met 2 of alleen?

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
Filip Hermans
Toeschouwer
Toeschouwer

met 2 of alleen?

Bericht door Filip Hermans »

yoo!

hoe zit dat nu eigenlijk zeg? mag je nu met 2 opde quad of niet? verschil tss sportquad en ATV?

en de homologatie? sommige doen dit als moto of als landbouw, is daar verschil in?

je hoort zoveel verschillen, hoe zit datnu eigenlijk?

Filip, Quadrijder in spé :P
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

volgens mij mag je met 2 op een als moto ingeschreven quad.

Die warninglabels op de quad zijn bedoeld voor de Amerikaanse en Canadese markt.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Wå®®iør
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Wå®®iør »

Maar volgens sommigen moet je er wel voor verzekerd zijn, normaal is het standaard 1 persoon, dus best eens navragen bij uw verzekeringsmaatschappij...

Als je uw quad als landbouw inschrijft moet je een plaat van 40km/uur + zwaailicht dragen, dan heb je een gewonen nummerplaat als een wagen maar dan mag je ook maar 40km/uur. Voordeel is dat de politie er niets van kent zodus :wink:

Als je uw quad als moto inschrijft heb je een moto-plaat en mag je zo rap gaan als je wilt :twisted: tenzij er flitssertjes staan :wink:
Mijn quad en aanhangwagen staat te koop op http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... highlight=
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

[quote="Wå®®iør"]
Als je uw quad als landbouw inschrijft moet je een plaat van 40km/uur + zwaailicht dragen, dan heb je een gewonen nummerplaat als een wagen maar dan mag je ook maar 40km/uur. Voordeel is dat de politie er niets van kent zodus :wink:
quote]

is niet waar, nogmaals, die plakaten van 40km/u zijn bedoeld voor mensen die geen autorijbewijs hebben of onder 18j) en toch op straat willen met de quad. Als je rijbewijs hebt kan je je verzekeren dat je dat alemaal niet moet hebben zo een zwaailamp en een plakaat. Ik ben als landbouw ingeschreven maar ben regelmentair omwille dat ik een rijbewijs heb.
greetz
Wå®®iør
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Wå®®iør »

blast Racer AKA sdsracer schreef: is niet waar
De meeste die ik ontmoet heb met een utility beweren dit toch, maar sommige (zoals jij dus) beweren juist van niet. Ik denk dat er altijd misverstanden zullen zijn tot ze eens deftige een wet schrijven over quads. Maar hopelijk zal dit nog lang duren want anders.... :wink:

En normaal als je ingeschreven bent met een landbouwvoertuig mag je maar van je huis tot aan je land gaan... Je ziet een tractor toch ook niet in stad????
Mijn quad en aanhangwagen staat te koop op http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... highlight=
koeke
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door koeke »

Maar volgens sommigen moet je er wel voor verzekerd zijn, normaal is het standaard 1 persoon, dus best eens navragen bij uw verzekeringsmaatschappij...
Normaal gesproken is de bestuurder niet verzekerd, dus 1 persoon verzekerd is de bijzitter. Maar voor alle zekerheid toch maar eens navragen bij je verzekering. :wink:
1,5 jaar warior gereden
1,5 jaar quadloos
nu RAPTOR 700, a dream come true
Filip Hermans
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Filip Hermans »

Ok,

het zit dus toch raar ineen en dat er geen echte wetgeving erover bestaat. hoe komt het dandat een officiele dealer bij ons (kawa) gaat voor homologatie als landbouw, niet mag met 2 personen voor een utility

en wat verder een gewone (niet officiele verdeler) zegt; utility mag met 2 en homologeren als moto

sportquad mag ook met 2 indien nerfbars en ook homologeren als moto.

mag ik hieruit concluderen dat een quad gehomologeerd als moto ok is voor 2 personen?
koeke
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door koeke »

Denk dat niemand het juist weet, zelfs de politie ni :? . Heb het eens gevraagd aan ne flik en die zei "da moet ik eens op zoeke zene want da weet ik zo ni" da zegt genoeg zeker. Heb nog altijd geen antwoord gekrege. Denk da het gewoon ni mag maar dat het gedoogt word of da ze het ni wete. De bijzitter moet wel zijn voeten degelijk kunnen plaatsen, maar da is normaal geen probleem op een quad, zeker ni me nerfbars ( nurfbaars, voor diegene geen nerfbars kenne :lol: ) denk da die voeten wa ligge te bengellen naast de quad da ge wel wordt tegengehouden.
1,5 jaar warior gereden
1,5 jaar quadloos
nu RAPTOR 700, a dream come true
KrisZ400
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door KrisZ400 »

gewoon is in uw polis nalezen maar normaal gezien staat erin dat de bestuurder + 1 bijzitter verzekerd is
L.D.
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door L.D. »

