rare geluiden

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
sjarty
Quadrunner
Quadrunner

rare geluiden

Bericht door sjarty »

rij met de raptor 350 en heeft een weekje stilgestaan , nu plots sinds vanmorgen als ik gas geef maakt hij lawaai net of de luchtfilter zit los of dat geluidje als je pijp aan de cylinder los zit :shock:
weet je wel dat fittende zuigende geluidje :shock:
zowel luchtfilter als uitlaat zit nog overal goed vast , heb alleen tijdelijk andere banden steken en dit zijn achteraan 2 verschillende maar lijkt me straf dat zij dat geluid creeren.
als ik stil sta op relantie hoor je het niet enkel bij acceleratie en bij uitbolen zonder te ontkopellen , iemand een idee :?: :?: :?:
zeer vreemd :shock:
en als hij warm staat hoor ik ook een tik die zo om de 1 a 2 seconden te horen is en lijkt net of het uit de motor komt(moeilijk te localiseren) , iemand daar een idee van wat dit kan zijn :?:

hij is nog wel in garantie maar komt van paal beringen en ben ik hem weer enkele dagen kwijt :cry:
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
L.D.
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door L.D. »

Dat tikken na dat je hem hebt stil gezet is normaal denk ik, is bij onze auto en bij mijn quad ook.
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
sjarty
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door sjarty »

neenee , is als hij draait en als ik hem dan wat laat afkoelen als hij stationair draait gaat het weg :!:
Stolenquads Europe
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Ik zou bijna zeggen een kapotte pakking ergens maar aangezien hij pas nieuw is lijkt me dat stug.

Check het wel even.
Met je hoofd voor de cilinder hangen en dan eens flink gas geven en kijken of er ergens damp uitkomt.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

Teunie schreef:Ik zou bijna zeggen een kapotte pakking ergens maar aangezien hij pas nieuw is lijkt me dat stug.

Check het wel even.
Met je hoofd voor de cilinder hangen en dan eens flink gas geven en kijken of er ergens damp uitkomt.
ja lijkt me ook een kapotte pakking, gebeurt wel eens, je blok moet daarvoor perse niet oud te zijn hoor, slecht aangetrokken bouten (kan ook beteken door te hard aan te trekken dat er eentje afbreekt, kan ook door de hitte)enzo kunnen daarvan de oorzaak zijn. En die tik kan een druklossing zijn die door de pakking gaat, heb het vroeger al eens voorgehad.
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Flink sjtampen als ie koud is wil ook wel helpen om de pakking kapot te krijgen.
Of hem afspuiten met koud water als je net flink hard gereden hebt.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Marcos
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Marcos »

misschien slaat het nergens op wat ik nu ga zeggen maar draai alle bouten eens aan... misschien is het daarna weg :?: :wink:
Ride Fast, Life Is Short....
sjarty
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door sjarty »

oke dat fittende geluidje is weg , had een achterwiel andersom gemonteerd :oops:
nu is net dat tikkende geluidje er nog , daar kom ik niet direkt achter wat het is :?
zou het niet kunnen dat het de kleppen zijn die ergens tegenaan tikken als ie warm word :?: :shock:
Stolenquads Europe
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

sjarty schreef:oke dat fittende geluidje is weg , had een achterwiel andersom gemonteerd :oops:
nu is net dat tikkende geluidje er nog , daar kom ik niet direkt achter wat het is :?
zou het niet kunnen dat het de kleppen zijn die ergens tegenaan tikken als ie warm word :?: :shock:
kleppenspeling die veranderd is mischien, chek eens effen met voelmaatjes, warrior is bij te regelen met sleuteltje 8 en platte schroevendraaier. kan door trillingen wat veranderen.
sjarty
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door sjarty »

blast Racer AKA sdsracer schreef:
sjarty schreef:oke dat fittende geluidje is weg , had een achterwiel andersom gemonteerd :oops:
kleppenspeling die veranderd is mischien, chek eens effen met voelmaatjes, warrior is bij te regelen met sleuteltje 8 en platte schroevendraaier. kan door trillingen wat veranderen.
ben ik nog nooit aan geweest aan die kleppen , is dit moeilijk :?:
moet wel voelertje kopen dan want dat heb ik niet :?
staan ook nog maar 400 km op , niet beter wachten tot 1000km met onderhoed bij dealer :?:
Stolenquads Europe
Plaats reactie