Even voorstellen..
Even voorstellen..
Hallo,
Bij deze stel ik me dus even voor;
Mijn naam is Jeroen, ben 20j jong en heb toch een lichte interesse in een quad .
Ik ben momenteel niet in het bezit van een quad maar zou daar graag verandering in brengen.
Hij zou vooral voor woon- werkverkeer gebruikt worden en om eens uit te waaien.
Nu het volgende: ik heb nog geen quad gehad, alleen een crossmoto.
Ik ben niet in het bezit van moto-rijbewijs, enkel en alleen een rijbewijs B.
Een vriend van me heeft een Suzuki LTZ400, prachtding om mee te rijden!
Nu zou ik me er dus zelf één willen aankopen maar liefst 2dehands!
Dus ben ik het internet afgeschuimd en ben ik het volgende tegengekomen:
Bashan 300cc.. Na de zoekfunctie gebruikt te hebben gebruikt blijkbaar toch niet de beste keuze..?
Althans.. Hij zou niet intensief gebruikt worden en dus ook enkel en alleen op de baan, niet offroad..
Is er iemand die er zelf één gehad heeft of er meer vanaf weet dan alleen het uiterlijk?
Persoonlijk spreekt het uiterlijk mij nog wel aan en de slijklapjes vlak boven de wielen lijken mij vooral praktisch ..
Wat denken jullie hiervan? Kan het geschikt zijn om als 1ste quad te dienen voor een 20jarige die het geld niet van de rol te scheuren heeft ?
Alvast bedankt!
Groetjes!
Bij deze stel ik me dus even voor;
Mijn naam is Jeroen, ben 20j jong en heb toch een lichte interesse in een quad .
Ik ben momenteel niet in het bezit van een quad maar zou daar graag verandering in brengen.
Hij zou vooral voor woon- werkverkeer gebruikt worden en om eens uit te waaien.
Nu het volgende: ik heb nog geen quad gehad, alleen een crossmoto.
Ik ben niet in het bezit van moto-rijbewijs, enkel en alleen een rijbewijs B.
Een vriend van me heeft een Suzuki LTZ400, prachtding om mee te rijden!
Nu zou ik me er dus zelf één willen aankopen maar liefst 2dehands!
Dus ben ik het internet afgeschuimd en ben ik het volgende tegengekomen:
Bashan 300cc.. Na de zoekfunctie gebruikt te hebben gebruikt blijkbaar toch niet de beste keuze..?
Althans.. Hij zou niet intensief gebruikt worden en dus ook enkel en alleen op de baan, niet offroad..
Is er iemand die er zelf één gehad heeft of er meer vanaf weet dan alleen het uiterlijk?
Persoonlijk spreekt het uiterlijk mij nog wel aan en de slijklapjes vlak boven de wielen lijken mij vooral praktisch ..
Wat denken jullie hiervan? Kan het geschikt zijn om als 1ste quad te dienen voor een 20jarige die het geld niet van de rol te scheuren heeft ?
Alvast bedankt!
Groetjes!
Laatst gewijzigd door Boncari op di 10 mei, 2011 07:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst naar Bespreking Merken en Types
Reden: Verplaatst naar Bespreking Merken en Types
Re: Even voorstellen..
ik weet niet wat jou budget is
maar ik zou toch kijken voor een A merk
een raptor 350 of suzuki ltz 400 zijn ideale beginners quads en die vind je voor ongeveer 4000€ als ze 3 jaar oud zijn
kben zelf in het bezig van een ltz en met een andere uitlaat en afstelling met een 15 tands voor tandwiel kan je gerust 120 km/h rijden
maar ik zou toch kijken voor een A merk
een raptor 350 of suzuki ltz 400 zijn ideale beginners quads en die vind je voor ongeveer 4000€ als ze 3 jaar oud zijn
kben zelf in het bezig van een ltz en met een andere uitlaat en afstelling met een 15 tands voor tandwiel kan je gerust 120 km/h rijden
suzuki ltz 400 special edition
Re: Even voorstellen..
Ik zou dus eerst een goedkoop ding willen kopen..
Ik ben zelf redelijk handig (al zeg ik het zelf) met zo'n dingen, dus als er eens iets scheelt (wat zeker wel zal zijn maar daar ben ik ook van op de hoogte) ga ik het zelf proberen op te lossen.
Vroeger ook altijd oude brommertjes gehad waar altijd wel iets van werk aan was en ik had er persoonlijk even veel plezier mee dan een dure scooter. Zeker als je bekijkt dat ik het even tof vindt om er aan te werken dan er mee te rijden, al is het wel de bedoeling dat we er meer mee rijden dan we eraan gaan sleutelen .
