Help raptor valt uit
Help raptor valt uit
Hallo beste quadrijders!
Er is weer een nieuweling bij hoor! Ik heb een yamaha raptor 700 se, 2007 model. De bekende rood/witte.
Ben er helemaal weg van, ik heb alleen een probleempje. Ik heb hem al eens weg gebracht bij de bekende vls in nieuwveen. Maar het heeft een halfjaar (echt niet overdreven) geduurt voordat ik hem weer terug had. Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik heb hem nu weer een maandje terug en ga liever niet meer terug naar vls want dat duurt me een beetje te lang Het probleem is dat wanneer me quad stationair loopt hij soms uitvalt, maakt niet uit of hij warm is of koud. Ik denk (hoop) dat hij gewoon niet goed is afgesteld. Maar misschien komt het jullie bekend voor?
Alvast bedankt!
Ohja hij is niet helemaal standaard,
Ik heb erop zitten:
Dubbele fp uitlaatsysteem en een Powercommander
Er is weer een nieuweling bij hoor! Ik heb een yamaha raptor 700 se, 2007 model. De bekende rood/witte.
Ben er helemaal weg van, ik heb alleen een probleempje. Ik heb hem al eens weg gebracht bij de bekende vls in nieuwveen. Maar het heeft een halfjaar (echt niet overdreven) geduurt voordat ik hem weer terug had. Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik heb hem nu weer een maandje terug en ga liever niet meer terug naar vls want dat duurt me een beetje te lang Het probleem is dat wanneer me quad stationair loopt hij soms uitvalt, maakt niet uit of hij warm is of koud. Ik denk (hoop) dat hij gewoon niet goed is afgesteld. Maar misschien komt het jullie bekend voor?
Alvast bedankt!
Ohja hij is niet helemaal standaard,
Ik heb erop zitten:
Dubbele fp uitlaatsysteem en een Powercommander
Re: Help raptor valt uit
waarschijnlijk is het iets anders, maar toen ik de mijne kocht had ik hetzelfde voor
kijk het oliepeil eens na, bij mij hadden ze het reservoir tot bovenaan vol gedaan
bij stationair draaien viel hij dus ook steeds uit (warm of koud)
kijk het oliepeil eens na, bij mij hadden ze het reservoir tot bovenaan vol gedaan
bij stationair draaien viel hij dus ook steeds uit (warm of koud)
- yamahakoppel
- Quad GOD
probleem is ook dat er voor fp geen goede map bestaat van een powercommander
welke map hebben ze geladen
welke luchtfilter heb je steken?
knalt ( steekvlammen) uw quad soms ook als je eens goed door trekt en dan gas los laat
welke map hebben ze geladen
welke luchtfilter heb je steken?
knalt ( steekvlammen) uw quad soms ook als je eens goed door trekt en dan gas los laat
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
-
- Quadverslaafde
Hoeveel toeren draait ie stationair?
Pclll of pcV?
Pclll of pcV?
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
- Quad Expert
Heb hem daar zien staan, toen was die er mee bezig toevallig. Kom je uit de buurt van wil v/d laan?
Het zou kunnen zijn dat je stationaire net wat te laag staat.. of je afstelling van je PC niet goed staat.
Ik zit er paar km bij vandaan.
Het zou kunnen zijn dat je stationaire net wat te laag staat.. of je afstelling van je PC niet goed staat.
No Can't Do!
Wat een snelle reacties! Bedankt!
Ik kan ze nog niet allemaal beantwoorden maar ik ga er morgen achteraan
Ik zal moeten vragen aan de dealer wat voor map en type regelaar ze hebben gebruikt want het is niet de bekende powercommander, het is volgens mij een goedkopere versie. Ik hoop niet dat deze in prestaties veel slechter is?
Ik heb een schuimfilter in de standaard luchtfilterbox, (of is dit te weinig info?)
Stationair draait hij rond de 2000 toeren soms net een blokje eronder op de vapor teller. En het is niet zo dat ik hem steeds lager hoor aan endan uitvalt. Hij kapt er gewoon in 1x mee.
Ik heb het oliepeil gechecked en die is niet te hoog of te laag dus dat zit in ieder geval wel goed.
En de steekvlammen kloppen wel, maar dan alleen als ik even gas houd in ze vrij. Niet bij het gas loslaten
Bedankt voor jullie hulp!
Ik zal moeten vragen aan de dealer wat voor map en type regelaar ze hebben gebruikt want het is niet de bekende powercommander, het is volgens mij een goedkopere versie. Ik hoop niet dat deze in prestaties veel slechter is?
Ik heb een schuimfilter in de standaard luchtfilterbox, (of is dit te weinig info?)
Stationair draait hij rond de 2000 toeren soms net een blokje eronder op de vapor teller. En het is niet zo dat ik hem steeds lager hoor aan endan uitvalt. Hij kapt er gewoon in 1x mee.
