65-jarige overleden na ongeval met quad in Koekelare
-
- Quadfanaat
65-jarige overleden na ongeval met quad in Koekelare
Ik las net het volgende op HLN
Een 65-jarige man uit Koekelare is vanmiddag om het leven gekomen toen hij met zijn quad tegen een muur reed. Bij hem achterop zat het vijfjarig kindje van zijn buren. Het kind werd overgebracht naar het Henri Serruysziekenhuis in Torhout, maar zijn toestand is niet kritiek.
De man zelf kwam bij het ongeval met zijn hoofd tegen de muur terecht. De hulpdiensten hebben nog 20 minuten lang geprobeerd om de man te reanimeren, maar het mocht niet baten.
Het ongeval gebeurde kort voor de middag in de Barnestraat in Koekelare. De man was met zijn quad wat op het veld gaan rijden. Toen hij terugkwam en de weg wou oversteken, schoot de quad om een nog onbekende reden vooruit tot tegen de muur. De verkeersdeskundige voerde een onderzoek uit naar de precieze omstandigheden, maar de resultaten van dat onderzoek zijn nog niet bekend. (belga/svm)
bron:http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... lare.dhtml
Sterkte aan de familie en nabestaanden!
Een 65-jarige man uit Koekelare is vanmiddag om het leven gekomen toen hij met zijn quad tegen een muur reed. Bij hem achterop zat het vijfjarig kindje van zijn buren. Het kind werd overgebracht naar het Henri Serruysziekenhuis in Torhout, maar zijn toestand is niet kritiek.
De man zelf kwam bij het ongeval met zijn hoofd tegen de muur terecht. De hulpdiensten hebben nog 20 minuten lang geprobeerd om de man te reanimeren, maar het mocht niet baten.
Het ongeval gebeurde kort voor de middag in de Barnestraat in Koekelare. De man was met zijn quad wat op het veld gaan rijden. Toen hij terugkwam en de weg wou oversteken, schoot de quad om een nog onbekende reden vooruit tot tegen de muur. De verkeersdeskundige voerde een onderzoek uit naar de precieze omstandigheden, maar de resultaten van dat onderzoek zijn nog niet bekend. (belga/svm)
bron:http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... lare.dhtml
Sterkte aan de familie en nabestaanden!
-
- Easy Quadrider
- Contacteer:
Re: 65-jarige overleden na ongeval met quad in Koekelare
sterke gewenst aan de familie en ik betreur het spijtige verlies van een goede quadmakker
R.I.P. Gilbert
R.I.P. Gilbert
Iemand van het forum?
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Toeschouwer
Zag gisteravond op het nieuws, dat de minister naar aanleiding van dit ongeval de quad zo snel mogelijk wil opnemen in het verkeersregelement, omdat deze momenteel nog nergens duidelijk beschreven staat.
Hij vermelde erbij, dat het aantal quadongevallen drastisch is toe genomen, maar in de reportage werd ook vermeld, dat de quad verkoop sterk was toegenomen. Kan aan mij liggen, maar als het aantal quad gebruikers toe neemt, dan is dit een logische vervolg.
Er was zelfs al een nieuw verkeersbord ontwikkeld met een quadverbod
Greetz M
Hij vermelde erbij, dat het aantal quadongevallen drastisch is toe genomen, maar in de reportage werd ook vermeld, dat de quad verkoop sterk was toegenomen. Kan aan mij liggen, maar als het aantal quad gebruikers toe neemt, dan is dit een logische vervolg.
Er was zelfs al een nieuw verkeersbord ontwikkeld met een quadverbod
Greetz M
Pain is temporary...........Pride is forever
Ten eerste: RIP aan de quadrijder en veel sterkte gewenst aan familie en vrienden
Ten tweede: Het opnemen van de quad in het reglement is niet enkel door dit accident.
Het invoeren van dat verkeersbord kan ik wel begrijpen, maar ik vind het kinderachtig om daarvoor 90% van de quadrijders te straffen die wel 'verstandig' kunnen rijden.
Ik zou het daarom een goed idee vinden om een rijbewijs in te voeren. Op die manier kunnen ze het vermogen verhogen en de idioten verlagen.
Ten tweede: Het opnemen van de quad in het reglement is niet enkel door dit accident.
Het invoeren van dat verkeersbord kan ik wel begrijpen, maar ik vind het kinderachtig om daarvoor 90% van de quadrijders te straffen die wel 'verstandig' kunnen rijden.
Ik zou het daarom een goed idee vinden om een rijbewijs in te voeren. Op die manier kunnen ze het vermogen verhogen en de idioten verlagen.
A motorcycle is God's gift to mankind
-
- Quad Master
mss een domme vraag:
maar moge jullie in belgie helemaal zonder rijbewijs rijden op een quad of het je minimaal een auto rijbewijs nodig zoals in nederland
maar moge jullie in belgie helemaal zonder rijbewijs rijden op een quad of het je minimaal een auto rijbewijs nodig zoals in nederland
don't ride, just fly
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
minimaal Bmike04011977 schreef:mss een domme vraag:
Wat ik me wel aanvraag: Mag je met een motorijbewijs (zonder B) ook een quad besturen?
dat lijkt mij niet
het is of een motor of een auto
warrior gsxr 1000
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
Dat is nu het mooie aan België, niets is logisch.mobydirk schreef:dat lijkt mij niet
quad met 15 kw => autorijbewijs
quad meer dan 15 kw => dan zou je een motorijbewijs nodig hebben
motofiets met 125 cc en 11 kW (of 0.16 kW/kg) => auto
Stel motorfiets 250 cc en 11 kW => moto
bromfiets 50cc en 45 km/u => A3-rijbewijs
Aixam 400cc, 4kW en 45km/u => Geen rijbewijs
België: het land van de logica, goede wegen en verstandige ministers.
alle quads zijn op de papieren max. 15 KW, dus je hebt altijd een autorijbewijs nodig voor een quad te besturen.
Yamaha YFZ480Build in progress
en ik maar denken dat we het hier in nederland ingewikeld haddenden eddy schreef:Dat is nu het mooie aan België, niets is logisch.mobydirk schreef:dat lijkt mij niet
sterkte aan alle zuider buren hahahah
warrior gsxr 1000
- raptor350
- Quadracer
Nee, ALLE quads die meer dan 50cc cilinderinhoud hebben => autorijbewijs B !!!mobydirk schreef:en ik maar denken dat we het hier in nederland ingewikeld haddenden eddy schreef:Dat is nu het mooie aan België, niets is logisch.mobydirk schreef:dat lijkt mij niet
sterkte aan alle zuider buren hahahah
Ongeacht aantal KW, gewicht ... Maakt allemaal niet uit, met een motorrijbewijs A , mag je NOOIT een quad besturen.
Belgie is indd het land die steeds de makkelijk zaken altijd omzet naar extreem ingewikkelde zaken door de meest zotte regels en wetten uit te vinden !!
De vierwielige quad is niet in het verkeersregelemnt in Belgie opgenomen! Daarom zijn er zoveel vragen en vergissingen.
Nu wil Etienne Schoupe de quads wel laten opnemen in het Belgische verkeersregelement, maar dit is zeer zeker in ons nadeel ! Zeer strenge wetten etc ....
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
Freestyle rules crosseeuuuhhh !