Probleem bij olie verversen
Probleem bij olie verversen
Hallo allemaal,
Ik ben bezig met het verversen van de olie van mijn raptor 700, alleen loopt ie niet helemaal leeg
Er blijft olie in het olietankje zitten.
Heeft iemand hier ervaring mee??
Met vriendelijke groet
Ik ben bezig met het verversen van de olie van mijn raptor 700, alleen loopt ie niet helemaal leeg
Er blijft olie in het olietankje zitten.
Heeft iemand hier ervaring mee??
Met vriendelijke groet
Re: Probleem bij olie verversen
Heb je wel beiden aftappunten opengedraaid, oliepijlstok eruit en eerst ff warm gedraaid?
Yamaha Raptor 700
BJ [eind] 2006
Mods:
DMC Force 4 Duals
Powercommandor 5
Baby blue wire mod
Monster Intake
K&N High-Flow Filter
Vapor KM Teller
Powermadd Handkappen + Spiegels
Tusk Alu Tankdop
15/36 vertanding
BJ [eind] 2006
Mods:
DMC Force 4 Duals
Powercommandor 5
Baby blue wire mod
Monster Intake
K&N High-Flow Filter
Vapor KM Teller
Powermadd Handkappen + Spiegels
Tusk Alu Tankdop
15/36 vertanding
Moet je boutje onder het tankje ook los draaien?XeromeX schreef:Heb je wel beiden aftappunten opengedraaid, oliepijlstok eruit en eerst ff warm gedraaid?
Heb wel warm gedraaid en de bout onder het blok los gedraaid
Gr.
-
- Quadverslaafde
zoals xeromex al zei, bout onder olietank ook losdraaien +niet te vergeten je oliefilter uitwisselen.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
- Quadfanaat
Ik heb het al gedaan, maar heb het volgende probleem, heb er na aflopen een nieuw filter in gezet en 1,85 liter olie in gedaan, maar zie nu nog eigenlijk geen olie aan de stok, kan iemand mij vertellen hoeveel dat er nu echt in gaat, in het service manuel
geven ze aan dat er in totaal 2,3 liter in gaat, NA TOTALE REVISIE en hoe dat je het nu precies moet meten.
Met vr gr Karlo
geven ze aan dat er in totaal 2,3 liter in gaat, NA TOTALE REVISIE en hoe dat je het nu precies moet meten.
Met vr gr Karlo
-
- Quadverslaafde
gewoon olie bijgooien totdat de olie aan de onderkant van de peilstok komt, tijdje laten draaien,5 min uitzetten, peilen en evt. bijgooien totdat ie netjes op peil is.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
In het servicemanuel staat dat je eerst moet rijden, dan stil zetten even wachten en dan peilen.tjobbie schreef:gewoon olie bijgooien totdat de olie aan de onderkant van de peilstok komt, tijdje laten draaien,5 min uitzetten, peilen en evt. bijgooien totdat ie netjes op peil is.
-
- Quadverslaafde
als je het beter weet, waarom vraag je het dan?henry schreef:In het servicemanuel staat dat je eerst moet rijden, dan stil zetten even wachten en dan peilen.tjobbie schreef:gewoon olie bijgooien totdat de olie aan de onderkant van de peilstok komt, tijdje laten draaien,5 min uitzetten, peilen en evt. bijgooien totdat ie netjes op peil is.
-
- Quadfanaat
Volgens mij vroeg ik het
Hi hi , ondanks de leuke misverstandjes word iedereen hier altijd geholpen en kan ie weer lekker rijden.karloleusink schreef:Volgens mij vroeg ik het
-
- Quadverslaafde
oeps hihihi
veel succes nog
veel succes nog
-
- Quadfanaat
Heb nu 2,7 liter olie bijgegooid en nog steeds geen olie aan de stok????
Hij gebruikt geen olie trouwens
Hij gebruikt geen olie trouwens
-
- Quadfanaat
en even warm laten lopen? :O das wel heel veel hoor
wat je doet:
na aftappen, nieuw filtertje,
draai de grote imbus uit het blok, giet daar bijv. 0.9 liter olie in, zet de imbus vervolgens niet te vast is maar allu dopje
vervolgens gooi je 1 liter in het tankje, draai hem dicht, start de motor laat hem 3 minuten draaien, zet hem uit, laat hem een minuutje staan en pijlen, dan zit er altijd wat olie aan je stok, of je olie kanaal zit dicht ofzo of je pomp stuk?
succes
( test even oliedruk, zit een klein m6 boutje op je oliefilter deksel )
wat je doet:
na aftappen, nieuw filtertje,
draai de grote imbus uit het blok, giet daar bijv. 0.9 liter olie in, zet de imbus vervolgens niet te vast is maar allu dopje
vervolgens gooi je 1 liter in het tankje, draai hem dicht, start de motor laat hem 3 minuten draaien, zet hem uit, laat hem een minuutje staan en pijlen, dan zit er altijd wat olie aan je stok, of je olie kanaal zit dicht ofzo of je pomp stuk?
succes
( test even oliedruk, zit een klein m6 boutje op je oliefilter deksel )