Dank voor de reactie's, nu misschien een hele domme vraag .
Heb schuurpapier k400 tot k2000 besteld en zal vandaag of dinsdag binnen komen.
De vraag is alleen, moet ik bij k400 beginnen of juist bij k2000. Vraag het toch maar voordat ik het fout doe haha!
wat wil je polijsten? je kappen? begin dan met een 1000 en zeker niet te hard drukken gewoon zachtjes schuren, denk er aan elke kras die je bij schuurt moet er terug uit.
plaatsen die bijna niet gekrast zijn zou ik zeker niet aan raken met schuurpapier misschiens met een 1500 of 2000 maar ook zachtjes schuren
als je bv diepere krassen heb kun je misschiens groffer gaan op die plaatsen maar denk er aan, elke kras die je bij schuurt moet er terug uit. hoeken en kanten zo weinig mogelijk schuren tenzij het moet hou in het achter hoofd kan ik op die plaats er aan met mijn polijst borstels
als je kort op de kant aan het polijsten zijt denk er aan dat uw borstel opeens achter de kant kan pakken de draairichting van uw machien omkeren kan dan helpen of uw machien draaien
voor de rest veel geluk en geduld is een mooie gave. haast en spoed is zelden goed. als je denkt even polijsten op een paar uur is dat gedaan,stop dan al maar want verschiet u niet als je na 20u schuren en polijsten nog niet klaar bent
wil u geen slechte moed geven alleen maar raad
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Kappen ga ik inderdaad polijsten, heb nog twee weken vakantie dus heb dan wat te doen.
Ga het inderdaad eerst zo goed mogelijk schuren en daarna polijsten, heb een stukje gepolijst als test alleen krijg ik de polijstpasta heel moeilijk op mijn borstel. Wat ik ook heb geprobeerd is de borstel tegen de kap aanhouden en tegelijkertijd de staaf tegen de borstel aan houden, maar ook dat werkt niet heel goed. Jij hier nog tips in?
Hier trouwens nog twee foto's van gisteren, was verschrikkelijk nat vanwege de regen dus heb de quad even laten zwemmen haha.
normaal gewoon blok pasta tegen draaiende borstel houden en terwijl ook wat over de kappen verdelen
zodra de borstel de puntjes wat vol hangen is al genoeg en het geen wat je over uw kap verdeeld hebt is eigenlijk ook maar een dunne film wat wazig. met zo een blok pasta kom je lang toe
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Wilde in eerste instantie ook nog een Leovince of Yoshimura volledig uitlaatsysteem met filter etc. aanschaffen maar denk dat ik toch beter kan gaan sparen voor een 660 of 700.
Ben nu 17 (bijna 18) en wil de quad ook nog op de weg gaan gebruiken tegen die tijd. Een 660 of 700 rijd dan een stukje fijner denk ik, want wil je een beetje door kunnen rijden moet je al bijna volgas geven met de 350. Vind het zonde om nu nog €1000,- of meer uit te gaan geven, dat haal ik er met inruilen of de verkoop toch niet meer uit en voor iets meer geld kan ik dan eventueel een zwaardere kopen (met inruil van deze).
Ga hem uiteraard nog wel goed onderhouden, alles netjes schoonhouden, kappen polijsten en misschien wat kleine dingetjes zoals andere handvatten etc.
Jammer dat je hem steeds weer moet schoonmaken haha, ga morgen weer rijden.
Deze kleding komt trouwens uit Amerika, kwaliteit lijkt me opzich vrij goed. Kleding is weer goed schoon te maken. Daarnaast zie je ook een Kenny Performance 2011 helm met bril, ook nog vrij nieuw (heb die nu een paar weekjes). Daaronder draag ik een bodyprotector met niergordel van Yamaha. Verder geen bescherming, en wacht nog op de laarzen.
Wat dragen jullie aan bescherming? Ook alleen een bodyprotector met niergordel of ook nog iets van een knie beschermer?
en jij wilt je kappen polijsten voor de krassen eruit te krijgen zinloos schuur ze gewoon wat op dat de grootste krassen eruit zijn en rij maar lekker door de modder want als je daar een week zit aan te schuren- te polijsten en uw eerste krasje is terug daar flip je (ik toch) heb het voor gehad volledig gepolijst en vriendin stapt 1keer op en veeg met haar schoen op spatbord staat er nu nog op
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Als je crosst en voortdurend in de modder zit, heeft het polijsten geen zin, geloof mij.
je kan de grootste krassen er best uit schuren, zoals Kris zei, en dan er een stickersetje overplakken.
De Raptor een tijd terug verkocht, toen een auto gekocht maar het kriebelde te erg.... De auto had ik eigenlijk niet nodig en gebruikte ik veel te weinig, deze dus verkocht en vandaag trotse eigenaar geworden van een KFX 450. Ik was in eerste instantie op zoek naar een LTZ 400 tot ik hier in de buurt een hele mooie KFX tegen kwam. Vandaag gaan kijken en een proefritje gemaakt en ik was verkocht, wat een BEEST in vergelijking met die Raptor 350. ONGELOFELIJK!
Bouwjaar 2008, op kenteken uiteraard. Kan hem eind volgende week ophalen als het goed is. Ik ben helemaal verliefd en ik heb het quadvirus weer te pakken. Ik zal de quad onroad maar ook wel af en toe offroad gebruiken, woon in Brabant dus genoeg weilanden, maislanden etc. waar ik me uit kan leven!