lage druk op de weg minder grip hebt.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland