Schouppe wil verkeersborden voor quads

Groepeer hier berichten mbt quad verboden !
den eddy
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2010 12:42
Locatie: Kortrijk

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door den eddy »

Jeroen1991 schreef:
den eddy schreef:jaarlijkse wegentaks :)
Ik toch niet zover ik weet, buiten de verzekeringen niets..
Ofwel zou de papa dat telkens braaf moeten betalen maar dat lijkt me sterk... :D
Geloof me maar: ieder ingeschreven voertuig wordt belast met wegentaks, verzekeringspremie en eenmalige BIV (Belasting voor Inschrijving Voertuig)
A motorcycle is God's gift to mankind
nicknamebelgium
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: za 21 okt, 2006 12:18
Locatie: leuven

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door nicknamebelgium »

behalve voertuigen tot 125cc
2010 raptor 700
den eddy
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2010 12:42
Locatie: Kortrijk

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door den eddy »

Eindelijke eens een verstandige minister
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 110612_015" onclick="window.open(this.href);return false;
A motorcycle is God's gift to mankind
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door JohnBeton »

al die zogezegde tegenstanders die vinden dat quads niet op de openbare weg mogen zijn in 90% van de gevallen ofwel fietsterroristen of ruiters.
En van deze groepen vind ik ook dat ze niet op de openbare weg thuishoren wegens nog veel gevaarlijker.
den eddy
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2010 12:42
Locatie: Kortrijk

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door den eddy »

JohnBeton schreef:al die zogezegde tegenstanders die vinden dat quads niet op de openbare weg mogen zijn in 90% van de gevallen ofwel fietsterroristen of ruiters.
En van deze groepen vind ik ook dat ze niet op de openbare weg thuishoren wegens nog veel gevaarlijker.
Nu ben je even slecht bezig als de tegenstanders van quads. Iedereen heeft het recht om zijn hobby te oefenen en als iedereen rekening houdt met elkaar dan zouden er nooit problemen. Waarom zijn ruiters gevaarlijker? Omdat de paarden verschieten als je er langs raast met de quad?
A motorcycle is God's gift to mankind
nicknamebelgium
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: za 21 okt, 2006 12:18
Locatie: leuven

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door nicknamebelgium »

vanaf september ist zover :verymad:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/ar ... urn false;

Vanaf 1 september komt er een verbodsbord voor quads in het leven geroepen. Open Vld-senator Guido De Padt is tevreden dat daarmee een sluitende juridische oplossing komt in de aanpak van de quadproblematiek, maar vraagt zich af of de algemene maatregel wel noodzakelijk is, en of er al niet voldoende maatregelen zijn.

Schouppe heeft KB klaar
De federale staatsecretaris voor Mobiliteit, Etienne Schouppe (CD&V), heeft een Koninklijk Besluit klaar dat nog deze maand zou worden ondertekend door de koning. Daarmee wordt de mogelijkheid voorzien om een plaatselijk verbod op quads in te voeren. Voor de tegenstanders van quads zijn die voertuigen niet gemaakt voor op de openbare weg en zorgen ze voor lawaaihinder.

Steeds minder quads verkocht
Uit cijfers die senator De Padt opvroeg bij de staatssecretaris en de sector van quadverkopers, blijken er in België ongeveer 25.000 quads te zijn. Er worden echter steeds minder quads verkocht. Een aanzienlijk deel van de quads wordt ook gebruikt door landbouwers en overheidsdiensten. Die voertuigen veroorzaken meestal geen overlast.

"Alle gebruikers gestraft"
"Met een quadverbod viseren we alle quadgebruikers, ook diegenen die geen overlast veroorzaken en geen asociaal gedrag vertonen of die een quad om utilitaire redenen gebruiken", aldus de senator. "Uiteindelijk wordt een volledige categorie van gebruikers gestraft voor het onaangepaste gedrag van een kleine groep overlastveroorzakers."

