Kawarossa 1000cc
-
- Quadfanaat
- Berichten: 86
- Lid geworden op: di 08 dec, 2009 00:07
Kawarossa 1000cc
Na project H-sun R1 afgerond te hebben en een paar keer mee gereden te hebben, is de h-sun R1 verkocht.
Nu is het tijd voor een nieuw project, en gezien de basis waar we mee beginnen gaat dit een hele klus worden.
Nu is het tijd voor een nieuw project, en gezien de basis waar we mee beginnen gaat dit een hele klus worden.
Laatst gewijzigd door eleventwentyseven op za 20 dec, 2014 18:41, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Quadfanaat
- Berichten: 86
- Lid geworden op: di 08 dec, 2009 00:07
Re: Kawarossa The story continues
dit is de basis waar het nieuwe project mee van start gaat
Een Barossa Quarterback welke ik met motorschade voor weinig gekocht heb.
Wat op de foto's op markplaats nog een redelijk formaat quad leek, was in het echt toch wel een tegenvaller
Gezien de breedte en lengte leek het wel een brommerquad, maar omdat de quad toch verbreed en verlengd gaat worden is dit geen probleem.
De motorschade is ook geen probleem omdat het al van begin af aan een project zou worden met natuurlijk weer een bijzondere motortransplantatie
Een Barossa Quarterback welke ik met motorschade voor weinig gekocht heb.
Wat op de foto's op markplaats nog een redelijk formaat quad leek, was in het echt toch wel een tegenvaller
Gezien de breedte en lengte leek het wel een brommerquad, maar omdat de quad toch verbreed en verlengd gaat worden is dit geen probleem.
De motorschade is ook geen probleem omdat het al van begin af aan een project zou worden met natuurlijk weer een bijzondere motortransplantatie
Re: Kawarossa The story continues
sorry voor de later reactie jim
hier wat fotos zo kwam hij binnen
om dat het zo zaai is hier kwa grote verbouwingen doen we het maar nog een keer voor
hier wat fotos zo kwam hij binnen
om dat het zo zaai is hier kwa grote verbouwingen doen we het maar nog een keer voor
warrior gsxr 1000
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
Re: Kawarossa The story continues
benieuwd
Re: Kawarossa The story continues
Misschien als jullie het nog een paar keer voordoen dat het dan eindelijk wat wordt hier. Ben benieuwd wat voor blok er in gaat komen, moeilijk om iets te vinden wat meer rauwe power geeft dan de originele twee-cylinder.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Kawarossa The story continues
Ja het is dat die blokken gewoon niet tekoop zijn (worden veel gebruikt in de autocros en drag race)
Daarom zal het een tammer blokje worden maar ja het gaat er om dat we er lol in hebben. Tijd zal het ons leren.
Wordt vervolgt!!!!!!!
Daarom zal het een tammer blokje worden maar ja het gaat er om dat we er lol in hebben. Tijd zal het ons leren.
Wordt vervolgt!!!!!!!
warrior gsxr 1000
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 101
- Lid geworden op: zo 15 nov, 2009 21:10
Re: Kawarossa The story continues
he tuners het ziet er weer veelbelovend uit moet maar snel weer ff buurten...
Burn Rubber ... Not Your Soul.....
Fast and loud is what I am....
Fast and loud is what I am....
-
- Quadfanaat
- Berichten: 86
- Lid geworden op: di 08 dec, 2009 00:07
Re: Kawarossa The story continues
Allereerst moest er gekeken worden voor een andere achterbrug en achteras, dit omdat de Barossa een zeer korte achterbrug had met een raar achteruit systeem erin.
Gelukkig had de buurman (R1aptor) nog een zo goed als nieuwe raptor 700 achterbrug met achteras liggen welke wel weg mocht.
Meteen is de quad op de nieuwe rijhoogte gezet, en door de combinatie van langere achterbrug met nieuwe bevestigingspunten wordt de quad 18 cm langer en een stuk breder:p
Gelukkig had de buurman (R1aptor) nog een zo goed als nieuwe raptor 700 achterbrug met achteras liggen welke wel weg mocht.
Meteen is de quad op de nieuwe rijhoogte gezet, en door de combinatie van langere achterbrug met nieuwe bevestigingspunten wordt de quad 18 cm langer en een stuk breder:p
Re: Kawarossa The story continues
das al een mooie update... Altijd super als mensen zelf aanpassingen maken, ipv kant en klare stukken te kopen!
Ik blijf volgen!
Ik blijf volgen!
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: Kawarossa The story continues
nu zit je brug juist aan het subframe niet echt stevig kunt er wel een hoek in zetten wat tot aan het frame zelf komt en binnenkant misschiens van je moterblok tot aan de brug zodat je brug toch zeker aan je blok hangt
en de veerbevestiging kun je bijna aan uw achterlicht gaan hangen als je ziet hoe ver uw brug hangt
persoonlijk vind ik deze quad een te kleine basis om te beginnen maar daar zit juist de uitdaging in om dit tot een goed resultaat te brengen
en de veerbevestiging kun je bijna aan uw achterlicht gaan hangen als je ziet hoe ver uw brug hangt
persoonlijk vind ik deze quad een te kleine basis om te beginnen maar daar zit juist de uitdaging in om dit tot een goed resultaat te brengen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Re: Kawarossa The story continues
hopelijk kunnen we dit monster dan trug bewonderen bij een volgende wlies rit he
Re: Kawarossa The story continues
@kris
dat idee had ik ook toen we hem haalde
emaal thuis hebben zijn we gaan meten en bleek
hij is net zo groot als mijn warrior was!!!!!
dus dat gaat goed komen net als de achterbrug op hanging en de veering komt allemaal goed
tenslotten hebben we jullie ooit teleurgesteld!!!!
@petoe
dat is wel een beetje het idee maar even kijken of het ook haalbaar is.
dat idee had ik ook toen we hem haalde
emaal thuis hebben zijn we gaan meten en bleek
hij is net zo groot als mijn warrior was!!!!!
dus dat gaat goed komen net als de achterbrug op hanging en de veering komt allemaal goed
tenslotten hebben we jullie ooit teleurgesteld!!!!
@petoe
dat is wel een beetje het idee maar even kijken of het ook haalbaar is.
warrior gsxr 1000
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
Re: Kawarossa The story continues
had gemist dat jullie weer bezig zijn
ik gaat het weer volgen
ps martin gaat eerst nog verkassen dus misschien iets meer tijd
ik gaat het weer volgen
ps martin gaat eerst nog verkassen dus misschien iets meer tijd
-
- Quadracer
- Berichten: 1431
- Lid geworden op: za 09 apr, 2011 20:37
- Locatie: Zeeland met de zon aan de zee kant
- Contacteer:
Re: Kawarossa The story continues
ja ik zou net als kris ook kiezen voor een sterkere constructie van de achterbrug/frame.
dit gaat niet lang goed gaan als je hem eens een paar x goed open trekt .
dit gaat niet lang goed gaan als je hem eens een paar x goed open trekt .
http://www.quadforumbenelux.com/garage_vehicle.php?mode=view_own_vehicle&CID=1309
-
- Quadfanaat
- Berichten: 86
- Lid geworden op: di 08 dec, 2009 00:07
Re: Kawarossa The story continues
Wel grappig dat mensen hun twijfels hebben over de huidige constructie van de achterbrug, ikzelf heb er nu ook geen vertrouwen in.
Simpelweg omdat deze nog helemaal niet gemonteerd zit er er gewoon los achter hangt
Hij wordt past gemonteerd als het blok op zijn plaats zit want dan pas kan de goede hoogte van de bevestigingspunten bepaalt worden.
Simpelweg omdat deze nog helemaal niet gemonteerd zit er er gewoon los achter hangt
Hij wordt past gemonteerd als het blok op zijn plaats zit want dan pas kan de goede hoogte van de bevestigingspunten bepaalt worden.