En normaal als je ingeschreven bent met een landbouwvoertuig mag je maar van je huis tot aan je land gaan... Je ziet een tractor toch ook niet in stad????
Daar heb je groot ongelijk in. Iemand zonder een auto rijbewijs mag alleen van zijn huis naar zijn velden rijden in een bepaalde straal.
Iemand die WEL een autorijbewijs heeft mag overal rijden, behalve autostrades, zoals elke quad. Als je wilt ga je lekker naar Spanje met je utility.
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
ltz400 boy
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door ltz400 boy »

als de quad ingesgreven staat als landbouw voertuig mag je deze enkel gebruiken in een vast traject van thuis tot aan het veld en terug de verzekering daarvan is trouwens vele goedkoper
1ste quad ltz400 model 2003-2004
NU LTZ400 MODEL 2005 ! dit is pas een beest
opties : goldspeed nerfbars , tusk stuur , ufo handbeschermers
en minnenkort andere carbu volledige fp uitlaat en nog veel meer

ps: verslijt je banden, niet je ziel
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

ltz400 boy schreef:als de quad ingesgreven staat als landbouw voertuig mag je deze enkel gebruiken in een vast traject van thuis tot aan het veld en terug de verzekering daarvan is trouwens vele goedkoper
is zever.... in pakjes.... dus ik ben geen boer, maar heb wel een landbouwvoertuig??? naar welk veld moet ik rijden??? Er bestaan 2reglementeringen :-1 voord e boer die hem aleen maar gebruikt voor op zen veld (is logisch dat hij lage verzekering betaald en taks omwille hij weinig of net op de straat komt) en voor er naartoe te rijden en die moet bordje 40km/u en zwaailamp hebben
-2 voor de gewone man gewoon een quad wil, maar liever een autoplaat heeft omdat ie iets goedkoper is en voorderest de zelfde reglementeringen heeft als eentje met motoplaat (deze is dan wel natuurlijk de iets duurdere versie en is nog altijd goekoper dan motoplaat) en deze moet dat niet hebben die lamp en dat plaatje.

en waar zit het addertje??? kijk op je inschrijvingsbewijs of er expleciet landbouwvoertuig staat opgeschreven of bedrijfsmaterieel. bedrijfsmaterieel mag gaan waar hij wil en moet geen 40km/u rijden

een vriend van mij is seizoenwerker(werkt in samenwerking met boer om als het te druk is mee te draaien), heeft een traktor maar geen veld en dan in de oogstmaanden verzekert hij zen traktor als bedrijfsmaterieel, zodat als ie een veld moet maaien dat het maar is waar het is, al lag dat veld in spanje dan mag hij daar naartoe rijden, heeft hij die nodig om boodschappen te doen, dan doet ie dat.
en als je slim bent blijf je met een traktor van de autosnelweg want minimum snelheid is 70 per uur, maar bevoorbeeld die mercedes traktors die rijden 85km/u en met inschrijving als bedrijfsmaterieel mogen die de autosnelweg op (wel binnen bepaalde uren)
greetz
Linhai
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door Linhai »

Regel is :

Zie uw C.O.C. na, daar staat het netjes op gedrukt ! (certificate of conformity = gelijkvormigheidsattest)
cooper_361
Quadfanaat
Quadfanaat

Re: met 2 of alleen?

Bericht door cooper_361 »

Filip Hermans schreef:yoo!

hoe zit dat nu eigenlijk zeg? mag je nu met 2 opde quad of niet? verschil tss sportquad en ATV?

en de homologatie? sommige doen dit als moto of als landbouw, is daar verschil in?

je hoort zoveel verschillen, hoe zit datnu eigenlijk?

Filip, Quadrijder in spé :P
bij landbouw mag je vanaf 16 maar je kan pas vanaf 400 cc als landbouw
en is eigenlijk bestemd om naar je velden te rijden.
en moto is vanaf 18 jaar boven 50 cc.
maar met 2 heb ik geen cleu
yfz 450 2004 ktm style

Laeger's achterbrug
öhlins achterveer
houser voorarmen
etc ...
Skicks
Quadracer
Quadracer

Bericht door Skicks »

hier stond bij een of andere topic over de nieuwe Z/KFX400 dat je er zowiso me 2 opmag....

ik hoop hier héél erg op!!
Plaats reactie