raptor 350 vonkt niet meer

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Mek
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 28
Lid geworden op: di 28 feb, 2012 19:15
Locatie: kerkrade

raptor 350 vonkt niet meer

Bericht door Mek »

hallo

heb een probleem

Er is geen vonk .

het begin van het verhaal:

vorige week zaterdag naar het werk gereden met de quad en na een paar km begon hij te sputteren en heb ik de benzine kraan op res gezet.Op het werk aangekomen heb ik hem op de brug gezet om de wielen eraf te halen omdat er nieuwe banden op kwamen.
Ben na 2 uurtjes terug gekomen en heb de wielen er weer opgezet en de brug naar onder gelaten.
Ik wou naar huis gaan en heb daarbij dikke 3 minuten moeten starten totdat hij aansprong. :shock: Thuis aangekomen heb ik hem even in de garage gezet om een boterham te eten en vervolgens naar een vriend te gaan.Na 10 min de quad weer starten en deed hij alweer moeilijk heeft 1 min geduurt om te starten.Aangekomen bij die vriend meerdere keren proberen te starten en startte hij weer gewoon .
Ondertussen is mijn hond vergiftigd en heb de quad een paar dagen laten staan totdat ik woensdag even wou gaan uitwapperen om mijn gedachten ff vrij te maken .
Maar hij wou helemaal niet meer starten en ben gestopt toen de accu leeg was.
Heb even gekeken maar de bougie wou niet vonken .Heb de stekkers gecontrolleerd ,de zekeringen ,en heb mijn bobine op de quad van CNG gezet (ook raptor 350) en die startte gewoon dus dat is het ook niet ,ook heb ik een andere bougie geprobeerd maar helaas dit was ook niet de oplossing.

Weet iemand nog iets dat ik vergeten ben te controlleren ?

BVD Groeten roger :crosser:
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: raptor 350 vonkt niet meer

Bericht door yamahakoppel »

ik zou zeggen de kill-switch maar dan zou de starter zelf ook niet gaan
je zegt hij vonkt niet maar als je bougie uit draaid moet je hem met de schroefdraad van de bougie tegen de cilinder of iets ijzer van de quad houden en dan starten voor te zien of hij vonkt. kan zijn dat je het misschien wel weet maar er zijn er hier al geweest die het niet wisten

als je eerder al problemen had met starten zou ik eerder zeggen carburateur vuil maar dan zou hij zeker moeten vonken

innige deelnemen met uw hond maar als je hond vergiftigd is en je hebt problemen met je quad dan denk ik dat iemand u aan het kl*te is
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Mek
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 28
Lid geworden op: di 28 feb, 2012 19:15
Locatie: kerkrade

Re: raptor 350 vonkt niet meer

Bericht door Mek »

bedankt voor de reactie

ik heb wel veel achtergrond met motoren en autos dus weet wel hoe de vork in de steel zit :D
maar electronica ben ik geen held in 8)

nee er is mij niemand aan het verklooien weet ik zeker ,en de hond hebben we net moeten laten inslapen :( dus de quad moet ff wachten voel me erg rot :(

groeten roger


ps blijf maar oplossingen posten :lol:
Quadbeest
Quadrider
Quadrider
Berichten: 415
Lid geworden op: wo 21 sep, 2011 20:07

Re: raptor 350 vonkt niet meer

Bericht door Quadbeest »

Gewoon een doosje bougievonkjes kopen :bier:
Arctic cat
Quadrider
Quadrider
Berichten: 284
Lid geworden op: do 15 jun, 2006 19:13
Locatie: Nederland

Re: raptor 350 vonkt niet meer

Bericht door Arctic cat »

:?:
Laatst gewijzigd door Arctic cat op zo 06 jan, 2013 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles wat met 4x4 quads/auto's te maken heeft. Vooral Yamaha. Ruime ervaring in 4x4 rallyauto's, auto/quad banden
raptordegekste
Quadrider
Quadrider
Berichten: 477
Lid geworden op: zo 20 sep, 2009 11:02
Locatie: noord brabant

Re: raptor 350 vonkt niet meer

Bericht door raptordegekste »

yamahakoppel schreef:ik zou zeggen de kill-switch maar dan zou de starter zelf ook niet gaan
Als de kill switch eruit ligt dan start hij toch gewoon maar slaat niet aan.. Althans zo was het bij mijn vorige 2 quads.
Mek
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 28
Lid geworden op: di 28 feb, 2012 19:15
Locatie: kerkrade

Re: raptor 350 vonkt niet meer

Bericht door Mek »

en die killswitch ...is dat die rode links op het stuur ? hoe controlleer ik dat ? :D

gr roger
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: raptor 350 vonkt niet meer

Bericht door yamahakoppel »

ik zal straks eens proberen wat juist word uitgeschakeld met de kill-switch. ik gebruik die nooit maar ik dacht dat dan ook de starter zelf niet ging zal straks iets laten weten
als het enkel de onsteking is dan moet je schakelaar eens wat op en af bewegen zien of dat verschil maakt en anders eens kabels controleren misschiens is er ergens een draad beschadigt
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Mek
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 28
Lid geworden op: di 28 feb, 2012 19:15
Locatie: kerkrade

Re: raptor 350 vonkt niet meer

Bericht door Mek »

ik heb al gemerkt dat de startmotor niet ronddraaid in ieder geval maar of deze schakelaar ook iets met de ontsteking te maken heeft weet ik niet.
Mek
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 28
Lid geworden op: di 28 feb, 2012 19:15
Locatie: kerkrade

Re: raptor 350 vonkt niet meer

Bericht door Mek »

Arctic cat schreef:Misschien heb je hier iets aan

Klik hier

Sterkte met het verlies ven je doggy
CNG Zal zo dadelijk komen en zal hij die waarden eens doormeten want hij heeft wel verstand van electronica :D


maar nou weet ik de goede waardes uit dat topic nog niet :roll: want ik heb ook deze kleurcombinatie :)
Hmm, Ik heb Wit/blauw, Wit/rood, Wit/Groen en rood
Misschien heb je de kleuren van een warrior ofzo?

Nu, wat ik meet is het volgende,

Tussen wit/Rood en Wit/groen: 499ohm
Tussen Wit/blauw en rood: Oneindig
Tussen wit/rood en Chassis: 499ohm
Tussen Wit/groen en chassis: Oneindig
Mek
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 28
Lid geworden op: di 28 feb, 2012 19:15
Locatie: kerkrade

Re: raptor 350 vonkt niet meer

Bericht door Mek »

Quadbeest schreef:Gewoon een doosje bougievonkjes kopen :bier:
ja lol en een "zuigerterughaalveer" en "carburateurbinnenvelichting" en niet te vergeten winterlucht in de banden :D :bier: :bier:
xScorxPiusx
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: za 18 feb, 2012 13:46

Re: raptor 350 vonkt niet meer

Bericht door xScorxPiusx »

Ik denk zomaar dat je in die 3 min starten je startermotor heb gesloopt?
Wamt 3 min constant proberen, tsja houd ie ni van.
Dus startermotor en: ???
"Minis are for girls"

- Robby Gordon.
nicko
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 02 nov, 2009 12:41

Re: raptor 350 vonkt niet meer

Bericht door nicko »

Laat je cdi maar eens testen. Dit probleem heb ik precies hetzelfde gehad. Heel lang gezocht en alles ma gekeken en bleek het uiteindelijk de cdi te zijn. Het kan ook je pickup spoel zijn die bij je ontsteking zit.

Mvg nicko
CNG
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 03 jul, 2011 13:31

Re: raptor 350 vonkt niet meer

Bericht door CNG »

Cdi en Bobine zijn het niet,deze zijn doorgemeten en ook over gezet op mijn quad.( die start dus wel met deze componenten )
Ik merk ook niet dat er ergens sluiting in de bedrading zit,massa is ook gecontroleerd.

De ohmse waardes van de service manuel kloppen ook niet, als ik de ohmse waardes vergelijk in real life op de quad van mek en die van mij zijn de waardes van mek en mij precies hetzelfde maar komen niet overeen met de service manuel.

Ik ben even ten einde raad eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: raptor 350 vonkt niet meer

Bericht door yamahakoppel »

er moet toch iets zijn wat jullie vergeten zijn
is bougiekop nog goed
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Plaats reactie