2 personen op quad door de vingers zien?
-
- Quadracer
2 personen op quad door de vingers zien?
Voor dat iedereen begint te zeggen dat dit al zo vaak besproken is:
Ja, ik weet dat je niet met 2 personen op een quad mag als het niet op je papieren staat etc.
Maar: kijkt de politie daar ook naar?
Wie heeft hier ervaring mee?
M.a.w word je ook echt aangehouden als je met 2 op een quad zit, om te kijken of je dat wel mag en of dit in je papieren staan?
Nu wil ik hier natuurlijk geen 'illegale' dingen gaan promoten maar ik vroeg me dit af voor korte ritjes, bv. als iemand gewoon eens een stukje wil mee rijden voor te kijken hoe het is ofzo, ff een blokje om.
Greetz!
Ja, ik weet dat je niet met 2 personen op een quad mag als het niet op je papieren staat etc.
Maar: kijkt de politie daar ook naar?
Wie heeft hier ervaring mee?
M.a.w word je ook echt aangehouden als je met 2 op een quad zit, om te kijken of je dat wel mag en of dit in je papieren staan?
Nu wil ik hier natuurlijk geen 'illegale' dingen gaan promoten maar ik vroeg me dit af voor korte ritjes, bv. als iemand gewoon eens een stukje wil mee rijden voor te kijken hoe het is ofzo, ff een blokje om.
Greetz!
Yamaha Raptor 660R!
-
- Quadverslaafde
Re: 2 personen op quad door de vingers zien?
je zou hier je kenteken is in moeten voeren zodat je precies kan zien wat er op jou kenteken geregistreerd staat.
kijk even bij eigenschappen, misschien staat er wel bij dat je er met 2 personen opmag.
https://ovi.rdw.nl/
kijk even bij eigenschappen, misschien staat er wel bij dat je er met 2 personen opmag.
https://ovi.rdw.nl/
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
- yamahakoppel
- Quad GOD
tjobbie denk niet dat belgische quads geregistreerd staan in nederland
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
-
- Quadverslaafde
oh shit sorry, niet in de gaten gehad dat ie uit belgie kwam
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
- jumper2110
- Quadracer
Een neef van mij is agent en ik had aan hem net dezelfde vraag gesteld. Hij antwoordde me dat ze je niet zullen tegenhouden omdat ze zelf niet weten hoe het juist zit met quads.
Ik had dit probleem in het begin ook..
ben gaan vragen bij MCG- racing en blijkt dat je in België gewoon met twee op een quad mag als je dit wel aangeeft bij de verzekering. Op de quad zelf staat van niet ma dat zou komen omdat het Amerikaans is. Bij mijn vorige quad stond het ook op het gelijkvormigheidsattest bij het aantal te vervoeren persoon dat het er twee mogen zijn. Bij mijn ltz nu staat der dan weer nix op..
En moeste ze daar ongelijk hebben, vriend van mij is al aangehouden geweest terwijl hij zen vriendin bij hadden, ze vroegen hem enkel na de papieren om te kijken of het geen gestolen voertuig was, verder maakte ze nergens een probleem van..
Gr
ben gaan vragen bij MCG- racing en blijkt dat je in België gewoon met twee op een quad mag als je dit wel aangeeft bij de verzekering. Op de quad zelf staat van niet ma dat zou komen omdat het Amerikaans is. Bij mijn vorige quad stond het ook op het gelijkvormigheidsattest bij het aantal te vervoeren persoon dat het er twee mogen zijn. Bij mijn ltz nu staat der dan weer nix op..
En moeste ze daar ongelijk hebben, vriend van mij is al aangehouden geweest terwijl hij zen vriendin bij hadden, ze vroegen hem enkel na de papieren om te kijken of het geen gestolen voertuig was, verder maakte ze nergens een probleem van..
Gr
-
- Quadracer
Maar dan gaat de verzekering ook omhoog zeker?MQC schreef:Ik had dit probleem in het begin ook..
Gr
Yamaha Raptor 660R!
nee bij mij eigenlijk niet. tis ma gewoon dat ze niet kunne beginne zeike as ge get aan de hand krijgt. staat dan gewoon in dat dossier vermeld verder heb ik daar geen last van gehad..Jeroen1991 schreef:Maar dan gaat de verzekering ook omhoog zeker?MQC schreef:Ik had dit probleem in het begin ook..
Gr
behalve de 2e persoon bij te verzekeren zou ik ook de labels/stickers van de quad verwijderen waar op staat dat je niemand mag meenemen.(heb ikzelf ook gedaan)
Indien een agent bij een ongeval zo'n plaatje/label ziet heb je ondanks je verzekering de poppen aan t dansen.
Indien een agent bij een ongeval zo'n plaatje/label ziet heb je ondanks je verzekering de poppen aan t dansen.
Bij mij staat ook op mijn kentekenbewijs dat ik 2 personen mee mag nemen. Er stond eerst 1 persoon op, maar dat heb ik laten wijzigen bij de RDW. Dus ik ben niet bang voor mijn warning labels en de politie
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Laat die warning labels maar lekker zitten. Als de quad niet voor twee personen gebouwd is, zoals sportquads, dan is je weggedrag heel anders als je er met z'n tweeën op gaat zitten. Dat mag de volgende eigenaar van je quad ook best weten.petern schreef:behalve de 2e persoon bij te verzekeren zou ik ook de labels/stickers van de quad verwijderen waar op staat dat je niemand mag meenemen.(heb ikzelf ook gedaan)
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Quadracer
Staat in de Owner's manual!Jazzy schreef:Laat die warning labels maar lekker zitten. Als de quad niet voor twee personen gebouwd is, zoals sportquads, dan is je weggedrag heel anders als je er met z'n tweeën op gaat zitten. Dat mag de volgende eigenaar van je quad ook best weten.petern schreef:behalve de 2e persoon bij te verzekeren zou ik ook de labels/stickers van de quad verwijderen waar op staat dat je niemand mag meenemen.(heb ikzelf ook gedaan)
En ik heb ze er al een tijdje terug gewoon vanaf gehaald omdat ze lelijk zijn.
Yamaha Raptor 660R!
-
- Toeschouwer
Ik rij regelmatig met mijn vriendin achterop en dat gaat super. Geen probleem met de wegligging. Tjah je moet natuurlijk wel normaal rijden, maar dat moet je ook als je met 2 personen op een gewone motor rijdt. En ik rij dan alleen op de openbare weg.Laat die warning labels maar lekker zitten. Als de quad niet voor twee personen gebouwd is, zoals sportquads, dan is je weggedrag heel anders als je er met z'n tweeën op gaat zitten. Dat mag de volgende eigenaar van je quad ook best weten.
Moet er miss wel bij vermelden, dat mijn quad vrij laag ligt en hierdoor niet zwiept.
Greetz M
Pain is temporary...........Pride is forever