Zo leer je zelf je voertuig kennen en doe je gelijk wat kennis op, kan toch nooit kwaad denk ik dan..
Ik heb interesse in een quad maar nooit een gehad, nu wil ik gewoon de handeling van het rijden, sturen,.. onder de knie hebben zonder bang te hebben dat er kras ofzo opkomt, zelfs om met te vallen .
Als dit allemaal goed lukt en ik blijf positief over het quadrijden dan zal ik me zeker iets anders aanschaffen zoals een Yamaha of een Suzuki.
Momenteel dacht ik iets goedkoop aan te schaffen (2dehands tussen de 1200 en 1500 euro voor zo een Bashan 300cc)
En daaruit veel te leren, hopelijk wordt mijn denken ook positief beloond op een dag .
Groetjes!
Ik ben zelf redelijk handig (al zeg ik het zelf) met zo'n dingen, dus als er eens iets scheelt (wat zeker wel zal zijn maar daar ben ik ook van op de hoogte) ga ik het zelf proberen op te lossen.
Vroeger ook altijd oude brommertjes gehad waar altijd wel iets van werk aan was en ik had er persoonlijk even veel plezier mee dan een dure scooter. Zeker als je bekijkt dat ik het even tof vindt om er aan te werken dan er mee te rijden, al is het wel de bedoeling dat we er meer mee rijden dan we eraan gaan sleutelen .
Zo leer je zelf je voertuig kennen en doe je gelijk wat kennis op, kan toch nooit kwaad denk ik dan..
Ik heb interesse in een quad maar nooit een gehad, nu wil ik gewoon de handeling van het rijden, sturen,.. onder de knie hebben zonder bang te hebben dat er kras ofzo opkomt, zelfs om met te vallen .
Als dit allemaal goed lukt en ik blijf positief over het quadrijden dan zal ik me zeker iets anders aanschaffen zoals een Yamaha of een Suzuki.
Momenteel dacht ik iets goedkoop aan te schaffen (2dehands tussen de 1200 en 1500 euro voor zo een Bashan 300cc)
En daaruit veel te leren, hopelijk wordt mijn denken ook positief beloond op een dag .
Groetjes!
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: Even voorstellen..
ik zou een kijken op chinaquad.nl, daar hebben ze veel ervaring met bashans en kunnen ze exact de voors en tegens aangeven
oh ja, en welkom btw.
oh ja, en welkom btw.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Re: Even voorstellen..
Welkom
Persoonlijk zou ik zeggen laat die prullen lekker staan
Prijs is leuk. alleen de kwaliteit niet.
Kijk eerder voor een B merk.
Zoals goes Access barossa. Of voor een Yamaha Warrior die tegenwoordig ook een leuk prijskaartje hebben.
Maar als je echt een bashan wilt raad ik je aan om je er wel over in te lezen op chinaquad. zoals Tjobbie aangaf.
Persoonlijk zou ik zeggen laat die prullen lekker staan
Prijs is leuk. alleen de kwaliteit niet.
Kijk eerder voor een B merk.
Zoals goes Access barossa. Of voor een Yamaha Warrior die tegenwoordig ook een leuk prijskaartje hebben.
Maar als je echt een bashan wilt raad ik je aan om je er wel over in te lezen op chinaquad. zoals Tjobbie aangaf.
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 164
- Lid geworden op: vr 27 nov, 2009 07:33
- Locatie: Terneuzen
- Contacteer:
Re: Even voorstellen..
En nog niemand heeft het over een Kymco gehad?
een kxr bv?
of een mxu?
Kymco is kwalitatief zeer goed, zij maken oa onderdelen en motoren voor div merken (honda, bmw).
En is ook nog eens goed betaalbaar.
O ja, Welkom!
een kxr bv?
of een mxu?
Kymco is kwalitatief zeer goed, zij maken oa onderdelen en motoren voor div merken (honda, bmw).
En is ook nog eens goed betaalbaar.
O ja, Welkom!
Kymco mxu 250
Re: Even voorstellen..
je kunt ook een ouder A-merkje, zoals een Yamaha Blaster op kenteken (soms voor zo'n 2000) is een 200cc 2 takt.
Waarschijnlijk ook andere opties
Waarschijnlijk ook andere opties
Yamaha Raptor 700
BJ [eind] 2006
Mods:
DMC Force 4 Duals
Powercommandor 5
Baby blue wire mod
Monster Intake
K&N High-Flow Filter
Vapor KM Teller
Powermadd Handkappen + Spiegels
Tusk Alu Tankdop
15/36 vertanding
BJ [eind] 2006
Mods:
DMC Force 4 Duals
Powercommandor 5
Baby blue wire mod
Monster Intake
K&N High-Flow Filter
Vapor KM Teller
Powermadd Handkappen + Spiegels
Tusk Alu Tankdop
15/36 vertanding
Re: Even voorstellen..
