Mensen hier op het forum die dat met succes gedaan hebben, zoals Dirk en zijn kornuiten, zien het min of meer voor zich en gaan gewoon aan de slag. Als jij nog niet eens precies weet wat voor een blok je wilt gebruiken en komt vragen hoe je de ketting aan de andere kant krijgt dan weet ik al dat dit project er niet van gaat komen. Kan me vergissen natuurlijk, laat je vooral niet ontmoedigen door wat Jazzy 'van het internet' zegt.
Bombardier DS 650
Re: Bombardier DS 650
Ik heb misschien niet duidelijk genoeg gezegd wat ik bedoelde. Poging 2. Om een quad geschikt te maken voor een (compleet) andere motor moet je veel technisch inzicht hebben, ontzettend veel doorzettingsvermogen en vooral er heel veel zin in hebben. O ja, een ruime ervaring met metaalwerk kan ook geen kwaad. 
Mensen hier op het forum die dat met succes gedaan hebben, zoals Dirk en zijn kornuiten, zien het min of meer voor zich en gaan gewoon aan de slag. Als jij nog niet eens precies weet wat voor een blok je wilt gebruiken en komt vragen hoe je de ketting aan de andere kant krijgt dan weet ik al dat dit project er niet van gaat komen. Kan me vergissen natuurlijk, laat je vooral niet ontmoedigen door wat Jazzy 'van het internet' zegt.
Mensen hier op het forum die dat met succes gedaan hebben, zoals Dirk en zijn kornuiten, zien het min of meer voor zich en gaan gewoon aan de slag. Als jij nog niet eens precies weet wat voor een blok je wilt gebruiken en komt vragen hoe je de ketting aan de andere kant krijgt dan weet ik al dat dit project er niet van gaat komen. Kan me vergissen natuurlijk, laat je vooral niet ontmoedigen door wat Jazzy 'van het internet' zegt.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
Ardjuh
- Quad Expert

- Berichten: 2227
- Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
- Locatie: Zuid Holland (NL)
Re: Bombardier DS 650
Je kan er beter een ktm 690 blok in hangen dan. 
Minder werk 4/1 cilinder, inlaat/uitlaat, etc. komen min of meer overeen.
Minder werk 4/1 cilinder, inlaat/uitlaat, etc. komen min of meer overeen.
No Can't Do!
- Paul Snip
- Quad Master

- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Bombardier DS 650
Er zijn diverse ombouwprojecten van deze Bombardiers bekend. Tuurlijk kun je er een ander blok inhangen. Vaak moet je dan wel het frame op diverse punten aanpassen.
Het blok dat standaard in een DS zit is gelijk aan het blok van een BMW F650GS. Deze motoren zijn waarschijnlijk makkelijker te vinden en passen er 1 op 1 in.
http://link.marktplaats.nl/516812388" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/515389984" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes!!!
Het blok dat standaard in een DS zit is gelijk aan het blok van een BMW F650GS. Deze motoren zijn waarschijnlijk makkelijker te vinden en passen er 1 op 1 in.
http://link.marktplaats.nl/516812388" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/515389984" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes!!!
Re: Bombardier DS 650
Haha, ik ben toevallig ook voor eenzelfde conversie aan het speculeren.
Wat betreft je "achterbrug-probleem:" ik heb op het internet gezien dat mensen hun achterbrug ondersteboven monteren en had ook nog iemand gezien die het over de axle-carrier had die hij eruit had gehaald en aan de andere kant er weer in had gezet, maar dan loop je weer tegen je achterremklauw aan waar je geen ophangpunt aan hebt.
Zoals velen hier op het forum zeggen zou ik heel goed kijken voor een conversie. Neem je onderdeelprijzen en inbouwkosten en verdubbel deze. Dit gaat namelijk ook gebeuren. Even snel een blok inbouwen zit er niet in.
Wat betreft je "achterbrug-probleem:" ik heb op het internet gezien dat mensen hun achterbrug ondersteboven monteren en had ook nog iemand gezien die het over de axle-carrier had die hij eruit had gehaald en aan de andere kant er weer in had gezet, maar dan loop je weer tegen je achterremklauw aan waar je geen ophangpunt aan hebt.
Zoals velen hier op het forum zeggen zou ik heel goed kijken voor een conversie. Neem je onderdeelprijzen en inbouwkosten en verdubbel deze. Dit gaat namelijk ook gebeuren. Even snel een blok inbouwen zit er niet in.
-
BombardierDS650
- Toeschouwer

- Berichten: 9
- Lid geworden op: di 24 jan, 2012 00:30
- Locatie: kerkrade
Re: Bombardier DS 650
bedankt voor alle tips ik zal kijke wat k met deze quad ga doen, advocaat is bezig om de schade te verhalen bij de dader
-
BombardierDS650
- Toeschouwer

- Berichten: 9
- Lid geworden op: di 24 jan, 2012 00:30
- Locatie: kerkrade
Re: Bombardier DS 650
haha, het was gewoon een vraag wat ik het beste zou kunne doen. ik weet er komt heel veel bij kijken en ik wou dat ook samen met een vriend doen. maar ik wou weten of iemand ervaring er mee had enz... ik ga dr eens goed over nadenke wat ik ga doen want ik had 4WDCars Boxtel gebeld en die had nog een compleet blokje liggen voor 1000 euro dus ik denk dat ik dat ga doenJazzy schreef:Ik heb misschien niet duidelijk genoeg gezegd wat ik bedoelde. Poging 2. Om een quad geschikt te maken voor een (compleet) andere motor moet je veel technisch inzicht hebben, ontzettend veel doorzettingsvermogen en vooral er heel veel zin in hebben. O ja, een ruime ervaring met metaalwerk kan ook geen kwaad.
Mensen hier op het forum die dat met succes gedaan hebben, zoals Dirk en zijn kornuiten, zien het min of meer voor zich en gaan gewoon aan de slag. Als jij nog niet eens precies weet wat voor een blok je wilt gebruiken en komt vragen hoe je de ketting aan de andere kant krijgt dan weet ik al dat dit project er niet van gaat komen. Kan me vergissen natuurlijk, laat je vooral niet ontmoedigen door wat Jazzy 'van het internet' zegt.
bedankt voor alle informatie


