Yamaha Banshee op het oog. 1 vraag

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
mobydirk
Quad Master
Quad Master

Re: Yamaha Banshee op het oog. 1 vraag

Bericht door mobydirk »

dan heb ik nog een mooie
ver tel mij dan een als je met 5 raptor's 660/700 rijd en iedereen wordt gekontroleert
dat de ene
een 3 wiellig voertuig is
en de andere een auto
dat de ene met en de andere zonder helm mag rijden
dat de ene een motor plaat achter heb en de andere 2 auto platen voor en achter heb
dat de ene wel op de snelweg mag en de andere niet
sterker nog er zit er een bij dat is een landbouw voertuig waar je een trekker rijbewijs voor moet hebben
de ene is een 1 zitter en de andere mag je met ze 2e op
en dan de mooiste
je heb 5 identieke quad's voor je
maaaar de ene is een 1 cilinder en de andere heeft er 2??????????????
al die verschillen en dan hebben we het over 1 model quad
het is toch niet te weten wat normaal is en wat niet
dan heb je nog 100 chinese quads die weer heel veel op merk quad's lijken
dus als conclusie naar mijn idee kom je bij oom agent met heel veel weg
of het slim is is weer een heeeel ander verhaal.
warrior gsxr 1000

Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

je hebt toch ook raptor 700 met italiaanse papieren (polletti) dacht ik deze hebben zelfs een 2de chassie nummer op een bijgezet plaatje staan langs het originele yamaha nummer
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Raun
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Raun »

Inderdaad. Je hebt ook Motostar RR700 etc. is allemaal goedgekeurd en er rijden er zat van rond.
Maar met een kenteken van een hele andere quad rijden, lijkt me niet de slimste oplossing. Indien ze twijfels hebben wordt dit tot op de bodem uitgezocht en reken maar dat ze daarvoor deskundige mensen hebben zitten.

Trouwens of je een autokenteken (voor en achter kentekenplaat) moet voeren ligt volgens mij aan het feit of deze gekeurd wordt met >15KW. Een eis bij een 3-wielig motorvoertuig is dat deze niet >15KW aan vermorgen mag hebben. Het frappante is dat een willekeurige quad boven de 400cc dit sowieso wel heeft. Dus wanneer je quad gekeurd wordt op >15KW moet je zowel voor als achter kentekenplaten voeren.

Tegenwoordig worden, bij mijn weten, bijna alle quads volgens de methode van <15KW gekeurd. Dus ook Raptor 700, Suzuki LTZ 400, Suzuki LTR 450 etc. etc. Hoe het kan... i don't know..

Het is nogal een grijs gebied wat ze toch eens duidelijker moeten definiëren.
Yamaha Raptor 700 SE!
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Laat het maar lekker een grijs gebied blijven zolang als het goed gaat. Van al die regeltjes krijg je alleen maar gezeur.
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
-Laurens-
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door -Laurens- »

Juist ja. Maar elke quad word op minder dan 15 Kw gekeurd, gewoon om dat gezeur allemaal te vermijden.
In het echt zijn er maar weinig quads die onder 15 Kw zitten.
Yamaha YFZ480Build in progress
dutchgun
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door dutchgun »

Het gaat niet om de werkelijkheid maar om de europese goedkeuring. Die is afgegeven voor een <15kW voertuig. Een bepaald merk en type heeft alleen maar de europese goedkeuring gekregen als de kW's minder zijn dan 15. Kenteken wordt aan de hand van die gegevens afgegeven. Optimalisering van de quad voor dagelijks gebruik mag volgens de wetgever. APK is pas verplicht beneden de 400 kg leeggewicht. Betreft oom agent: niet voor niets hebben de mannen computers aan boord; ze kunnen alles in hun vraagbaak binnen de minuut opvragen en controleren. Met vals kenteken rondrijden is geen overtreding meer maar een misdrijf, waarvoor je de bak in kunt draaien (=taakstraf=strafblad=kloten) Los daarvan de verzekering...........een bon is gauw betaald; schade aan derden kan een levenlang duren.
Plaats reactie