Gerinkel in het blok van een LTZ 400?
Gerinkel in het blok van een LTZ 400?
Hallo,
Heb nu al een tijdje op mijn LTZ 400 kunnen rijden/crossen, en echt een prachtig apparaat
Maar het probleem is als ik even me helm af doe en een stukje rijd dan hoor ik toch duidelijk een gerinkel in het blok voortkomen.
Ik heb dus ooit gehoord dat de ltz's vaak last hebben van het big end, zou het dit kunnen zijn? En wat als ik nou gewoon door blijf rijden?
Alvast heel erg bedankt
Heb nu al een tijdje op mijn LTZ 400 kunnen rijden/crossen, en echt een prachtig apparaat
Maar het probleem is als ik even me helm af doe en een stukje rijd dan hoor ik toch duidelijk een gerinkel in het blok voortkomen.
Ik heb dus ooit gehoord dat de ltz's vaak last hebben van het big end, zou het dit kunnen zijn? En wat als ik nou gewoon door blijf rijden?
Alvast heel erg bedankt
-
- Quadrider
Re: Gerinkel in het blok van een LTZ 400?
een ltz heeft luide nokken je zal altijd wel gerinkel horen hoor.niet panikeren.
Ok bedankt voor je reactie Het gaat dus wel om een 2e handse quad uit 2006, hier kan dus eigenlijk niet het big end van kapot zijn? Zelfs niet als er echt flink mee gecrossed word?craemertje schreef:een ltz heeft luide nokken je zal altijd wel gerinkel horen hoor.niet panikeren.
ik weet natuurlijk niet hoe hard het gerinkel is
maar ik zou niet al te veel risico nemen met een 4 takt
als je ermee door rijdt tot hij klapt, kan het wel eens een dure grap worden
maar ik zou niet al te veel risico nemen met een 4 takt
als je ermee door rijdt tot hij klapt, kan het wel eens een dure grap worden
never drive faster then your angel can fly
-
- Quadrider
ja als het echt klappert zou ik me ook zorgen maken maar als het maar de nokken zijn dat je hoort ringelen kan het geen kwaad hoor. rijd die anders goed ?? als het echt luid is kan je distrubitie ketting los zijn.en het ergst je big end maar dat zal je wel voelen in zijn rijden ook.
DIT IS EEN NORMAAL GELUID
http://www.youtube.com/watch?v=3On6ke2Q ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
DIT IS EEN NORMAAL GELUID
http://www.youtube.com/watch?v=3On6ke2Q ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Vandaag weer hele dag gereden, hij rijd gewoon super. En het gerinkel lijkt minder, als ik hem bijvoorbeeld alleen stationair laat draaien dan hoor ik niks opvallends. Dus het kan niet het big end zijn, anders zou ik het wel goed moeten merken?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
-
- Toeschouwer
Ik hoor ook bij mijn ltz400 een kloppend/tikkend geluid. Als hij stationair draait hoor ik het niet echt (behalve de kleppen die wat tikken). Maar als ik een stuk op een constant toerental rij (tussen de 4000 en 6000 toeren) dan hoor ik ook zo'n tikkend/kloppend geluid in het blok. Tegen mij is al gezegd geworden dat de zuiger aan het kantelen is, waardoor dat geluid ontstaat. De kilometerstand van mijn quad is 7300 km.
Wat denken jullie hiervan wat het zou kunnen zijn?
alvast bedankt
Grtz, Jeroen
Wat denken jullie hiervan wat het zou kunnen zijn?