Daarnaast moeten we ons ook de vraag stellen of de bestaande maatregelen niet volstaan om de overlastveroorzakers uit het verkeer te plukken en te beboeten, zo luidt het verder. (belga/lb)
2010 raptor 700
den eddy
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2010 12:42
Locatie: Kortrijk

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door den eddy »

Is dit voor heel België of juist Brussel?
A motorcycle is God's gift to mankind
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 16 dec, 2009 13:56
Locatie: Lanaken

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door Jeroen1991 »

den eddy schreef:Is dit voor heel België of juist Brussel?
België, elke provincie of op welk niveau dat dan ook weer is (Belgisch systeem... :? ) kan de verbodsborden dan vrij plaatsen waar ze willen.
Yamaha Raptor 660R!
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door JohnBeton »

den eddy schreef:Nu ben je even slecht bezig als de tegenstanders van quads. Iedereen heeft het recht om zijn hobby te oefenen en als iedereen rekening houdt met elkaar dan zouden er nooit problemen. Waarom zijn ruiters gevaarlijker? Omdat de paarden verschieten als je er langs raast met de quad?
Je hoeft nog niet met een quad langs een paard door te rijden om het te doen verschieten, dat bedoel ik helemaal niet.
Ik bedoel gewoon als quads een gevaar op de baan zijn, dan zijn ruiters en grote groepen fietsers dat ook.
Er zijn al meer paarden op de weg aangereden door auto's dan dat er ongevallen met quads gebeurd zijn.
Elk weekend gebeuren er wel ongevallen met grote groepen fietsers waar iemand op inrijdt.
Ik zeg niet dat zij hun hobby niet meer mogen uitoefenen, maar als de quad niet op de baan mag wegens 'te gevaarlijk', zij evenmin.
En op wederzijds begrip rekenen... Ik heb het geprobeerd, ik zet altijd m'n quad aan de kant of stil voor groepen fietsers en ruiters.
Laatst gooide er ene zijne velo voor mijn quad om mij te beletten om door te rijden. Terwijl ik met de koppeling ingedrukt in 2de vitesse door de berm reed om hun niet te storen. En dit nog op een openbare weg waar ik legaal doormag.

Van mij part bannen ze de quads op elke openbare weg, ik rij toch niet graag meer op de baan. Maar ze moeten achteraf niet komen klagen en janken dat er overal wild gecrost wordt.
Bij de hobby motorcrossers was het identiek hetzelfde, overal sluiten ze de omlopen, resultaat -> wildcrossers.
Bij de autosport van hetzelfde, brustem dicht, je vind amper een betaalbare plaats om je even uit te leven, resultaat -> straatraces...

Het enige wat ze doen is kiezers paaien, maar uiteindelijk verplaatsen ze hun problemen op een manier dat juist die kiezer er uiteindelijk de dupe van is.
den eddy
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2010 12:42
Locatie: Kortrijk

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door den eddy »

JohnBeton schreef: En op wederzijds begrip rekenen... Ik heb het geprobeerd, ik zet altijd m'n quad aan de kant of stil voor groepen fietsers en ruiters.
Je moet blijven proberen. :mrgreen:
Ik ga akkoord met wat je zegt, buiten het verbannen van de quad. Want ik rijd wel nog graag op straat. :)
Hopelijk gebruiken de gemeenten hun gezond verstand. Nog een jaar of twee die zever slikken en dan ben ik zelfstanding. De quadcarrière wordt dan voorlopig opgeborgen en ik stap over naar de moto's.
A motorcycle is God's gift to mankind
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 16 dec, 2009 13:56
Locatie: Lanaken

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door Jeroen1991 »

Time for action! :qfb:
Yamaha Raptor 660R!
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 16 dec, 2009 13:56
Locatie: Lanaken

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door Jeroen1991 »

Time for Febiac to start again...

http://www.febiac.be/public/content.aspx?FID=622" onclick="window.open(this.href);return false;
Yamaha Raptor 660R!
dannyhellride
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: di 12 mar, 2019 07:03

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door dannyhellride »

Niemand ga tegen mij zeggen dat ik niet met mijn quad mag rijden , triestige mensen die niks anders te doen hebben dan altijd op andere zitten te zeiken België is een ziekelijk land met teveel politiekers zogenaamde lullers en verprutsers en die groene vuile geite wollen sokken zijn de grootste hypocrieten dat er rond lopen

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 4 met Tapatalk
Plaats reactie