Raptor 700R 2007, Update P. 15
Re: Raptor 700R 2007, nieuwe foto's p 14
Zeer vet!
Zijn de veertjes te zacht?
Yamaha YFZ480Build in progress
de vereb krijg je echt aleen goe met meer druk en andere spiralen geloof me
-
- Easy Quadrider
- Contacteer:
Ja zijn te soft en slaan helemaal uit, heb helaas Petoe's topic te laat gelezen.-Laurens- schreef:Zeer vet!
Ben al aan het kijken voor andere of r1/r6 of rpm veren
Groet Marco
-
- Easy Quadrider
- Contacteer:
Hij is echt vet geworden!!! Respect
Moeten nog ff wat afspreken voor die powertip
Groeten Mellos
Groeten Mellos
*Raptor700R 08
*Yamaha YZF426SM
*Full Carbon Yamaha YZFR1 20cm verlengd!!!
WWW.MCMOTOREN.NL
*Yamaha YZF426SM
WWW.MCMOTOREN.NL
-
- Easy Quadrider
- Contacteer:
kunnen we gelijk effe een rondje rijeMellos700R schreef:Hij is echt vet geworden!!! Respect
Groeten Mellos
-
- Easy Quadrider
- Contacteer:
Moet ik natuurlijk wel met de Raptor komen
*Raptor700R 08
*Yamaha YZF426SM
WWW.MCMOTOREN.NL
*Yamaha YZF426SM
WWW.MCMOTOREN.NL
-
- Easy Quadrider
- Contacteer:
Wel zo leuk toch?Mellos700R schreef:Moet ik natuurlijk wel met de Raptor komen
-
- Easy Quadrider
- Contacteer:
Weer wat nieuw besteld (nou ja niet helemaal nieuw)
-
- Easy Quadrider
- Contacteer:
Vanmiddag maar eens even aan het sleutelen geweest;
Het opnieuw uitlijnen valt net mee, heb nu zo'n 9mm toespoor staan maar hij is zoekeriger dan voorheen. Ik heb zelf het idee dat de achterkant nog een beetje moet zakken, maar weet dit niet zeker. Is dit op een of andere manier te meten?'
Hij kan nog zakken want ik heb de verlagingslink laten zitten.
Als ik alles straks naar wens heb dan gaan ze er weer af en worden de veren gepoedercoat.
Groet Marco
P.S. qua vering vind ik ze fijn rijden.
Het opnieuw uitlijnen valt net mee, heb nu zo'n 9mm toespoor staan maar hij is zoekeriger dan voorheen. Ik heb zelf het idee dat de achterkant nog een beetje moet zakken, maar weet dit niet zeker. Is dit op een of andere manier te meten?'
Hij kan nog zakken want ik heb de verlagingslink laten zitten.
Als ik alles straks naar wens heb dan gaan ze er weer af en worden de veren gepoedercoat.
Groet Marco
P.S. qua vering vind ik ze fijn rijden.
- yamahakoppel
- Quad GOD
Re: Raptor 700R 2007, Update P. 15
regel uw spoor recht en dit met iemand er op en de achterkant moet zakken ja
ik ben verschillende zondagen bezig geweest aan mijne maat zijne, die moest vanvoor omhoog maar hij wou niet en vanachter zakken kon niet met zijn ketting en uitlaat en omdat hij soms met 2 rijd
als je de bodemruimte op het achterste punt van je kader zelf meet ( aan uw voet steun) moet dit met gewicht lager zijn dan het laagste punt vanvoor daar waar uw onderste A-arm vast hangt kortste tegen uw moterblok
mijne maat lag vanvoor op dat punt op 6cm en vanachter op 6,5cm en die zocht. had het spoor recht gezet, open, dicht alles bleef zoeken. vering harder, zachter niks. stuurdemper hard zacht, banden gewisselt breed, smal, hoog- laag profiel, scooter banden geen verschil moest vanvoor omhoog volgens mij en hij maar zagen plat moet ik en dit en dat. ik werd er GEK van heb hem eens mijn gedacht gezegt en grof geantwoord ( gelijk ik ben ) na wat zoeken en regelen eindelijk wat afgesteld gekregen stuurdemper hard gezet, spoor recht met gewicht. vering zacht uitgaand, middel hard ingaand. als vering te snel terug uit gaat dan krijg je de neiging dat de quad na een hobbel direct op zij uit gegooid word
quad ligt nu nog op 6 van voor en 6,5 achter zoekt op een hobbelbaan soms nog even maar durft nu toch 130 te rijden En toen kwam hij af met het idee EN NU PLATTER!! heb hem direct buiten gejaagt