alvast bedankt
Grtz, Jeroen
-
- Easy Quadrider
- Contacteer:
de laatse keer dak gerinkel hoorde in mijne polaris was omdat er boutjes losgekomen waren in de starterkrans en die krans loszat, der staat ne foto op een van detopic's opt forum "slepend geluid in de motor"
-
- Toeschouwer
Heb net hetzelfde aan de hand gehad bij mijn ltz... damage €800...racemini schreef:de laatse keer dak gerinkel hoorde in mijne polaris was omdat er boutjes losgekomen waren in de starterkrans en die krans loszat, der staat ne foto op een van detopic's opt forum "slepend geluid in de motor"
Suzuki Monster schreef:Heb net hetzelfde aan de hand gehad bij mijn ltz... damage €800...racemini schreef:de laatse keer dak gerinkel hoorde in mijne polaris was omdat er boutjes losgekomen waren in de starterkrans en die krans loszat, der staat ne foto op een van detopic's opt forum "slepend geluid in de motor"
Wat merkte jij voordat het gebeurde, bv erg opvallend geluid, slechter starten of minder power?
Heb er nu in de tussentijd weer 100 km bij gereden, en hij rijd nog goed start ook goed. Alleen het maakt een raar geluid
-
- Toeschouwer
flash1 schreef:Suzuki Monster schreef:Heb net hetzelfde aan de hand gehad bij mijn ltz... damage €800...racemini schreef:de laatse keer dak gerinkel hoorde in mijne polaris was omdat er boutjes losgekomen waren in de starterkrans en die krans loszat, der staat ne foto op een van detopic's opt forum "slepend geluid in de motor"
Wat merkte jij voordat het gebeurde, bv erg opvallend geluid, slechter starten of minder power?
Heb er nu in de tussentijd weer 100 km bij gereden, en hij rijd nog goed start ook goed. Alleen het maakt een raar geluid
Heb er eigenlijk niets van gemerkt op voorhand. Opeens draaide mijn starter dol, alles open gedaan en een ravage in de starter tegen gekomen. 4 schroeven binnenin losgetrild en afgebroken. Heel de starterkrans en de starterclutch vernield. Heb nu een volledig nieuwe starter ingebouwd.
Dus qua geluiden die jij hoort denk ik niet dat dit bij jouw de oorzaak is.
Als ik van jou was, zo ik die blok snel opendraaien! Als het rinkelt is het nooit goed, dus beter voorkomen dan genezen
Yamaha YFZ480Build in progress
-
- Quadrider
zet eens een filmptje erop wand kvind het een beetje erg om mss een gezond blokje open te smijten
ik denk eerder dat je een beetje op dat geluid van die nokken fixeert.ieder ltz maakt zo,n geluid en ik heb er nog geweten die dachten dat er iets verkeerd was maar dan achteraf moesten vaststellen dat het normaal was.
mvg
ik denk eerder dat je een beetje op dat geluid van die nokken fixeert.ieder ltz maakt zo,n geluid en ik heb er nog geweten die dachten dat er iets verkeerd was maar dan achteraf moesten vaststellen dat het normaal was.
mvg
Heb weer eens uitgebreid gereden met mijn quad, heb ontdekt dat mijn linker achterwiel aan het slingeren is
Heb ook maar meteen een filmpje gemaakt voor het geluid (hoop dat het een beetje te horen is )
http://www.thomasmuller.nl/quad.mov" onclick="window.open(this.href);return false;
(Zojuist even de achteras gemeten en het blijkt dus dat er een slag in de as zit Wat kan ik hier aan doen, bestaat de as uit een geheel of 2 delen?)
Heb ook maar meteen een filmpje gemaakt voor het geluid (hoop dat het een beetje te horen is )
http://www.thomasmuller.nl/quad.mov" onclick="window.open(this.href);return false;
(Zojuist even de achteras gemeten en het blijkt dus dat er een slag in de as zit Wat kan ik hier aan doen, bestaat de as uit een geheel of 2 delen?)
Een as is een deel.
Dus dat wordt wss een nieuwe achteras
Bij het filmpje heb ik maar geluid tot ong halverwege, en dan hoor ik niks meer.
en bij het eerste deel lijkt het gewoon of het de ketting is
Dus dat wordt wss een nieuwe achteras
Bij het filmpje heb ik maar geluid tot ong halverwege, en dan hoor ik niks meer.
en bij het eerste deel lijkt het gewoon of het de ketting is
Yamaha YFZ480Build in progress