dubbele verbreding

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
deerhunter
Toeschouwer
Toeschouwer

dubbele verbreding

Bericht door deerhunter »

hey ,zou graag jullie mening eens horen ivm dubbele verbreding op een raptor 700.zou het mogelijk zijn om aan elke kant van de achteras dubbele verbredingsblokken te zetten,weet normaal nemen ze 1blok en verbreede wielhub,of bredere as.maar heb dubbele set liggen drom dat ik d8 zou dat ook niet gaan.als het zo zou gaan zonder bijkomende nadelen spaar ik de euros van de verbrede wielhubs uit :D
Laatst gewijzigd door Boncari op ma 11 apr, 2011 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst naar Tuning
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Re: dubbele verbreding

Bericht door tjobbie »

het wordt er niet beter op maar het gaat wel hoor, heb zelf ook +4achteras+extended wheelhubs+verbreders :D
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
deerhunter
Toeschouwer
Toeschouwer

tjobbie schreef:het wordt er niet beter op maar het gaat wel hoor, heb zelf ook +4achteras+extended wheelhubs+verbreders :D
hoe bedoel je het word er niet beter op.bedoel je rijgedrag
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

deerhunter schreef:
tjobbie schreef:het wordt er niet beter op maar het gaat wel hoor, heb zelf ook +4achteras+extended wheelhubs+verbreders :D
hoe bedoel je het word er niet beter op.bedoel je rijgedrag
tis vrij logisch natuurlijk, de krachten die op de as komen te staan worden veel hoger wat de as niet leuk vind, + verbreder op verbreder doet ook niet goed voor de centering van het wiel.(trillingen)
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
deerhunter
Toeschouwer
Toeschouwer

dus beter verlengde as of verbrede wielhubs
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

deerhunter schreef:dus beter verlengde as of verbrede wielhubs
verlengde as is het beste.
deze zijn ook sterker als oem. en daardoor ook beter bestand tegen de extra krachten.
maar wielhubs of extenders kunnen ook wel hoor, mits je er niet volop mee gaat crossen/springen.
AfbeeldingAfbeelding
deerhunter
Toeschouwer
Toeschouwer

heb het eens geprobeerd verbreder op verbreder ,brengt geen trillingen voort rijd lekker.maar ga ze toch niet laten zitten ivm belasten van de as.binnekort ander asje bestellen
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

ik heb 2 jaar geleden ene gezien met 3 verbredings blokken aan elke kant :shock: ik heb hem direct gek verklaart :p reed zo al een jaar rond zei hem maar was toch aan het denken om een bredere as te kopen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

yamahakoppel schreef:ik heb 2 jaar geleden ene gezien met 3 verbredings blokken aan elke kant :shock: ik heb hem direct gek verklaart :p reed zo al een jaar rond zei hem maar was toch aan het denken om een bredere as te kopen
3 :shock: goei asje geweest dan :D
AfbeeldingAfbeelding
mobydirk
Quad Master
Quad Master

Bericht door mobydirk »

of hij heb geen gas durven geven
warrior gsxr 1000

Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
deerhunter
Toeschouwer
Toeschouwer

yamahakoppel schreef:ik heb 2 jaar geleden ene gezien met 3 verbredings blokken aan elke kant :shock: ik heb hem direct gek verklaart :p reed zo al een jaar rond zei hem maar was toch aan het denken om een bredere as te kopen
:shock: 3 aan elke kant vind ikzelf toch ook beetje veel hoor,is natuurlijk wel de goedkopere( "oplossing" )???
marius
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door marius »

Hallo,

Om geen ander topic te openen met ongeveer dezelfde vraag stel ik ze hier maar.

Mijn quad (ltz 400) is zowel vanvoor als vanachter verbreed dmv spoorverbreders van +- 4 a 5cm per kant. Nu heb ik een setje verlengde A-armen op het oog. Indien ik deze plaats samen met de spoorverbreders, zou ik vanachter nog extended wheelhubs bijzetten, zodat achteraan quad even breed (of mssch 1 a 2cm breder) dan vooraan komt te staan. Het is enkel de bedoeling voor straatgebruik. Zou de originele achteras van de ltz (bouwjaar 2008) hier sterk genoeg voor zijn?

Greets

Marius
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

marius schreef:Hallo,

Om geen ander topic te openen met ongeveer dezelfde vraag stel ik ze hier maar.

Mijn quad (ltz 400) is zowel vanvoor als vanachter verbreed dmv spoorverbreders van +- 4 a 5cm per kant. Nu heb ik een setje verlengde A-armen op het oog. Indien ik deze plaats samen met de spoorverbreders, zou ik vanachter nog extended wheelhubs bijzetten, zodat achteraan quad even breed (of mssch 1 a 2cm breder) dan vooraan komt te staan. Het is enkel de bedoeling voor straatgebruik. Zou de originele achteras van de ltz (bouwjaar 2008) hier sterk genoeg voor zijn?

Greets

Marius
zou ik niet aan beginnen,gewoon doorsparen voor een goeie achteras.
als je as breekt op hoge snelheid heb je waarschijnlijk niks meer.
op zulke dingen zou je niet moeten besparen vind ik persoonlijk. :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie