stotterende motor kfx
stotterende motor kfx
hallo,
ik heb al enig tijd een probleempje met mijn kfx 400
bij koude motor stottert hij in zijn 5 vitesse en niet harder dan 70 kunnen rijden. na een 10 tal km is dit voorbij en rijdt hij perfect. zelfs bij hem 10 min te laten warm draaien en dan rijden doet hij het nog het is echt effectief een paar km rijden en dan is het voorbij. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en ook het olieverbruik is redelijk toegenomen kan dit aan de segmenten liggen. Het probleem is plots gekomen na een olie wissel .
ik heb al enig tijd een probleempje met mijn kfx 400
bij koude motor stottert hij in zijn 5 vitesse en niet harder dan 70 kunnen rijden. na een 10 tal km is dit voorbij en rijdt hij perfect. zelfs bij hem 10 min te laten warm draaien en dan rijden doet hij het nog het is echt effectief een paar km rijden en dan is het voorbij. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en ook het olieverbruik is redelijk toegenomen kan dit aan de segmenten liggen. Het probleem is plots gekomen na een olie wissel .
- yamahakoppel
- Quad GOD
Re: stotterende motor kfx
verkeerde olie toch olie in gedaan zeker na het aflaten ( je zou niet de eerste zijn )
compressie druk eens meten of laten meten dan weet je al meer of uw sigmenten op zijn of de kleppen misschiens regelen
compressie druk eens meten of laten meten dan weet je al meer of uw sigmenten op zijn of de kleppen misschiens regelen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
zeker en vast olie in gedaan (10w40) maar enkel in het reservoir, onderaan de blok heb ik hem ook afgelaten dus daarna olie in het resevoir en dan gestart even laten draaien en dan peil nagekeken sinds toen doet hij het.yamahakoppel schreef:verkeerde olie toch olie in gedaan zeker na het aflaten ( je zou niet de eerste zijn )
compressie zelf meten? zou ni weten hoe effe googelen
- yamahakoppel
- Quad GOD
weet niet hoe het zit bij een kfx of ltz maar bij een raptor 700 moet er ook een deel in het blok zelf
je zegt 10w 40, speciaal voor moto's of quads met een natte koppeling want niet zomaar elke olie is goed hé
dat uw olie zakt in het reservoir, is dan normaal gaat altijd een deel in het blok staan. maar als je weet heb 2l in gedaan en daarna nog zoveel bij gegooid hoeveel heb je in totaal al in gedaan nu
dit is dus ook een reden waarom ik mijn onderhoud laat doen hé als je iets mis doet heb je een hoop problemen
je zegt 10w 40, speciaal voor moto's of quads met een natte koppeling want niet zomaar elke olie is goed hé
dat uw olie zakt in het reservoir, is dan normaal gaat altijd een deel in het blok staan. maar als je weet heb 2l in gedaan en daarna nog zoveel bij gegooid hoeveel heb je in totaal al in gedaan nu
dit is dus ook een reden waarom ik mijn onderhoud laat doen hé als je iets mis doet heb je een hoop problemen
Groetjes Kris
tja ik heb diezelfde olie altijd gebruikt bij mijn vorige quad wolverine 350 en nooit probleem en nu de eerste wissel bij kfx heb ik het zitten dus en qua verbruik is toch redelijk veel 0,5 liter ongeveer op een klein 100km gewoon rijden niet off-road
deze olie gebruik ik CASTROL ACT>EVO X-TRA 4T 10W-40
deze olie gebruik ik CASTROL ACT>EVO X-TRA 4T 10W-40
als je een halve liter olie op 100km gebruikt, zou ik maar eens wat geld uitgeven aan een revisie
never drive faster then your angel can fly
een halve km is miss overdreven maar ik heb vandaag een groot onderhoudje gegeven en na een testritje leek het mij iets beter. nu eens kijken als het nog zo ismx jake schreef:als je een halve liter olie op 100km gebruikt, zou ik maar eens wat geld uitgeven aan een revisie
-
- Quad Master
Ge hebt er toch niet te veel olie ofzo ingedaan ook?
09' Monsterfied GreenMachine™ with some GoFast Stuff
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
But if I spin and begin to slide, Please dear God Protect my sweet ride.
Amen
2,2L liter heb ik erin gedaan en het peil sta perfectBelgian Pro schreef:Ge hebt er toch niet te veel olie ofzo ingedaan ook?
-
- Quad Master
Ja, ik weet zelf niet hoeveel erin moet (zie manual) maar als je er zou teveel ingedaan hebben zal die dezelfde verschijnselen hebben zoals ge zei...
Veel olie verbruiken, raar draaien, stotteren...
Ik had ook eens 100ml teveel in mijne 450 gedaan (verstrooid) man man...
Quad produceerde opeens de rook van 2 banshee's tesamen en op dezelfde moment stotteren.
Daarna wel niets meer van gemerkt, verbruikte geen olie en rookte niet.
Veel olie verbruiken, raar draaien, stotteren...
Ik had ook eens 100ml teveel in mijne 450 gedaan (verstrooid) man man...
Quad produceerde opeens de rook van 2 banshee's tesamen en op dezelfde moment stotteren.
Daarna wel niets meer van gemerkt, verbruikte geen olie en rookte niet.
09' Monsterfied GreenMachine™ with some GoFast Stuff
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
But if I spin and begin to slide, Please dear God Protect my sweet ride.
Amen
ik denk niet dat dat het geval is volgens de manual moet er 2l in maar dan staat het peil net op het min. (peilstok los op bakje)
maar ik ga het nu in het oog houden gisteren na een onderhoudje leek het mij iets beter, ma ik zal morgen zien als ik ga rijden
maar ik ga het nu in het oog houden gisteren na een onderhoudje leek het mij iets beter, ma ik zal morgen zien als ik ga rijden
-
- Quadrider
komt toch niet op een 100cc teveel olie bij een dry-sump systeem?
kawasaki mojave 50pk
cagiva mito 350
cagiva mito 350
daarom juist dat ik er iets meer in doe want na een ritje off-road moet ik er toch iets bij doenfretje-pitbull schreef:komt toch niet op een 100cc teveel olie bij een dry-sump systeem?
Volgens de manual moet er 2l in, maar je met er 2.2l indoen omdat je anders te weinig hebt.
Yamaha YFZ480Build in progress