Bedankt allemaal voor de verwelkoming!
Voor de oudere quads ben ik eerlijk gezegd niet te vinden. Zo een Banshee o.i.d is niet echt mijn smaak..
Ik heb dan dus een Bashan op de kop kunnen tikken voor een kleine 1200 euro..
1600 KM, nog goede banden, bijna nieuwe remblokken.. Kortom enkele krasjes op de matgroene( )kappen.
Ik had eerst een beetje speling op het linker voorwiel, dit is ondertussen opgelost, alle spelingen zijn verholpen en ik heb elke(!) bout en moer nagekeken en een aangedraaid.
Voorkant verlaagd, nu staan de A-armen horizontaal. Enkel de achterkant nog naar beneden draaien..
Rijdt best wel vlot, enkel gisteren trok hij een beetje naar links. Na het verlagen(alleen vanvoor) en alle spelingen te hebben verhoplen trekt hij nu soms naar rechts?
Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen? Waar moet ik op letten? Kan het zijn dat dit komt door dat de achterkant nog niet verlaagd is?
Ik heb geen overdreven camber, volgens mij staat dit goed. Misschien het toespoor regelen ? Indien ja hoe moet ik dit correct aanakken?
EDIT: toespoor heb ik reeds gevonden.. Pracht site (http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... or+regelen" onclick="window.open(this.href);return false;)
Ik moet wel zeggen dat ik er nog geen km mee heb gereden omdat ik nog aan het wachten ben op mijn plaat.
Enkel en alleen op het bedrijvenpark kan ik eens rijden, testen.
Bedankt allemaal voor reacties en meningen!
Als er interesse is plaats ik wel een foto..
Voor de oudere quads ben ik eerlijk gezegd niet te vinden. Zo een Banshee o.i.d is niet echt mijn smaak..
Ik heb dan dus een Bashan op de kop kunnen tikken voor een kleine 1200 euro..
1600 KM, nog goede banden, bijna nieuwe remblokken.. Kortom enkele krasjes op de matgroene( )kappen.
Ik had eerst een beetje speling op het linker voorwiel, dit is ondertussen opgelost, alle spelingen zijn verholpen en ik heb elke(!) bout en moer nagekeken en een aangedraaid.
Voorkant verlaagd, nu staan de A-armen horizontaal. Enkel de achterkant nog naar beneden draaien..
Rijdt best wel vlot, enkel gisteren trok hij een beetje naar links. Na het verlagen(alleen vanvoor) en alle spelingen te hebben verhoplen trekt hij nu soms naar rechts?
Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen? Waar moet ik op letten? Kan het zijn dat dit komt door dat de achterkant nog niet verlaagd is?
Ik heb geen overdreven camber, volgens mij staat dit goed. Misschien het toespoor regelen ? Indien ja hoe moet ik dit correct aanakken?
EDIT: toespoor heb ik reeds gevonden.. Pracht site (http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... or+regelen" onclick="window.open(this.href);return false;)
Ik moet wel zeggen dat ik er nog geen km mee heb gereden omdat ik nog aan het wachten ben op mijn plaat.
Enkel en alleen op het bedrijvenpark kan ik eens rijden, testen.
Bedankt allemaal voor reacties en meningen!
Als er interesse is plaats ik wel een foto..
Re: Even voorstellen..
het komt omdat hij van achter niet verlaagt is
suzuki ltz 400 special edition
Re: Even voorstellen..
Ik heb geen sleutel om de ring va de veer los te krijgen .Gielen_24 schreef:het komt omdat hij van achter niet verlaagt is
Heb geprobeerd om de ring los te tikken maar ben een beetje bang om de ring te beschadigen.
De voorste ringen kreeg ik los maar de achterste staat echt vast!
Groetjes!
Re: Even voorstellen..
Waar is cyclonedriver als je hem nodig hebt?beaviz schreef:En nog niemand heeft het over een Kymco gehad?
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Even voorstellen..
Ondertussen dus een sleutel gevonden en vanachter ook verlaagd. Wielen tegoei gezet met een beetje toespoor..
Ik moet zeggen; Hij drift nu wel lekker door de bochten .
Wegligging is een pak verbeterd nu al!
Groetjes
Ik moet zeggen; Hij drift nu wel lekker door de bochten .
Wegligging is een pak verbeterd nu al!
Groetjes
Re: Even voorstellen..
Welkom op het forum!!
Hoe heb je dat verlagen gedaan?? Met van die blokjes?
Hoe heb je dat verlagen gedaan?? Met van die blokjes?
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700