probleem was ook dat hij andere A-armen van houser gestoken had en een verlengde brug en we dus alle mogelijke ideeên van oorzaken moesten zoeken en oplossingen hebben zelfs andere veren gestoken gehad van technoflex omdat we dachten dat de originele te zwak waren
ik ben verschillende zondagen bezig geweest aan mijne maat zijne, die moest vanvoor omhoog maar hij wou niet en vanachter zakken kon niet met zijn ketting en uitlaat en omdat hij soms met 2 rijd
als je de bodemruimte op het achterste punt van je kader zelf meet ( aan uw voet steun) moet dit met gewicht lager zijn dan het laagste punt vanvoor daar waar uw onderste A-arm vast hangt kortste tegen uw moterblok
mijne maat lag vanvoor op dat punt op 6cm en vanachter op 6,5cm en die zocht. had het spoor recht gezet, open, dicht alles bleef zoeken. vering harder, zachter niks. stuurdemper hard zacht, banden gewisselt breed, smal, hoog- laag profiel, scooter banden geen verschil moest vanvoor omhoog volgens mij en hij maar zagen plat moet ik en dit en dat. ik werd er GEK van heb hem eens mijn gedacht gezegt en grof geantwoord ( gelijk ik ben ) na wat zoeken en regelen eindelijk wat afgesteld gekregen stuurdemper hard gezet, spoor recht met gewicht. vering zacht uitgaand, middel hard ingaand. als vering te snel terug uit gaat dan krijg je de neiging dat de quad na een hobbel direct op zij uit gegooid word
quad ligt nu nog op 6 van voor en 6,5 achter zoekt op een hobbelbaan soms nog even maar durft nu toch 130 te rijden En toen kwam hij af met het idee EN NU PLATTER!! heb hem direct buiten gejaagt
probleem was ook dat hij andere A-armen van houser gestoken had en een verlengde brug en we dus alle mogelijke ideeên van oorzaken moesten zoeken en oplossingen hebben zelfs andere veren gestoken gehad van technoflex omdat we dachten dat de originele te zwak waren
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
-
- Easy Quadrider
- Contacteer:
Dank voor de zeer uitgebreide uitleg!!
Ik denk dat hij nu iets naar beneden moet achter en wil ook de vering afstellen zoals je zegt. Als ik dat gedaan heb ga ik het spoor naar smaak afstellen.
Weet iemand hoe dat werkt afstellen van r1/r6 veren er zit boven en onder een stel schroefje op??
Groeten Marco
Ik denk dat hij nu iets naar beneden moet achter en wil ook de vering afstellen zoals je zegt. Als ik dat gedaan heb ga ik het spoor naar smaak afstellen.
Weet iemand hoe dat werkt afstellen van r1/r6 veren er zit boven en onder een stel schroefje op??
Groeten Marco
Schroefje naar links draaien = zachter
schroefje naar rechts draaien = harder
schroefje naar rechts draaien = harder
Yamaha Banshee 350 2011 (kleuren 2007)"Low-Rider"
- yamahakoppel
- Quad GOD
de onderste is ingaande weerstand
de bovenste is uitgaande weerstand
volledig links en 2 standjes terug is de minimum afstelling die je mag hebben, als je zachtjes draaid voel je kleine klikjes elk klikje is een andere afstelling
na de afstelling voel je nog niet direct verschil moet je een kleine test rit maken eer je echt iets voelt
de bovenste is uitgaande weerstand
volledig links en 2 standjes terug is de minimum afstelling die je mag hebben, als je zachtjes draaid voel je kleine klikjes elk klikje is een andere afstelling
na de afstelling voel je nog niet direct verschil moet je een kleine test rit maken eer je echt iets voelt
Groetjes Kris
-
- Easy Quadrider
- Contacteer:
Dank Jenzie! ( met die mooie Banchee )
Dank Yamahakoppel ( Moet dit niet bijna Yamahafamilie worden?? )
Met deze info kan ik aan de slag, ik houd jullie op de hoogte.
Groet Marco
Dank Yamahakoppel ( Moet dit niet bijna Yamahafamilie worden?? )
Met deze info kan ik aan de slag, ik houd jullie op de hoogte.
Groet Marco