Boncari schreef:Leer gewoon eerst goed rijden op deze quad, anders zit je zometeen met hetzelfde probleem met een 450, alleen mis je dan nog meer ervaring.
Het kan dat je banden niet zo goed meer zijn, maar ik denk dat je ook moet opletten dat teveel driften ook niet goed is.
Ook moet je nog veel oefenen met springen, kijk ook ff of je voorspanning van de veer goed staat, succes!
Ja, idd eerst deze quad maar eens goed leren kennen.
ja, me banden waren niet de beste meer. maar met dat driften, ik kon niet veel anders, want als ik een beetje tempo wou houden kon dat alleen, of ik moest nog zachter door de bocht gaan.
Hoe weet je dat of je voorspanning van de veer goed staat ??
Zachter de bocht doorgaan is helemaal geen slecht idee hoor, als je dan een kortere afstand moet afleggen dan doe je dit misschien wel sneller dan wanneer je vol driftend de buitenkant van de bocht aan het verkennen bent. Die rijder achter jou had dit probleem nog veel sterker, bij die lange bocht die links van de filmer begint verdwijnt hij al driftend helemaal uit beeld. Terwijl jij nog veel efficienter door de bocht gaat. Verder valt ook duidelijk op dat die rijder bijna niet naast de quad gaat hangen maar gewoon recht op blijft zitten, dat doe jij echt een stuk beter.
Boncari schreef:Oow, ik dacht dat je m echt de bocht in gooide...
Maar de voorspanning staat uitgelegd in de handleiding en er zijn een aantal topics over
Neenee, niet echt de bocht ingooien, oke zal de topics even opzoeken.
Jazzy schreef:Zachter de bocht doorgaan is helemaal geen slecht idee hoor, als je dan een kortere afstand moet afleggen dan doe je dit misschien wel sneller dan wanneer je vol driftend de buitenkant van de bocht aan het verkennen bent. Die rijder achter jou had dit probleem nog veel sterker, bij die lange bocht die links van de filmer begint verdwijnt hij al driftend helemaal uit beeld. Terwijl jij nog veel efficienter door de bocht gaat. Verder valt ook duidelijk op dat die rijder bijna niet naast de quad gaat hangen maar gewoon recht op blijft zitten, dat doe jij echt een stuk beter.
Dat is idd zo, dan zou je er mischien nog sneller uit kunnen komen. Want in die bochten, had ik hem ook echt volgas ik wou wel harder, maar hij spinde gewoon teveel.
Ook voor hobby rijder http://www.zevenhovenonwheels.com" onclick="window.open(this.href);return false; op 20 september.
Aparte wedstrijd klasse , hobby klasse , en een aparte 250 klassen.
Volgende week kan ik wel een avond vrijmaken en misschien zaterdagmiddag. Als we het niet aan het begin van de week plannen is alles ook wel weer een beetje opgedroogd!
Ik overleg begin volgende week ff en dan pb ik wel
Jij bent ook van harte welkom remco! Hopelijk krijgen we een mooi aantal crossers bij elkaar
Boncari schreef:Ik kan morgen niet, ben een eind uit de buurt
Volgende week kan ik wel een avond vrijmaken en misschien zaterdagmiddag. Als we het niet aan het begin van de week plannen is alles ook wel weer een beetje opgedroogd!
Ik overleg begin volgende week ff en dan pb ik wel
Jij bent ook van harte welkom remco! Hopelijk krijgen we een mooi aantal crossers bij elkaar
Oke, ik hoor het vanzelf wel Erwin, en zal dan kijken of ik kan en me pa me ff kan brengen
Kan je anders wel ff oppikken. Is niet zo probleem. Alleen als we s avonds gaan dan ben ik pas om 7 uur thuis en dan nog eten enzo dus als ik je dan moet oppikken wor t wel wat laat misschien.
Zaterdag is voor mij echt niet te doen helaas. Kan dan eigenlijk geen vrij krijgen....
We kijken wel even, zou wel leuk zijn om met een hele groep te gaan.