Ik heb het oliepeil gechecked en die is niet te hoog of te laag dus dat zit in ieder geval wel goed.
En de steekvlammen kloppen wel, maar dan alleen als ik even gas houd in ze vrij. Niet bij het gas loslaten
-
- Quad Expert
Heb hem de eerste keer horen lopen toevallig. Toen deed die dat ook al.. bij vls
Ik zou afspraak maken bij een testbank of iemand die hem af kan stellen voor je... zeker niet
terug gaan naar die beste man.
Ik zou afspraak maken bij een testbank of iemand die hem af kan stellen voor je... zeker niet
terug gaan naar die beste man.
No Can't Do!
Ardjuh schreef:Heb hem daar zien staan, toen was die er mee bezig toevallig. Kom je uit de buurt van wil v/d laan?
Ah dat is leuk ik zit er ook vlakbij, woon in de kwakel. Ja het kan geen groot probleem zijn lijkt me want vls heeft er een nieuwe zuiger, cilinder en krukas in gezet. En die pc, maar misschien dat hij hem dan net even te laag heeft afgesteld? Oh en wat er dan misschien ook mee te maken heeft is dat me voorbocht ook een beetje roodgloeiend word als ik hem warm laat draaien. (hij valt niet altijd uit, soms al als ik even voor het stoplicht sta en soms blijft hij gewoon zonder problemen lopen)
Nee ik had er n het begin heel veel vertrouwen in bij hem maar het duurde 3 maanden voor ik hem terug had. En na 2 weken kon hij weer terug want er zat een tik in me blok. Toen duurde het weer 3 maanden. Maar die 2de x moest wel voor garantie, dat was alleen wel de laatste x want ik heb maar 2 weken van de zomer kunnen genieten! Mij te kort . Ja ik zal eens even op he forum gaan zoeken waar de dichts bijzijnde testbank is. Bedankt voor de tip
-
- Quadverslaafde
ik zou zeggen, trek de commander ertussenuit en kijk wat ie dan doet, of ga langs een dynobankje voor een test zodat je exact kunt zien of er iets mis is met de afstelling of iets anders.Squird schreef:Wat een snelle reacties! Bedankt!
2000 toeren zou eigenlijk al aan de hoge kant zijn voor een "standaard" raptor.
als je een pc3 of V had kon je het exacte toerental weten door er een pc aan te koppelen, vandaar de vraag.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
- Quad Expert
Squird schreef:Ah dat is leuk ik zit er ook vlakbij, woon in de kwakel. Ja het kan geen groot probleem zijn lijkt me want vls heeft er een nieuwe zuiger, cilinder en krukas in gezet. En die pc, maar misschien dat hij hem dan net even te laag heeft afgesteld? Oh en wat er dan misschien ook mee te maken heeft is dat me voorbocht ook een beetje roodgloeiend word als ik hem warm laat draaien. (hij valt niet altijd uit, soms al als ik even voor het stoplicht sta en soms blijft hij gewoon zonder problemen lopen)Ardjuh schreef:Heb hem daar zien staan, toen was die er mee bezig toevallig. Kom je uit de buurt van wil v/d laan?
Wat was ermee gebeurd dan dat je zoveel schade had? zonder olie gedraaid?
Is bekend dat die er heeel lang over doet, maar zijn ook verhalen dat die dingen zelf doet wat die eigenlijk niet kan... met gevolg dat
het er van alles kapot gaat. Om het maar ff tactisch te zeggen.
Ik zou zeker naar een testbank of iets dergelijks gaan, zeker omdat die ook aan je krukas heeft gezeten... als dat niet 100% is
gaat alles.
Dichtstbijzijnde testbank is in Utrecht dacht ik http://www.grizzlyquads.nl/dynojet-testbank.html
No Can't Do!
Ik reed hiervoor altijd zonder pc maar vls Zei dat ik hem nodig had en heeft hem erin gezet. Oh dat klinkt niet zo goed! Bedankt ik ga meteen een afspraak maken!
-
- Quadverslaafde
tuurlijk zei tie dat haha, ching ching! $$Squird schreef:Ik reed hiervoor altijd zonder pc maar vls Zei dat ik hem nodig had en heeft hem erin gezet. Oh dat klinkt niet zo goed! Bedankt ik ga meteen een afspraak maken!
Is opzig ook wel nodig je zet er een dubbele fp, dus je hebt zoizo een after market fuel controler nodig om de peut bij te stellen anders loopt die te arm en daar wordt je ook niet vrolijk van. Klappen in de uitlaat, snel een rode voorbocht? lijkt mij dat die iets aan de arme kant staad. Weet het niet zeker weet niet zo veel van de raptor, behalve hoe het blok in en uit elkaar gaat .
Bloody wicked! This stuff dissolves braincells!!!