1 ste versnelling kapot
1 ste versnelling kapot
hey iedereen
ik heb iets te hard opgetrokken met de quad en nu denk ik dat de 1 ste versnelling (tandwiel ) kapot is,
als ik achteruit of in de eerste rijd dan shokt hij ,de 2 de tot 4 de heeft dit niet.
weet iemand hoe ik die verander en hoe duur zo een tandwiel is?
ik heb een eagle motorsports LYDA203D
ik heb de schroeven rondon de versnellingspook al los geschroefd maar krijg zo de kap er niet vanaf.
kan iemand mij helpen, mischien iemand die foto's ofzo weet staan over hoe je aan de versnelling kan komen?
Dank bij voorbaat
ik heb iets te hard opgetrokken met de quad en nu denk ik dat de 1 ste versnelling (tandwiel ) kapot is,
als ik achteruit of in de eerste rijd dan shokt hij ,de 2 de tot 4 de heeft dit niet.
weet iemand hoe ik die verander en hoe duur zo een tandwiel is?
ik heb een eagle motorsports LYDA203D
ik heb de schroeven rondon de versnellingspook al los geschroefd maar krijg zo de kap er niet vanaf.
kan iemand mij helpen, mischien iemand die foto's ofzo weet staan over hoe je aan de versnelling kan komen?
Dank bij voorbaat
Re: 1 ste versnelling kapot
de kosten van het tandwiel zullen wel mee vallen, maar dan het er in plaatsen
zie er eerst maar aan te komen
de onderdelen voorziening bij dat soort merken, laat nog wel eens te wensen over
en om bij een versnellingsbak tandwiel te komen moet je hele blok worden uitgebouwd, en de carters gesplitst worden
geen klusje voor een beginneling
de onderdelen voorziening bij dat soort merken, laat nog wel eens te wensen over
en om bij een versnellingsbak tandwiel te komen moet je hele blok worden uitgebouwd, en de carters gesplitst worden
never drive faster then your angel can fly
weet je een prijs van deze tandwiel? en als de blok eruit is is die dan simpel terug in elkaar te zetten en heb ik een nieuwe pakking nodig?mx jake schreef:de kosten van het tandwiel zullen wel mee vallen, maar dan het er in plaatsen
en kan ik zo niet een kijkje nemen in de versnellingsbak? mischien is de tandwiel verkeerd geschoven ofzo? want vind het gek na iets te grof de ontkoppeling los te laten en veel gas dat deze breekt
ik heb aan de kant van de versnellingspook de schroeven al eens losgemaakt maar die kap krijg ik er dan niet vanaf.
of kan er iets anders kapot zijn want hij gaat een beetje en dan hoor ik tandengeknars en hij heeft het alleen in achteruit en 1ste versnelling
alvast bedankt voor je reactie.
een baktandwiel van een yamaha 450 kost ergens tussen de €35 en €60 (afhangelijk welke)
en om in je versnellingbak te kunnen kijken moet echt heel je blok open
als je een heeel lenig oog heb, kan je er in kijken door de olie vuldop
en ja, je zal idd ook wat pakkingen moeten vervangen
achter dat deksel aan de ene kant van je blok vind je de ontsteking
en aan de nadere kant de koppeling
en om in je versnellingbak te kunnen kijken moet echt heel je blok open
als je een heeel lenig oog heb, kan je er in kijken door de olie vuldop
en ja, je zal idd ook wat pakkingen moeten vervangen
achter dat deksel aan de ene kant van je blok vind je de ontsteking
en aan de nadere kant de koppeling
never drive faster then your angel can fly
- yamahakoppel
- Quad GOD

als er een tandwiel kapot is zit het stukje ergens in je versnellings bak hoe meer je nog probeerd te rijden hoe meer je KAPOT maalt in je bak dus nu is het 1 tandwiel en na een tijd is heel je versnellingsbak ( als nu al niet is)
laat uw olie eens af misschiens vind je al stukken of ijzervijlsel in je olie dan weet je ook al meer

laat uw olie eens af misschiens vind je al stukken of ijzervijlsel in je olie dan weet je ook al meer
bij een A merk quad zou het gek zijn ja de kwaliteit is naar de prijsmischien is de tandwiel verkeerd geschoven ofzo? want vind het gek na iets te grof de ontkoppeling los te laten en veel gas dat deze breekt
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
-
Anoniem43235
- Quadrider

Alles past maar op 1 plaats en dat is de goedeen als de blok eruit is is die dan simpel terug in elkaar te zetten
Weapon of Choice: Kawasaki KFX450R
zeer correcte uitleg LeonLeon Henderikx schreef:Alles past maar op 1 plaats en dat is de goedeen als de blok eruit is is die dan simpel terug in elkaar te zetten
grtz
maar het kan daaaagen duren voor je de juiste plek hebt gevonden 
<3 Yamaha Raptor 350 <3